/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke formatere / installere XP
Fra : TheCon
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 23-10-03 10:00

Jeg har lige fået en ældre PC som jeg regner med skal bruges til server.
Den har kørt NT4 og nu prøver jeg at lægge XP PRO på den, men den bliver ved med at skrive at disken er corrupted eller damaged, jeg har nu prøvet 4 forskellige diske så fejlen ligger et andet sted.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være, har selv en mistanke om at det kan være bundkortet, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg kan checke det......

Nogen der kan hjælpe???

PS: Her kommer lidt info.....:
En Zitech Pentium 3 1000MhZ med 1024 mb ram
20GB harddisk
Asus bunskort.

Det er hvad jeg har lige i hovedet.

Har også prøvet at lægge Millinium på den, samme problem

Thanx

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 23-10-03 10:31

Prøv om du kan bruge det her: http://www.binarybiz.com/vlab/ms2-windows.php?KBID=1003&kw=Repair%20Damaged%20Disk
Ang. bundkort, prøv aida32, det viser dig alle oplysninger om hvad du har på comp
og evt løsninger: http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 23-10-03 10:36

Det lyder som om det er bundkortet, og specielt HD-controlleren. Prøv at disable den primære kanal i BIOS og så montere dem på den sekundære. Dette kræver dog at bios'n giver mulighed for at boote på den sekundære (kender ikke lige zitechs maskiner).
Hvis dette ikke er muligt eller giver negativt udfald, så prøv at sætte en anden controller i maskinen (hvis du har en) - så skulle du være nogenlunde sikker på om det er den del det er galt med.
Anyways, så har du formentlig ret i at det er noget på bundkortet det er galt med :(

Keep posting
/M

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 17:20

Jeg går ud fra at din bios har fundet HD
Har du prøvet med fdisk at slette din HD helt og oprette en partition.
Har du prøvet fra en startdiskette:
A:\fdisk /mbr
Emesen.