/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Maling af motor
Fra : cb900
Vist : 1537 gange
20 point
Dato : 22-10-03 19:33

Jeg har en honda cb 900f hvor motor samt cylinder er sorte men trænger til maling. Hvilken slags spreymaling skal jeg bruge?. Her tænker jeg bla. på varme fra motor.
Skal den være mat/blank?
Hilsen Michael.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-10-03 19:47

Hej.

Jeg tror kun der er en god måde at male en MC motor på , hvis man taler holdbarhed og finish. Det er med 2-komponent autolak glans 70. Det holder perfekt til temperatur og slid fra regnvand m.m..Endvidere er motoren nem at holde ren med denne overflade.Eneste krav er grundig rengøring og let slibning inden lakering, men dette gælder også hvis du maler med spraymaling.

Jeg medsender lige et billede af min egen motor som er malet i garagen efter denne opskrift, med en billig sprøjtepistol. Se link til min hjemmeside:
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/zl900engine.jpg
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/zl900_3.jpg

m.v.h.
Henrik

Kommentar
Fra : cb900

Dato : 23-10-03 19:38

Tak for svaret, det vil jeg prøve

Accepteret svar
Fra : roots

Modtaget 20 point
Dato : 24-10-03 16:49

Thansen har en spraymaling der er beregnet til at male motorer med det hedder engine paint, der er forskellige farver.
Mvh.
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : cb900

Dato : 24-10-03 19:38

Tak for svaret roots.