/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvorfor forsvinder mine displaybilleder ~
Fra : Franksp
Vist : 1009 gange
10 point
Dato : 23-10-03 21:13

Jeg stillede spørgsmålet forleden dag, men har ikke fået løst mit problem.
Er der nogen der han hjælpe.

Her er link til det oprindelige spørgsmål:

http://www.kandu.dk/dk/spg/24102

Håber på hjælp, da det er irriterende, da jeg tit er på msn.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 21:26

Dette er fra hjælp i messenger, som jeg går ud fra at du bruger.

Hvis du vil vise eller skjule dit display billede, skal du klikke på fanen til højre for knappen Send i vinduet Samtale
Hvis du vil forhindre andre i at se dit display billede eller vil blokere display billeder fra andre personer, skal du vælge menuen Funktioner, klikke på Indstillinger og derefter klikke på Personlig. Fjern markeringen i afkrydsningsfelterne Vis mit display billede, og tillad, at andre kan se det og Vis display billede fra andre i meddelelser i onlinesamtaler.
Du kan kun dele display billeder med kontaktpersoner, der findes på listen over tilladte personer.
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-10-03 22:02

Ja, emesen, det ved jeg godt. Mit problem er f.eks. hvis jeg har lyst til at skifte mit displaybillede ud med et andet, så er "mappen" pludselig helt tom. Ikke engang standardbillederne er der. Det er det jeg synes er mystisk.

Mvh
Frank

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 10 point
Dato : 24-10-03 21:01

Jeg tror du skal opdatere din messenger, for jeg har lige prøvet at hente billeder hos messenger "hent flere billeder" og "gennemse" selv gif billede kan jeg hente, som dog ikke bevæger sig.
min er version 6.0 (6.0.0602
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-10-03 21:32

Hej emesen

Min version er også 6.0 (6.0.0602)
Lige nøjagtig i aften, er min "mappe" med displaybilleder tom igen, så nu har jeg lige, for jeg ved ikke hvor mange gange, lagt billeder ind igen. Det er mystisk. Hvorfor forsvinder de. Jeg har en lille mistanke, som jeg vil være opmærksom på. Engang imellem "kører" jeg diskoprydning på mit C drev. Der sletter jeg jo "overflødige" filer som f.eks. TEMP-filer. Kan det tænkes at msn displaybillederne "GEMMES" som tmp eller lign.?
For en god ordens skyld, vil jeg lige nævne, at jeg som styresystem bruger Windows ME, som jeg ikke ønsker at udskifte. Har prøvet XP. Det kan jeg ikke li'.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-10-03 22:01

Jeg har både 98/2000/Xp kørende med en omskifter og jeg bruger mest 2000.
Nu vil jeg prøve at finde ud af hvor de filer lægger sig, og om jeg har dem endnu.
Jeg har både et par af standard billederne og nogle af mine egne liggende endnu selv om jeg lige har ryddet op på C og jeg kan ikke finde MSN-mappen hvor de ligger. Men temp ell. lign. er det ikke.
Mappen - det er vel "Mit diplay billede" med underteksten
"vælg et billede som præ........."
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-10-03 19:22

Hej emesen

Til dit sidste spørgsmål, er svaret ja. Tror du ikke kun, at der oprettes en genvej til det billede der ønskes som displaybillede?
Jeg har også selv ledt efter sådan en mappe, fordi jeg så ville tage en kopi af den, som jeg så kunne bruge, når mine billeder var væk igen. Men jeg kan sgu' (undskyld) ikke finde en mappe med noget der ligner). Det må da være et aller andet der henviser til de valgte billeder. For en god ordens skyld, vil jeg lige nævne, at de billeder jeg bruger nu ligger i forskellige billedmappen, men bliver ikke rørt eller flyttet. De ligger der helt permanent. Jeg vil være dig taknemmelig hvis du kan finde ud af et eller andet.
Jeg tror nok, at det der irritere mig mest, er at jeg ikke kan finde ud af løse problemet. Jeg plejer aldrig at gi' op. På mit job er jeg EDB-Superbruger, og får til vanskelige spørgsmål, både arbejdsmæssige men også mange af kollegernes private problemer. Jeg har endnu aldrig måtte sige til en kollega, "Det ved jeg ikke/det kan jeg ikke finde af. Nogle gange kan jeg måske ikke selv, men så ved jeg som regel hvor jeg kan søge hjælp.

Mvh. Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 21:48

Jeg er selv superbruger på jobbet - og jeg vil prøve at spørge den anden superbruger.
Det kan være han ved det.
Eyvind.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-03 15:44

Hej
Jeg har talt med den anden superbruger i dag.
Hans billeder forsvinder ikke, og han mente det måske bare er en genvej til billeder som lægges ind i messenger.
Dine billeder - henter du dem fra CD-rom - diskette - nettet - for så kan det være, at det er derfor de forsvinder - bare en tanke.
Men han vil undersøge hvor de evt. er placeret.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-10-03 17:57

Hej emesen, billederne tages fra mapper der ligger på harddisken. De fleste fra C: drevet. Jeg prøver også selv på, at finde ud af hvor de ligger i forhold til messenger. Hvis jeg finder ud af noget, vender jeg tilbage her.

Mvh Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-11-03 17:56

I dag, var de pist væk igen.

mvh Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-11-03 18:22

Han har ikke fundet ud af det endnu - men jeg tror nu ikke han har ledt så meget.
Jeg spørger igen i morgen.
Måske skulle du fjerne messenger - og indstallere den igen. Adressekartoteket ligger ude hos hotmail og kan hentes igen.
Dette har jeg ikke prøvet men læst et sted:
start -> kør -> i feltet åbn indtaster du uden "" :
"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"
Tryk på ok og din maskine fjerner MS Messenger.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-11-03 21:33

Hej emesen

Nu er de væk igen. Problemet kan åbenbart ikke sådan lige løses. Jeg må prøve at lære at leve med det.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 14-11-03 21:33

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 15:51

Det kan være, at de ligger i noget temp, som du sikkert sletter en gang i mellem. Men det tror jeg ikke selv på, for jeg har lige renset min comp og de ligger der stadig.
Emesen.