/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Ændre protokol versioner?
Fra : martin.borre
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 22-10-03 15:01

Jeg har et LAN med to computere forbundet til en HUB der igen er forbundet til internettet. Når jeg prøver at spille fex Half-life får jeg meddelsen tilbage: Cant connect to server operating under a different protocol version. De to computere kan sagtens se hinanden i multiplayer -modet, dvs hvis jeg creater et spil på den ene computer kan den anden sagtens se at spillet er der, den kan bare ikke deltage, men giver ovenstående fejlmelding. Skal jeg ændre IPX-en, og hvordan gør jeg det??

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 22-10-03 21:23

Hej Martin
Kan dine PC'er "se" hinanden med tcp/ip protokollen, når du f. eks udveksler filer?
Begge maskiner skal have en fast ip adresse på netkortet.
Hvilket windows version bruger du?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 23-10-03 01:28

Det tyder på at du kører IPX protokol.
Internettet kører TCP/IP protokol.
Du skal skifte din protokol til TCP/IP for at du kan spille over internettet.

mvh. Per

Kommentar
Fra : martin.borre

Dato : 23-10-03 10:15

Begge computere kører med XP.
TDC som udbyder WebSpeed vil ikke assistere med opsætningen da de mener det er et lokal-netværks-problem. De siger at computerne tildeles "flydende IP-adreser".
Hvordan ændrer jeg protokollerne så de igen kan se hinanden, skal der pilles ved noget der hedder gateways? Og kan jeg tvinge dem til at have faste IP-adresser hver gang?
Det er altså udelukkende et spørgsmål om at de to computere skal kunne spille mod hinanden, de skal ikke nødvendigvis kunne spille over internettet.

Accepteret svar
Fra : micjo

Modtaget 20 point
Dato : 23-10-03 17:32

Hej Martin
1. Kontrolpanel-netværks og inet forbindelser-netværksforbindelse-højerklik på dit netkort-egenskaber.
2. Her har du en oversigt over dit netkort og protokoller
Newlink Netbios
Newlink IPX/SPX
TCP/IP
Mangler en af disse, skal du tilføje den.
3. så tager du egenskaber for tcp/ip.
Der skal faneblad 1 stå til dhcp og faneblad 2 (alternativ ip ) giver du en inter adresse
PC 1- 192.168.10.5 og PC 2- 192.168.10.6 f.eks
Brug aldrig tallene 1 og 2 til sidst.
Når det er gjort genstarter du begge maskiner.
Prøv at "pinge" , fra den ene til den anden.

Godkendelse af svar
Fra : martin.borre

Dato : 29-10-03 13:24

Tak for svaret micjo.