/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Startside + links
Fra : MKC
Vist : 355 gange
46 point
Dato : 23-10-03 12:23

Hej
Hver gang jeg starter min ene pc og går på nettet er start siden find-it.com selvom jeg har ændret den, endvidre kommer der i favorites en masse pornolinks. Endvidre prøver modemet at ringe op af sig selv :( så der må ligge et lille program på computeren.
Hvordan fjerner jeg dette når jeg ikke ved hvad det hedder?

PC'en bruger windows98

MKC

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-10-03 12:28

Hejsa MKC

Prøv dette her.

Fjern pornoside fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-10-03 12:32

Tillæg

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Prøv lige denne her også

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-10-03 12:43

og hvis du stadig ikke har fået løst problemet så spørg her: http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
så får du det garanteret løst.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 23-10-03 14:06

hejsa
Du kan også gå ind på
www.spywarefri.dk
og hente programmet spybot kør det og fjern alt hvad den finder.
Derefter kan du så hente programmet der hedder hijackthis og lægge en logfil ind i deres forum, så tjekker de den for om der skulle være nogle rester tilbage.
Derefter anbefaler de dig sikkert at lægge spywareguard, monitorstart og spywareblaster ind på din computer. det er alt samen små programmer der forhindrer sådanne snavs.
jeg kan varmt anbefale de programmer som jeg selv har lagt ind efter råd fra spywarefri, da jeg havde samme problem som dig og de hjalp mig med at få en ren computer igen
m v h

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-10-03 18:03

Grausen er inde på det helt rigtige. Du er blevet hijacket. dvs at der er en ude fra der har overtaget styringen på din computer. her er det dem der bestemmer din startside.

Eneste løsning er at hente spybot, opdater den, og kør et scan og afhjælp valgte problemer.
Derefter henter du hijackthis og kører en tur med den og lægger loggen herind, så skal jeg nok rense dig, så det er dig der igen bestemmer på din computer.

Du kan godt fjerne noget af det i regedit som briani foreslår, men når startsiden er ændret ligger der altid meget mere snavs på ens computer, som vi kan fjerne det hele med hijackthis..

Så smid bare loggen herind, så går der en lille time med at tjekke den og så har du en ren computer. Det har ikke slået fejl endnu *S*

Arlet

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 10:28

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag