/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Nedrivning af køkken
Fra : bv32
Vist : 3001 gange
50 point
Dato : 23-10-03 13:52

Hej. Jeg skal få et nyt køkken og det indebærer jo nedrivning af det gamle køkken. Det gamle køkken er egentlig ikke så gammel med bøgetræsbordplade og granitbordplade. Kan nogen sige noget generelt om, hvordan et gammelt køkken skal rives ned på en sådan måde at det kan bruges igen? Hvordan er skabene hængt op og hvordan er bordpladerne gjort fast til underlaget?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 23-10-03 14:09

Almindeligvis skrues bordpladen "nedefra". Pas på hvis du har vinkel på pladen. Så er skidtet limet/silikoneret der.

AFhængig af køkkenmontør og køkkenets alder, er det skruet ind i væggen, alternativt hænger på skinner så du lige kan løfte skabselementerne af.

De nederste elementer er sansynligvis skruet til sokkel og til væg.

Tag en skruemaskine og søg efter skruer, så burde det være nemt.

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 23-10-03 14:14

Kunne man forestille sig, at granitpladen er limet?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-03 14:34

Hov - granit. Ja selvfølgelig. Den kan du ikke skrue i. Mit gæt er den er limet på med silikone, måske sætlim. Håb det første. Prøv med et hobbyknivsblad at skære skidtet fri.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-10-03 18:05

Skabe er som regl skruet sammen "bag hængslerne" med skabet ved siden af.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-10-03 18:06

Skabe er som regl skruet sammen "bag hængslerne" med skabet ved siden af.
hvis der ikke er synlige skruer i siden af skabene

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-03 18:19

Ups rigtigt. Det er ofte sådan en plasticdims med en lige-kærv i. Dem skal du selvfølgelig have løsnet.

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 23-10-03 19:19

Tak for svaret 3773.