/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Skære serviseklap ind i CV?
Fra : olel123
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 23-10-03 08:26

Jeg vil gerne skære en serviceklap ind i siden på min CV, lidt foran det ene hjul. Det er en Bürstner 360 Fun fra 1999. Det skal være et hul der passer til vanddunken. Man kan jo få rammer til serviceklapper i forskellige størelser.- Men går det ud over konstruktionen af vognen?
Er der noget man skal tage hensyn til?
Håber der er en der ved lidt om det ?

Mvh
Ole

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 23-10-03 08:55

Hej Ole
Hvis du ikke har mere end 2 tommeltotter er det ikke noget problem. Du køber en serviceklap der passer til vanddunken.
I den er der nogle papirer som du skal klippe ud og tape på siden af cv. Inden gjorde jeg det at jeg åbnede ned i magasinet og prøvede om det kunne være der uden at skulle til at save i andet end siden af cv. Når du så på den indvendige side har prøvet så tag nogle må som du også kan finde på udv. side af vognen. Placer papiret med malertape og tegn med en permanet tuds rundt om papiret. Derefter borer du et hul som passer til din stiksavklinge. Inden du begynder at save vil det være en god ide at sætte malertape hele vejen rundt på begge sider af stregen, grunden til dette er at du undgår at ridse siden af cv med saven. Vil du gå med livrem og seler gør du det samme med sålen på stiksaven. Nu saver du så stille og roligt pladen ud af siden. Den plade som du saver ud skal du nu bruge til at lave dørpladen til lågen. Så denne skal saves til efter den streg som er forinden på det papir som du tapede fast på cv. Når alle plader er savet til skal du til at sætte det sammen. Start med at tage lågen af rammen. Derefter prøver du om rammen nu passer ind i hullet eller om der lige skal finjusteres lidt. Inden du sætter rammen fast skal du kradse noget af isoleringen ud i mellemrummet af siden. Dette gøres nemt med en hobbykniv. Det du skal placere i mellemrummet er en træramme til at skrue plasticrammen fast i. Nu skal du bare huske at fuge rundt i kanten inden du placerer rammen og skruer den fast. Husk det skal være en spec.fugemasse som kan købes sammen med rammen. Derefter fuger du den plade som du har tilbage og sætter den fast i lågen. Samler det hele og træder et par skridt tilbage og siger det var nemt gjordt.
Jeg har selv monteret en i min cv under sengen til have møblerne, fulgte bare brugsanvisningen.
Held og lykke med det.
/Jens

Kommentar
Fra : olel123

Dato : 24-10-03 08:34

Det lyder jo egentlig meget let. Jeg behøver måske slet ikke at frygte for sikkerheden/kontruktionen i vognen? Klappen skal jo heller ikke være større en ca. 30 x 50 cm.
Ellers tak for rådet.
/Ole

Accepteret svar
Fra : jensthybo

Modtaget 50 point
Dato : 24-10-03 12:38

Nej den jeg satte i var ca. 70 x 30 cm midt mellem akselen og forenden.
/Jens

Godkendelse af svar
Fra : olel123

Dato : 01-12-03 14:23

Tak for svaret jensthybo.