/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
D-link 614+ netværks problemer !!!!!!!!~
Fra : MuseHatte
Vist : 318 gange
200 point
Dato : 23-10-03 18:09

Jeg har lige anskaffet mig denne trådløs accespoint/router/switch
kører windows xp. Problemet er at jeg godt kan komme på nettet via min bærbar, men kan ikke komme i kontakt til min stationær.
Bærbaren er koblet til d-link 614+ via trådløs pcmcia og stationæren er koblet til d-link 614+ via alm. netkabel.

hvordan kan begge computer komme til at snakke sammen?????????

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 23-10-03 21:44

Kører begge computere xp ?
Hvad er deres ip-adresser ?
Kan den stationære også komme på nettet ?
Har du software firewall ?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 24-10-03 10:33

I forlængelse af Dr_Dydendak vil jeg tilføje:

Kontroller først at din stationære også kan komme på nettet, så du ved at der er "hul igennem" netværkssoftwaren etc.
Kontroller dernæst IP adresserne på de to computere. De tre første numre skal være ens på de to computere.

Så skal du sikre dig at du har "delt" noget på din(e) computere. Det kontrolleres nemmest ved at undersøge om computeren kan se sig selv via netværket.

Kan computerne se sig selv, og er der den vej adgang til fx. et drev, så skal de også kunne se hinanden, hvis de er med i samme arbejdsgruppe.

Ellers, så fortæl om resultaterne af dine undersøgelser, og vi vil tænke videre.

mvh. Per

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 27-10-03 21:58

jeg har selv fundet ud af det det er fordi jeg lige skulle køre xp's network wizard hvor jeg skulle vælge den løsning med en hub

ellers tak for jeres besvarelser

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 27-10-03 22:00

jeg har selv fundet ud af det det er fordi jeg lige skulle køre xp's network wizard hvor jeg skulle vælge den løsning med en hub

ellers tak for jeres besvarelser