/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kender du BELL ADD ServiceRens?
Fra : Franksp
Vist : 2396 gange
50 point
Dato : 22-10-03 22:35

Kender du BELL ADD ServiceRens?

Jeg har en Toyota Carina stationscar. Dejlig bil, som jeg ønsker at beholde mange år i endnu. Den kører rigtigt godt. Passer meget godt til mit temperament. Jeg kan li' at køre stærkt på motorvej, men har også meget bykørsel, dagligt.
Jeg har lige i dag været til 100.000 km. Da jeg hentede bilen lå der diskret en seddel, som anbefalede mig, at bruge BELL ADD ServiceRens.
Er der nogen af jer, der har erfaringer med dette produkt?
Jeg har været inde på mange links og læse om produktet, så jeg er ikke interesseret i at få henvisninger til "hjemmesider/links".
Jeg er kun interesseret i at høre om dine personlige erfaringer med dette produkt. Om det hjælper/gavner og om det er pengene værd?

De venligste hilsener
Franksp

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 60 point
Dato : 22-10-03 23:07

Den Bell Add som de vil have dig til at bruge er til at fjerne koks på og ved dine ventiler. Den hælder du bare i Benzinen. Det hjælper på dem der har behov for det... Det vil sige dem der køre mange korte ture, eller har problemer med at den vil tændingsbanke. Hvis du køre din bil drift varm ofte og ka finde på at give den lidt gas, er det uden virkning, da der ikke vil komme koks ved dine ventiler.
Men der er jo også andre tyber i deres pogram, der er til at få tilsodning væk, ved gasspåjældet. Og en du kan hælde i din olie lige før olie skift til at fjerne koks ved dine olieskraberinge på dine stempler. Jeg er selv Toyota tekniker og bruger dem når der er et problem med en bil. Og tit er det nok til at klare problemet. Men vi hælder også en Serviserens i benzinen ved hver service. Det mener jeg er et pop flip, lige som at køre på V-power og alle de andre tyber benzin med aditiver i. Jeg mener at det kun er nødvendig hvis ens bil er kokset til, og der er mærkbare problemer.

Kommentar
Fra : Per_fugl

Dato : 23-10-03 17:44

Jeg har brugt Service Rens 1 (hældes i diesel-brændstoffet) til en VW Golf II TD (160.000 km) efter jeg fik den (hentet i Tyskland), kunne ikke med sikkerhed spore nogen forbedring.
Herudover har jeg brugt Service Rens 3 (hældes i olien for løsne "sorte oliekager" m.m.) i f.m. oilieskift. Det havde til gengæld en helt forrygende effekt. Olien var -inden "kuren"- kulsort så snart bilen var startet efter olieskift. Efter "kuren"-og nyt olieskift-, var olien en helt anden -lysere- farve.

Med venlig hilsen
Per

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 23-10-03 21:03

Tak for svaret geu.
Mit Toyota-værksted havde hældt det i bensinen i forbindelse med service-tjekket. Nu har jeg kørt med det i 2 dage. Jeg synes motoren går roligere og der er lidt bedre accelleration. Måske er det bare indbildning eller fordi værkstedet har justeret forskellige ting. Nu er det hældt på, og jeg skal ikke betale noget særskilt for det, så det skader jo ikke.

Endnu engang tak for dit gode svar.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-10-03 21:06

Også en tak til: Per_fugl