/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Importere eksporterede mails i Outlook E~
Fra : popsi
Vist : 1105 gange
18 point
Dato : 23-10-03 12:41

Jeg har i Outlook Express eksporteret mine mails, da jeg skulle formattere harddisken. Filen blev gemt som en .pst-fil, som jeg gemte på en mobile disk. Når jeg nu vil importere mine mails, lader det ikke til, at .pst-filen bliver genkendt???? Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-10-03 12:59

Hejsa popsi

Prøv at kopierer den der pst-fil over i en mappe
Og så prøv igen
Så skal det nok lykkes

Mvh Brian

Kommentar
Fra : popsi

Dato : 23-10-03 13:38

Hej Brian!
Jeg har prøvet at lægge den i en mappe på den nye harddisk - det hjalp ikke! Eller mener du en mappe i Outlook Express? Hvis du gør, ved jeg ikke hvordan jeg gør.
Popsi

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-10-03 14:59

Hejsa igen

Gå om i din stifinder og opret en ny nappe på din harddisk" c-drev "
så kopierer du den der PST-fil til den nye mappe
bagefter åbner du outlook express-gå op i fanen filer-vælg importer meddelser-her marker du den outlok express version du kører med-vælg importer fra en lagringsmappe-så finder du den ny mappe og den der PST-og så følger du bare guiden

Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : Bernsted

Modtaget 18 point
Dato : 23-10-03 15:06

Jeg synes osse, at Microsoft somme tider bliver lidt for broget, når det gælder samarbejdet imellem Microsoft egne programmer.
Jeg har gennem udskiftninger af harddiske og nyinstalleringer oplevet store problemer med at eksportere og senere importere (post-)meddelelser fra og til Outlook Express.
Min løsning (som Microsoft presser mig til) er at installere Outlook (altså kontor-udgaven af postprogrammet) fra Officepakken, f.x. Microsoft Office 2000 eller -XP. Outlook Express kan nemlig kun eksportere til og fra Outlook men altså ikke til og fra sig selv uden Outlook. Jeg bruger ikke Outlook, men kun Outlook Express, men som "mellemstation" er det åbenbart en nødvendighed. Uden Office-pakkens Outlook nægter Outlook Express angiveligt at (gen-)importere postmeddelelserne -surt. Outlook kan ikke genkende formatet .pst, det kan kun Outlook, som bare skal være installeret som en død klods uden at blive brugt.
Ellers burde din .pst (som hedder outlook.pst med Outlook installeret) ligge i en mappe, som hedder C:\Documents and Settings\Bruger_navn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook.
Men Outlook skal altså være der, for at kunne pege på filformatet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-10-03 15:14

Hejsa Bernsted

Nu har popsi jo formateret harddisken og lavet en nyinstallation-så den der pst fil du snakker om,er selfølgelig tom min ven
Derfor har popsi gem sine meddelser på en diskette-fra den gamle installation-og det er derfra den ikke kan gendannes.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 23-10-03 22:18

Kære Briani
Selvfølgelig skal .pst-filen lægges over på den nyformatterede harddisk efter (gen-)installeringen af Windows. Jeg fortalte bare, hvor popsi skal lægge den, det er nemlig ret så relevant, men uden Outlokk installeret har jeg mine tvivl om, at popsi kan importere den til Outlook Express, uanset, hvor .pst-filen bliver lagt. Min egen erfaring er, at Outlook Express ikke bare kan læse den umiddelbart.

Kommentar
Fra : popsi

Dato : 24-10-03 09:44

Kære Bernsted!

Det du sagde om Outlook var lige det, der skulle til. Jeg har Outlook installeret, så jeg importerede mine mails til Outlook uden problemer og herefter importerede jeg så fra Outlook til Outlook Express. Det virkede perfekt. Tak for hjælpen!
Popsi

Godkendelse af svar
Fra : popsi

Dato : 24-10-03 10:22

Kære Bernsted!

Det du sagde om Outlook var lige det, der skulle til. Jeg har Outlook installeret, så jeg importerede mine mails til Outlook uden problemer og herefter importerede jeg så fra Outlook til Outlook Express. Det virkede perfekt. Tak for hjælpen!
Popsi