/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vand renser
Fra : mariusn
Vist : 1685 gange
140 point
Dato : 22-10-03 21:51

Hej
Jeg er ikke så glad for tappe vand i København.
Har derfor bestemt mig for at investere i en vandrenser af typen som en kan fylde med vand og sætte i køleskabet.
Hvor finder man en sådan sag? (så billigt som muligt)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 22:04

Ny vandrenser renser dit vand for giftstoffer 4. juli 1999
Waterwise vandrenser model 9000 fjerner næsten alle fremmede partikler, uorganiske mineraler, tung metaller, klorin etc. i vores vand under destillationsprocessen, der foregår i 6 trin.
Waterwise model 9000 producerer 4,5 liter hver 4,5 time. Den behøver ingen kompliceret opsætning eller installering og den er lige så nem at håndtere som en kaffemaskine. Du fylder bare den rustfrie beholder med vand fra vandhanen og sætter stikket i stikkontakten. Waterwise 9000 passer med sit nye design til ethvert køkken.

Wittrock Waterwise I/S, Gorkis Allè 3, 2860 Søborg, tlf: 39 56 08 07 eller mobil 21 27 96 80, e-mail: wittrock@mail.tele.dk

Jeg kender ikke apparatet, men fandt det på nettet.
Emesen.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-10-03 22:18

Den slags vandrensere er da ulovlige at installere i alm. husholdninger ????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 22:25

Ja - det er ikke tilladt at "rense" brugsvand som indstallation, men man må godt tappe vand ned i en beholder som renser vandet. Det må bare ikke kobles til brugsvandet.
Emesen.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-10-03 22:29

ja det er sandt, så ikke lige ordentligt efter ...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 22:39

Men lige en ting om vand.
Hvis apparatet kan alt det som loves, er der ikke meget "postevand" tilbage.
Jeg ved det ikke, men det kunne være, at et kulfilter ville udgøre samme effekt som du ønsker, og så bibeholder du måske nogle af de mineraler som ikke er så tosset.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-03 22:58

Jeg tror du skal glemme det, det er dyrt at købe en sådan, den bruger meget strøm, den har kun en effekt en vis tid, den koger alt ilt ud af vandet så det smager "flat"
KBH`s vand er måske ikke det bedste i landet, men dog overholder det alle krav herhjemme, og bliver løbende underkastet analyser for tungmetaller, gifte, bakterier mm. Det er 100 gange bedre end mange andre lande.
Du løber først en risiko, når du opvarmer vand, der får lov at stå, hvis det ikke køles hurtigt ned.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 23:41

Ja hvis man skulle investere i sådan en børge..var det nok billigere at købe vand på flaske ??

Men du kunne jo også flytte til jylland, her har vi mange steder hvor vandet er meget rent endnu..og husene er billigere
Aii undskyld...
Mango

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 23-10-03 11:17

Takk for alle svarene,
Ja det er litt "over kill" med den løsningen som bliver anbefalet i første svar.
På dennne siden er det produkter som tilsvarer det jeg har planer om at kjøpe.
http://irvine.forgecom.co.uk/Chulmleigh/results.cfm?ct_ref=305

Er der noen som kjenner til hvor i det er mulig og få kjøpt dette?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 18:04

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 01-12-03 11:49

pallebhansen

Ja det har vært åbent længe... men fortsatt ikke nogle som har gitt et svar som holder...
gir det 1 dag mer så lukker jeg det!

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 140 point
Dato : 01-12-03 12:16

Hej
Du kan få en dims til at sætte på din vandhane, som renser vandet. Kan ikke huske hvad den hedder. Jeg fik min på en helsemesse i København. De fleste helsekost forretninger kan hjælpe dig.. Og så kan du også købe en vandkande med et rense filter i, dem mener jeg også du får fra helsekost forretninger.

Prøv at kontakte "Naturpoteket" på Christianshavn .Tel: 32572775. Hvis de ikke har det kan de muligvis fortælle dig hvor du får det.

Her er et link over alle mulige helse butikker...

http://www.holistica-medica.com/kartotek/forhandler.asp

Mvh
Gisele

Godkendelse af svar
Fra : mariusn

Dato : 01-12-03 13:09

Tak for svaret gisele.