/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst netværk
Fra : Hynde
Vist : 347 gange
120 point
Dato : 22-10-03 11:37

Jeg er godt klar over at det bedst kan betale sig selv at købe sine trådløse enheder, men hvad kan anbefales? Både godt og billigt (to krav der ikke altid kan forenes, men prøv lige).
Jeg vil gerne dele min forbindelse med min overbo, men er lidt i tvivl om hvad det kræver, og prisen på dette? Findes der en derude, som kender til om der findes et lovkrav eller andet om det at dele forbindelser, så skriv endelig!
Hilsen Hynde

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-10-03 12:52

Nem løsning :)
Du kan bare købe en pakke, en switch og 2 trådløse usb netkort så skulle det problem da være løst :)
Tjek inde på www.shg.dk eller www.edbpriser.dk de har noget trådløst netværk. Jeg bruger selv trådløst med min overbo og det virker finno.

Accepteret svar
Fra : Dark_Magician

Modtaget 120 point
Dato : 22-10-03 13:32

Du kan købe en normal switch, til 210 kr. 5 ports eller 245 kr. 8 ports. Men de er ikke trådløse, de trådløse er dyre, men det er også godt men et billigste er nok med tråd!! >D www.edbpriser.dk eller www.Zitech.dk eller www.Bjtrading.dk billigste lort i hele verden, slang udtryk!! >D

Venlig hilsen Dark_Magician (Ønsker dig held og lykke med dit lort!!)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 16:48

Hej Hynde
CyberCity annoncere med trådløs ADSL i hele hytten på http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/index.phtml#ppsc313
Du kan klikke på linket javascript:popup('/demo/wifi_demo/privat_forside.htm#pusf122','wifi_demo','700','455') og få en demo over hvordan det virker.
Du skal være opmærksom på "sikkerheden" ved at benytte trådløst netværk

Citat
I et trådløst netværk transporteres data via radiobølger. Det betyder, at du for eksempel kan gå udenfor og stadig have adgang til internettet. Når du kan gøre det, er der imidlertid også en risiko for, at uvedkommende kan få adgang til netværket.

Udover at andre naturligvis ikke skal benytte din ADSL-forbindelse, kan du også risikere at få problemer, eksempelvis hvis nogen skaffer sig adgang til din ADSL-forbindelse, og via denne downloader ulovlige ting fra internettet.

Det er derfor meget vigtigt, at du sikrer dit trådløse netværk mod, at uvedkommende kan få adgang til netværket og til din ADSL-forbindelse.

Hvordan sikrer jeg et trådløst netværk?

Med Cybercitys trådløse løsning er der en række sikkerhedsforanstaltninger, du bør benytte dig af for at minimere risikoen for, at nogen uberettiget får adgang til din ADSL-forbindelse.

mere om emnet på http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650hw/sikkerhed/

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 16:51

Ups! Javascript... det ligger ude til højre i menuen under Sådan virker en trådløs ADSL router
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/index.phtml#ppsc313

Godkendelse af svar
Fra : Hynde

Dato : 22-10-03 23:19

Tak for svaret Dark_Magician.