/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Knapper på Stereoanlæg
Fra : PJ_tarup
Vist : 724 gange
50 point
Dato : 23-10-03 13:06

Jeg har et Kenwood mini stereoanlæg med sort finish og sorte knapper med en gummibelægning, som det man kender fra f.eks nogle blyanter eller kuglepenne.
Denne gummibelægning, som eller skulle bevirke et godt og behageligt greb, er nu begyndt at klistre.
Hvordan kan jeg behandle belægningen, så den holder op med at klistre ?

mvh PJ_tarup.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-03 13:22

Ups, ikke godt.

Du kan forsøgsvis gnide den med en tør klud´, evt med lidt sprit på. Det lille fif har hjulpet på mine skruetrækkere da de blev for fedtede.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-03 15:58

Hej PJ_tarup

Jeg har med held renset mange knapper og ledinger ved at hælde lidt Ajax-antistatic på en tør klud. Derefter gnedet godt og grundigt på knapper og ledninger. Hvis det ikke lykkedes første gang så lidt mere Ajax-antistatic på kluden og prøv igen. Det kan komme af.

mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-03 16:05

Nu er der tale om gummibelagte knapper. Der skal du under alle omstændigheder passe på med noget der fedter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-10-03 09:12

Hej P J Tarup, fik du knapperne rene?

Kom til at tænke på at ufortyndet VIM er godt på pc tastatur.

Kommentar
Fra : 010387

Dato : 29-10-03 11:44

Dette er måske lidt risikabelt men har hjulpet mig da jeg havde samme problem engang... Prøv og drys lidt mel derefter tør godt af...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-10-03 12:10

Mel - niks, ikke i nærheden af et stereoanlæg. Der har du ikke noget at bruge støv og organiske materialer til. Har en enkelt gang oplevet en omskifter, der var total tæret, hvorfor vides ikke, men kontaktorerne var ætset væk.

Nææh det må være fedtet fra huden der har mættet gummiet. Et helt vildt gæt - riv knappen af og i kogende vand!

Alternativt - ned til den bette elektroniksælger på hjørnet og køb nye knapper.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 13:50

Fik du løst problemet PJ?