/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Sover min søn for meget?
Fra : oscar03
Vist : 1100 gange
50 point
Dato : 23-10-03 15:23

Min søn Oscar på 22 mnd. sover meget...rigtigt meget synes mange. Han bliver vækket kl 7 og bliver kørt i dagpleje. Når de har spist morgenmad har han som regel brug for at sove 1½-2 timer. Efter frokost vil han sove igen og det er tit 2-2½
time. Jeg henter ham kl 1630 og allerede kl 18 henter han sin sut og går med begger hænder oppe i håret, hvilket er et stensikkert tegn på, at nu er han altså træt. Vi spiser allesammen aftensmad sammen, men vi kan ikke holde ham vågen til senere en 19:30. Han sover hele natten uden at sige en lyd, og har gjort det siden han var 5 mnd. da han ikke blev ammet mere. Dvs. at han på et døgn ofte sover 15-16 timer. Han er meget velfungerende og altid glad.
Når han er vågen er han meget aktiv og de får altid frisk luft i dagplejen, og det gør vi også meget ud af i weekenderne.
Nu er mit spørgsmål: Sover Oscar for meget ?

mvh maria

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 23-10-03 15:39

Hej Maria

Jeg har en datter på 2 et halvt. Jeg har altid kaldt min datter for en teenager, pga hendes selvstændighed, men også fordi hun altid sover længe og i mange timer. Jeg er selv ikke god til at komme op om morgenen, men i weekenderne er det som regel mig der skal vække hende. Der er klokken ca. 9:30 og hun bliver lagt i seng kl. 20:00. Jeg er ret sikker på at hvis ens barn er træt og sover hele tiden, er det fordi de har et behov for det. Alt den friske luft og i sær nu hvor det er koldt, gør børn mere trætte. Min datter falder altid om når hun kommer hjem fra børnehave. Hun ligger sig på gulvet og sover. Jeg har talt med pædagogerne om det og de siger at det er meget normalt og at det går over, de er bare en periode. Så længe at dit barn er sundt og rask og spiser. Og børn skal nok give lyd fra sig når de er sultne. Jeg synes ikke at dit barn sover for meget. Din søn skal da ikke holdes vågen, hvis han er træt, bare fordi de fleste børn måske ikke sover lige så meget. Din søn må være god til at mærke i hans krop hvad den har brug for. Børn i den alder får jo også en masse indtryk og luft hver eneste dag og så bliver man altså træt. De vigtigeste er at dit barn er sundt og rask og får kærlighed. Jeg savner mit barn, fordi hun falder i søvn når jeg har hentet hende også spiser vi aftensmad og efter hygger vi lidt også bliver hun puttet. Men det er jo kun en overgang

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 23-10-03 15:43

Hej Maria...

Som Gisele skriver er det helt normalt at børn sover meget, lige som det er lige så normalt hvis et barn ikke har behov for meget søvn, de regulere det helt selv, og det eneste der er at gøre, er at lade dem sove...
Desuden er det sundt for børn i den alder at sove, og de skal nok selv sige til, hvis det er for lidt eller for meget...

så du kan være helt rolig!!

Kommentar
Fra : oscar03

Dato : 23-10-03 15:49

Hej Gisele

Nej ...jeg nægter at holde Oscar vågen. Det er der altså ingen logik i. Når han selv beder om at blive puttet i seng, er
det jo fordi han er træt i kroppen. Jeg tror slet ikke han er syg. Min mor siger at det kan være jernmangel, man det må
der da være andre symptomer på end træthed. Godt at høre at han ikke er det eneste barn på sin alder der sover meget.
Men du har fuldstændigt ret: Man savner dem når de sover så meget.
Tak for ordene

Maria

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 23-10-03 15:56

Hej

Selv tak.. Hvis du vil være sikker, så du får det bedre med det. Så ring og spørg din læge, eller kontakt alternativ behandlere. Jeg er ret sikker på at lægen vil sige at det er helt normalt. Var lige inde og læse din profil. Det er sjældent at tøser kan li biler, men der har vi da noget til fælles...

Kærligst
Gisèle

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 23-10-03 16:00

Hej Maria
det er rigtig at børn selv regulerer deres søvn, du kan jo altid prøve at trække ned i øjet for at se om slimhinderne er
dejlige røde eller at de er blege, hvis de er blege har din mor muligvis ret.
mvh nsl

Kommentar
Fra : oscar03

Dato : 23-10-03 16:03

Hej Gisele

Jeps...børn og biler...dejlig coctail

Maria

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 23-10-03 16:03

Kom lige i tanke om at du kunne evt kontakte en biopat. De kan se hvis din søn, mangler vitaminer, hvad mad der ville være godt for ham og hvad han ikke kan tåle. De kan også se hved blodtype han har. Der er en rigtig god biopat på Rosenørns Alle 1 på Østerbro, lige ved Trianglen. Så skal du tale med en der hedder Herbert, han har været i faget i 20 år.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-10-03 16:31

Jeg ved godt at det lyder underligt men min datter sov også meget da hun var mindre og vi fandt ud af at hun næsten var døv, pga vædske i mellemøret...da vi fik lagt dræn i, blev hun meget friskere!
Tror det har taget utroligt meget på hendes energi
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 23-10-03 17:51

Er du nu sikker på at han faktiske sover hele natten? Jeg trorede min datter på 2½ sovede 12 timer om natten men har fundet ude af at hun tit bare ligger lige så stille og snakker med sig selv eller leger med dynen osv.
Ellers synes jeg ligesom de andre at det er ikke noget at være bekymret over.
Fritnat

Kommentar
Fra : oscar03

Dato : 24-10-03 09:09

til fritnat:

Jeg sover selv meget let: Vi bor langt ude på landet hvor der er meget stille, og jeg vågner ved den mindste
lyd. Oscar har værelse lige ved siden af vores soveværelse, så jeg er ret sikker på at han virkelig sover. Siden
jeg stillede spørgsmålet har jeg haft kontaktet hans børnelæge pr. telefon. Hun mener heller ikke at der
er noget at være nervøs over,men vil gerne lige se på ham i næste uge

Maria

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-10-03 13:53

Hej Maria
Det synes jeg lyder som en rigtig god ide`, bare det at du kan blive beroliget..så er du da sikker på at drengen Øhh Oscar, er frisk og rask ikke?
Jeg synes også det er bedre at tjekke en gang for meget end en gang for lidt...men jeg tror nu ikke du skal være bekymret.

Venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : oscar03

Dato : 24-10-03 14:02

mango

tak
jeg har også besluttet mig for ikke at være nervøs, og nyde weekenden.

Maria