/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
chokoladesmeltekar
Fra : mlvj
Vist : 1455 gange
10 point
Dato : 22-10-03 19:04

Hej jeg er på jagt efter 1 chokolade smeltekar hvor er det billigst ??
mikael

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-10-03 19:13

kan du ikke bare sætte en lille gryde over i en større gryde (vandbad) ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-03 19:16

Det billigste er at gøre som skingur skriver, så behøver du heller ikke mere skabsplads.

mvh ans

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 22-10-03 19:18

ØØØ jo det kan jeg godt men når der nu findes et apperat der er fremstillet til lige det formål vil jeg gerne have et ( det er faktiskt til min kone får hun et vil hun lave hjemmelavede chokolade til mig så jeg tænkte at jeg ville forære hende et )

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-10-03 19:23

http://www.hoejrup-foods.dk/raad.htm

hmmm.. her er anvísninger, og smeltekarret er nævnt...men jeg kan sgi ikke finde det nogen steder! Men tjek linket alligevel!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-03 19:34

Til skingur

Jeg var inde på det samme link, men er det ikke til produktion?

Til mlvj

Har din kone ikke tidligere lavet chokolade til dig? Det er meget enkelt at smelte chokolade i et vandbad.
Et smeltekar var måske en "før" julegave til hende?

mvh ans

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 22-10-03 19:44

ja det var det vel men selvfølgelig også fordi jeg er vild med både hende og chokolade.

mikael

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 22-10-03 20:02

Hej Mikael

Prøv her, jeg har ikke tid til at tjekke om de har et kar. Men ellers er der sikkert en masse andet din kone kan bruge. Dejlig butik, bruger den selv meget.

Venligst Stormfeldt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 20:07

Stormfeldt... hwa' for en butik?
Nej man køber en kakaofugl, og når den synger med sin letbitre stemme igennem sit flødefarvede næb, ja så smelter al' chokolade i huset... det er ganske vist
Hwa' med at bruge en sutteflaskevarmer eller microovnen (på lav effekt)??
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-03 20:17

Stormfeldt.... er det fordi du vil have tilbudene for dig selv, at det skal være hemmeligt, hvor den butik er?

mvh ans

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 20:31

Ohøj... Stormen udenfor har blæst Stormfeldt ud i felten... han har jo travlt (skriver han da)
Jeg kan heller ikke finde en husholdningsmodellos af den dersens smeltedigel til 'lade, kun industrimodeller... OK! Jeg ved jo ikke hvor stort et køkken Mikael har... meeeeen.
Slår man smeltning af chokolade op, ja så får man følgende:
Citat
Ordet du har slået op : Tips om chokolade

Ved smeltning af chokolade, der skal foretages i vandbad, skal der tages nogle enkelte forholdsregler;

1. Temperaturen må ikke overstige 50 grader, da chokoladen ellers vil forandre smag og dertil koagulere.

2. Der må der ikke komme vand til chokolade massen, da den så bliver grynet.

3. Rør først i chokoladen når den er færdigsmeltet.

4. Det må tilrådes at bruge en mørk chokolade af god kvalitet.

Bemærkninger:
Forkert opbevaret chokolade får et hvidt skær, pga opbevaring ved for høj temperatur. Det er kakaosmørret der trækker du til overfladen af chokoladen.

Tips om chokolade: Findes under Tema : Kaffe, the og cacao Emne : Cacao

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 20:53

Her er et smeltekar ganske vist til stearin, men prøv om ikke de har til chokolade også.
http://www.avform.dk/shop/prisframe.asp?valg=11
rul ned til 3. Info/foto
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-03 21:08

mlvj

Måske sætter jeg lus i skindpelsen, men man kan godt smelte chokolade uden et smeltekar. Måske har din kone sagt, at det ikke kan lade sig gøre.
Du er vild med din kone og chokolade. Jeg håber også at din kone er vild med dig. Får du for meget chokolade bliver du måske for "stor" og så er din kone ikke så vild med dig. Det er måske en forebyggelse fra hendes side.

mvh ans

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 22-10-03 21:12

Hovs

Der var den http://www.the-sweet-life.com/ndex.htm

Sorry, jeg skrev jo jeg havde travlt

Og Stormfeldt er forresten en hun

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 21:16

Hej Stormy... med Q
Nøjjjj! Man bliver helt lækker sulten - fint link, værd at vente på - hastværk er lastværk
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-10-03 21:20

jeg kører på tanken NU (savle)
(og forresten har jeg heller ikke flere smøger )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 21:45

Stormfeldt - det var dog en forfærdelig side, du har fundet. Nu kan jeg næsten ikke nå tastaturet, og jeg har enda kun kigget på siden.
uhm ahh slurp guffe gnaske.
Men det er da et fikst lille sæt, til at lave chokolade i.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 22:02

Lidt morsomt, at Ans kraftedeme ikke vil lade mlvj få sig et chokoladesmeltekar. Hun bliver ved med at ævle om, at det sagtens kan lade sig gøre på anden vis.

HALLOOO ANS - MLVJ VIL HA' ET CHOKPLADESMEALTEKAR - HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE AT FORSTÅ - Hjælp ham dog eller knyt.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 22:12

Det er altså "mlvj"'s kone som skal ha' en chokoladesmeltemaskine.
Og "mlvj" som ser frem til chokoladen.
Emesen.
Der er intet som hjemmelavet chokolade - og hvor kan man spise meget af det.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-10-03 22:38

jeg har lige ædt halvanden rittersport i ren trods!

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 22-10-03 22:55

Ups... det er jeg da ked af. Men i kunne da prøve selv det er ret sjovt og lækkert.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-03 23:39

Ram

Uanset hvad du end mener om mig, så knytter jeg ikke. Mig får du ikke ram på, jeg fortsætter som bruger her på kandu.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 23:57

Om du fortsætter eller ej er mig helt uinteressant, men det er sgu da fantastisk at du blir ved med dit ævl om andre muligheder for at smelte den chokolade, når spørgsmålet er hvor det er billigst - underforstået købe billigst.

19.19 fortæller manden dig IGEN at han vil KØBE et, men du fatter ikke en SKID - ævler bare videre 21.08 om at det er billigere uden at købe et

Sig mig tror du spørger er debil???

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE
Lærer du det aldrig?????????????

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-03 00:04

Helloooooo - I bliver tykke af al det chokolade .....

og Ramsing - er ked af at sige det men er enig - hvis een spørger efter et sted hvor man kan købe noget specielt - det være sig til een selv, sin kone eller en helt tredie så nytter de velmente råd om "alternative" måder at smelte kakalade på sgi da ikke - nu manden vil have et "CHO siger sjo - KO siger ko - LA siger La(la) - DE siger dé" - siger CHOKOLADEsmeltekar !!!!

IØVRIGT kan en stor leverandør ved navn www.frederik-chrstiansen.dk (leverandør til den samlede danske bagerindustri)

det hedder en chokolade-varmer og kan fåes til 2 kg - og til 20 alt efter hvor stor et behov man har

KIG under NON food - eller kontakt "baweren himself"

Karina - kæreste med en Bagermester og Konditor der engang ejede en sådan anordning *GG - måske lidt vel stor til hjemmebrug.....

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 10 point
Dato : 23-10-03 00:09
Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-03 00:11

2,5 kg - 1666 kr - det er sgu da et fund for de penge !!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-10-03 00:12

20 kilo chokolade.... så håber jeg dæleme, mikael inviterer os, når fruen i huset har været i gang med konfekteriet (mums... lad der være mange med nougat i!)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-10-03 00:15

Ja eller overrtrække Ans - det kan være det gør hende spiselig

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 23-10-03 15:56

Tak for svaret Fnollerpige.
Det er da en start, jeg tror jeg søger videre der skal laves meget chokolade for den pris, nu er det jo bare til mig og ikke til hele frederikssund, medmindre der bliver en forretning ud af det hvem ved men jeg tror sgu jeg spiser det hele selv. ha ha ha

mikael

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-03 16:11

Jammen held og lykke mikael - (måske nu vi ved det hedder en "chokoladevarmer" og ikke en chokoladesmelter *G kunne spørge i Imerco måske)

Tjo 2,5 kg choko - det er immervæk noget....