/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Dykning på Cuba
Fra : jonasvang
Vist : 1020 gange
200 point
Dato : 14-02-02 14:44

Hej
Jeg har lige læst en spændende artikelserie i denne måneds udgave af National Geographic om dykning på Cuba. Defror kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere...
Er der nogen, som kender hvilke og hvor store omkostninger dykning på Cuba indebærer?
Er der rejseselskaber, der er bedre end andre?
Er der steder på Cuba, som kan anbefales til dykning?
På forhånd tak
Jonas

Accepteret svar
Fra : guffy

Modtaget 200 point
Dato : 15-02-02 17:51

Hej Jonas

De mest populære dykkerområder er ved Cienfuegos, Isla de la Juventud, Cayo Coco, Trinidad, Svinebugten, Maria La Corda og Varadero. De bedste dykkersteder findes ude på koralrevet umiddelbar nord for Cubas kyst, hvor antallet af fiskearter er størst.

Det er nødvendigvis ikke dyrt at komme til Cuba, omkring 7.000 – 8.000,- kr. for 14 dage. Der findes både statsejede restaurationer og små privatejede, samt muligheden for at spise hjemme privat hos cubanerne

Jeg har arbejdet på Jamaica og derfra kan man flyve til Cuba rimeligt billgt så en mulig løsning kunne være at kombinere en tur via Jamaica

Du kan læse meget mere her
http://www.cew.dk/cuba.htm
http://www.destinationcuba.nu/contents/info/annat.html#sport

Kommentar
Fra : jonasvang

Dato : 16-02-02 13:02

Tak for dit svar og dine henvisninger til relevate links
Jonas