/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Efter Boring...
Fra : BoTsY
Vist : 656 gange
40 point
Dato : 22-10-03 15:32

Skal man skifte studs efter man har boret?

Håber nogen kan hjælpe, da jeg forventer det er et let spørgsmål for mange...

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 22-10-03 16:09

Nej...ALDRIG skift studs efter en boring!! Olivenolie, min ven, kan gøre det den moderne teknologi ikke kan. I oliven findes der naturligt forekommende knofedt- deraf kommer udtrykket: "Du skal bruge knofedt, min ven". Smør hele maskinen med dette herlige præparat, og den vil køre som en drøm.
Mvh Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 22-10-03 21:43

Jamen skal den bare smørres med oliven olie? hmm? skal man polere indsugningen?

Håber hurtigt svar...

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 22-10-03 22:01

UNDSKYLD!! Jeg har hele tiden troet at man skulle bore i selve cyl'len, men det var studsen fandt jeg hurtigt ud af, men kan eller skal man også bore i Cyl'leN?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-03 22:47

Jeg aner ikke hvad det er for en maskine, formodentlig en scooter 30?
Jeg regner med det er orginal cylinder og studs (indsugningsrør mellem karburator og cyl.)
Der kan være mange begrænsninger på en scooter, det afhænger af model.
Man skal fjerne en plumb (et hårdtforkromet rør, låst/svejst i cyl. insugningsport, har som regel et hul på ca 8mm)
Cyl. skal i de fleste tilfælde for at gøre det.
Hele "luftvejen" fra filter til det indvendige af cylinder skal have stor åbning, men man skal normalt ikke bore i hullet på den indvendige side af cyl.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : jens_poulsen

Modtaget 40 point
Dato : 23-10-03 13:44

Jeg har altid opnået det bedste resultat ved at smøre hele maskinen ind..Jeg plejer at sige, at den får 1 hk ekstra pr. 100 ml olivenolie du smører på. Så behøver jeg vist ikke fortælle dig, at du får en knallert i topklasse.
Ps. Husk at lige, at der helst ikke må komme olivenolie på sædet, da det bliver så glat, så glat at man risikerer at glide af. Bare et forslag.
Med venlig hilsen
Jens Poulsen, silkeborg

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 23-10-03 22:25

Mere info:
Det er en Puch Maxi det hele drejer sig om.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-03 22:51

http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
Ja det var jo rart at vide, og glem det med olivenolie.
Så må du godt give mig point
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : BoTsY

Dato : 24-10-03 19:49

Tak for svaret jens_poulsen.
Der var en anden som også skrev nogen kommentarer, men jeg forstod ikke meget af det. Så jeg acceptere dit svar...