/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan ser det ud + virker hos jer?
Fra : CLAN
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 22-10-03 09:37

Hejsa
Jeg har lavet radikale ændringer på min hjemmeside http://www.s-marquardsen.dk og ku' i den forbindelse godt tænke mig lidt respons på, hvordan siden fungere "out there".
Skriv lige hvilken forbindelse du / I gemmer jeg bag ved, da der selvfølgelig er forskel på load-tider ved et 56K modem i forhold til ADSL.
Accepten af svar på denne streng, vil blive ved hjælp af lodtrækning (på et senere tidspunkt i løbet af i dag), da det nok vil blive umuligt, at udvælge det bedste svar
Siden er hosted ved CyberCity, så der skulle ikke være spyware og andet snask på siden.
Ser frem til lidt kommentarer...
Søren

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 22-10-03 09:44

Jeg "gemmer" mig bag en 512/128 forbindelse -- og ingen problemer med loadtider her...

Godt design - fint farvevalg - god menu i venstre side - overall: ganske professionelt arbejde...

Det har været tiden værd at opdatere (omend jeg ikke tidligere har besøgt jeres side).... Men sådan noget tager lang tid, hvilket jeg ved fordi jeg også selv dyrker det med webdesign.

Fortsæt det gode arbejde, også i fremtiden.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 22-10-03 09:47

Her (ADSL) går det bare super stærkt at komme ind på siden...
Når jeg surfer lidt rundt på siden, går det også bare hurtigt, også på fotosiden!

Det er forresten nogle gode billeder du har fået taget ude fra Nordsøen, kan især godt lide billedet af den lille tornado... ;-D

Gennerelt er siden god, den er let at overskue, også selvom der er meget tekst, men den er rigtig fin...

Så tillykke med det nye "look"

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 22-10-03 10:07

ADSL også her - går superstærkt. Nem navigation, gode advarsler med hensyn til din arbejdsulykke - hovrdan går det med din fod lige nu?

Forøvrigt: flot grafik, nemt overskuelig og behagelige farver.

Godt gået!!!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 22-10-03 10:25

Også på min isdn forbindelse går det fint hurtigt.
Pæn og overskuelig side, med et godt indhold som man også kan finde rundt i.
Tælleren virker tilsyneladende ikke, den står på 888888
Og så er der vist problemer med de 2 bannere til partner-ads. De vises i hvert fald ikke hos mig.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 110 point
Dato : 22-10-03 10:26

Hej CLAN.

Lige lidt tilbagemelding på din flotte side.
Jeg bruger Explorer 6.0.26, skærm 800x600. ADSL

Tekst på din forside:

"Søgemaskinen Google ligger øverst på denne side. Det er udelukkende fordi. jeg selv benytter den meget. Ønsker du ikke Google i dette vindue, så klik blot på logoet."

Komma efter "fordi", i stedet for punktum. Google ligger nederst på siden og ikke øverst.

Du skriver "mail" i stedet fro "e-mail"

Siden scroller lidt sjovt, idet der er to scrollbarer i højre side.
Der fremkommer også en lillebitte scrollbar forneden, hvis man bruger 800x600.

Links-siden:

"Skulle i opdage links der ikke fungere (såkaldte døde links), så send en besked om dette her."

I (i)=med stort, (fungere)=fungerer

Nu skriver du ordbøger, som jo er flertal, men leksikon som er ental. Måske du skulle skrive leksika eller leksikoner i stedet, da der jo er flere links.

På Djursland-siden:

Du skriver "hede områder", måske det er bedre at skrive det i ét ord? Jeg får i hvert fald en lidt andet betydning ud af det

Du skriver også både Grenå med dobbelt aa og å.

På Diverse-siden:

"Det vil blive indsat mangt og meget..."

"Der" - i stedet for "det"

På Min Ulykke-siden:

"...med det job du er i gang med at udfører"

"udføre" i stedet for "udfører"

(Det var ellers lige en barsk omgang, hva´? - stakkels dig)

På Salgs-siden:

"Kameraet er et Canon PowerShot S20 og kan tage..."

"som" eller "der" i stedet for "og"

Det var så lige, hvad jeg kunne finde af småfejl. Det er ellers en flot og overskuelig side, uden for meget bl.a bl.a, som kun interesserer en selv.

Rosekamp

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-03 10:28

Hej Clan

Jeg bruger Stofanet og det går fint stærkt

Kan kun tilslutte mig de andres kommentarer om et godt layout, det er flot

Hvis jeg skulle komme med en enkelt konstruktiv kritik (kun en petitesse) så vil jeg foreslå, at du laver billederne i samme størrelse som "rammen" eller omvendt, laver rammen i samme størrelse som billederne

Ret flotte billeder forøvrigt

// Toupie

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 22-10-03 10:35

Hej igen -

Tælleren virker fint, når jeg kigger på siden. Til gengæld virker de sidste 2 bannere pludselig ikke (der er i hvert fald ikke billede på), de virkede fint for ½ time siden.

Rosekamp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 10:35

Stof taget til eftertanke... takker for påmindelserne - op til nu, jeg vil rette senere i løbet af i dag. Har i øvrigt lige lagt min lillebrors vandkølede monster ind under diverse.
Min gangvorte har det skam fint, opdager det ikke ret meget i det daglige... og ja! 'Det var en lang og drøj tur
Skal lige til bisse-doktor Vi ses senere...
Søren

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-03 10:35

Hos mig virker tælleren da fint, den står på 01899

Jeg har også 2 scrollbare i højre side, og 2 af reklamelinksene i bunden kan jeg ikke se, men det er muligvis pga. min tweak

// Toupie

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 10:37

Adsl her..meget flot side CLAN..hurtig og nem at komme rundt på, flotte billeder. Nu ved jeg så også hvorfor vi forstår hinandens humor så godt Du har også været igennem et langt forløb..og det gør altså at man får en sej form for humor...og det er da det fede ved det ikke sandt?
Det skal lidt mere til, før man bliver hylet helt ud af den..godt gået!!
Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 10:40

NB: Ang. bannere så er Partner-ads ved at omskifte til ny server (fik en mail til morgen), det er derfor de kommer og går.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 22-10-03 10:46

Ja nu virker partner-ads links'ne så det var nok bare deres server.
Men tælleren derimod virker stadig ikke.
Jeg har Explorer 6.0 og jeg har prøvet at tillade alle cookies men tælleren står stadig på 888888 når jeg opdaterer.
Er det kun mig der har det sådan mon?
Kim

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 22-10-03 11:28

Hej Søren.

Hvad med at du oprettede en side, hvor du skrev lidt om dig selv - og så et lækkert lille foto af dig, så vi kan se, hvordan du ser ud Og ikke kun billeder af din fod - uha uha.

Der er jo mange der opretter en side, der hedder web master, hvor der er billeder og lidt tekst omkring dem selv - deres interesser, arbejde, familie etc......

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 11:39

Ja..som ruder4 siger..kunne da være hyggeligt at se dig, hvordan du ser ud
Flotte ben forøvrigt *GG*

Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-03 11:45

Først loadtid : Ca. 6 sek. over 2Mbit/2Mbit forbindelse på lokalnet.

Første gang jeg hentede siden manglede billderne til Internet, Djursland, Foto og Diverse i menuen til venstre ???
Næste gang var de der !!!

Layout ? ...nydeligt, selv farverne holder standarden

..og så den sædvanlige test :

Citat
Please wait while http://www.s-marquardsen.dk is downloaded to our server and checked...

And the Results Are...

CSE HTML Validator Professional v6.01 generated 2 error messages, 1 warning message, and 16 other messages when checking this web page. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While this page did not generate any accessibility errors or warnings (Congratulations!), it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

En trial version af dette program kan hentes her : http://www.htmlvalidator.com/
Det kan tjekke 100 html filer eller bruges i 30 dage.

Et HTML tjek fra W3schools gav :

Citat
was not able to extract a character encoding labeling from any of the valid sources for such information. Without encoding information it is impossible to validate the document. The sources I tried are:

The HTTP Content-Type field.
The XML Declaration.
The HTML "META" element.
And I even tried to autodetect it using the algorithm defined in Appendix F of the XML 1.0 Recommendation.

Since none of these sources yielded any usable information, I will not be able to validate this document. Sorry. Please make sure you specify the character encoding in use.

IANA maintains the list of official names for character sets.

Denne validation findes på : http://www.w3schools.com/default.asp

CLAN ovenstående må du have gjort noget ved

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 22-10-03 12:25

Bruger Bredbånd 256/64
Vil sige det er en af de gode sider man ikke skal vente på dukker frem på skærmen, det samme med div. link som også virker dejlig hurtige, samt baggrund og tekst der er til at læse, tillykke med det..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 12:43

Uha! Sik'en I kan... jeg er helt rundt på tasken
Sidder med ømme gummer... har lige været oppe til en tandrensning - 0 huller

Ang. bannere, så er det sikkert (som nævnt ovenfor) pga. at Partner.ads er ved at udskifte til ny server. De har varslet forstyrrelser.

Tælleren... Hmm! Det er en jeg har klippet og klistret fra CyberCity. Den blev installeret for ca. 1½ år siden på min første hjemmeside (noget rod). Har aldrig stødt på problemer omkring denne... før nu!

Sus... uha! Ja man bliver lettere "hærdet" + får et lidt andet syn på "tingene". Jeg må indrømme det er blevet lettere at klippe negle Du vil slet ikke ønske at se mig, har du ikke set elendighed nok her i livet? Nå jeg kaster nok et foto ind senere i dag, så kan I se giraffen - en lille let sag på 96 Kg. (kommer under Foto... logisk nok) Melder det lige her på strengen.

Skrive om mig selv... hold da op! Jeg har KUN 10 MB hos Cyber til en hjemmeside
Tanken taget til eftertanke...

Molo... øhh-bøh me know nothing, me from Barcelona... kan det skyldes at min adr. faktisk hedder http://marquardsen.homepage.dk og jeg bare har købt mig til http://www.s-marquardsen.dk ???
Du er inde på noget jeg ikke aner en meter om... måske du kan hjælpe mig i rigtig retning??

Retter lige påtalte fejl (stave, ,,, ... osv)
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-10-03 13:17

Hej CLAN

Jeg synes, din hjemmeside er så flot, at jeg har sendt den til min webdesigner
som en diskret påmindelse om at oppe sig.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Jeg er enig i rosekamps kritik af den skriftlige fremstilling.
Dog skal der komma før og ikke efter "fordi".

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 13:39

Så er der rettet mv. Det er svært at overskue det hele selv
Sus & ruder4... Så må I vel hellere ind og "kigge"
Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 13:55

Heiii, hvor nuttet..og hold d...du ser sgu da godt ud!!! WoW..var jeg ikke godt gift..så skulle du ikke føle dig for sikker deroppe på djursland

Men jeg er jo nok aligevel for gammel *LOL*

Sus

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 22-10-03 14:05

Mmmmmm........ lækker sag

Så fik vi syn for sagen - og tak for det. Kan dog se, at du måske liiiiiiige er et par år for gammel til mig - he he.

Ruder4

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 14:08

Ja, ja med jer to... jeg er altså en årgang 1955

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 14:22

hold da op..du holder dig altså godt Søren..jamen jeg er jo en net lille 63èr...så er jeg jo nok aligevel ikke for gammel *LOL*
Nej spøg til side...jeg har jo min egen Søren..det må være navnet der gør det *GG*
Men du er altså en flot fyr af din alder..det må jeg lade dig..troede ikke du var mere end 35 på billedet!
Mvh
Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 14:36

Hwa' for et af dem
Må indrømme, at det ikke er 1'ste gang, jeg bliver fortalt om min alder. Plejer at sige, det er en trykfejl på min dåbsattest.
Sjovt nok... så hedder min bedre ½-del også Susanne
Vores to børn Claus (22) og Anita (20), men det har du sikkert læst på hjemmesiden.

Nå men nu var det jo hjemmesiden... I to pludrepotter (og jeg smuttede med på den)

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 16:08

Udmærket hjemmside! Popper op som en korkprop under 2 cm vand! Bruger Stofanet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 17:03

ADSL her. Siden virker lynhurtig og popper frem, som lå den på egen disk.

Flot side Søren.

PS: Sjovt at se dit kontrafej.

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 19:28

Tak for svaret rosekamp... hvis jeg ku', så skulle du ha' delt med Molokyle. Jeg fatter dog stadigvæk ikke, hvad alt det der i citatboksene omhandler, men jeg er også kun hjemmesidestrikkendeamatør (begynder).
1000-tak for svaret, du kom trods alt med de fleste rettelser + svar på mine to spørgsmål.
Hygge...
Søren (7-tå)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 19:33

--> rosekamp... i øvrigt velkommen til på Kandu?dk. Jeg kan se, du næsten lige er ankommet

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 23:11

Ja CLAN det har jeg husket..hun bliver bare kaldt Sanne ikke sandt?..Det er da meget sjovt egentlig...vi kommer ind og får en kop kaffe en dag når vi kommer til Djursland..Det kunne være sjovt ikke? Hvis du altså har tænkt dig at give kaffe?

Ja, men jeg må jo tro på din alder, når nu du har så store børn!! Min den ældste bliver 15...imorgen..puuha de bliver store, det er lidt skræmmende!
PS. Undskyld jeg lige misbruger din tråd til smalltalk

Knuser Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-10-03 08:49

Hej Sus... No hard feelings, skriv du bare alt det du lyster
I skal være velkommen til en kop et eller andet, hvis I kommer på disse kanter, men skriv lige i god tid, jeg har jo et arb. hvor jeg er væk/hjemme i 3 uger af gangen (offshore).
Hvis jeg skal være helt ærlig... så var billedet 2 år gammelt, jeg er decemberbarn... så jo, jeg bliver sgu' 48 i år - ja jeg fatter heller ikke hvor tiden er blevet af, men et kig på "poderne" afslører jo med al' sin tydelighed, at ungdommens dage er "gone with the wind"... naaahhhh! Det passer nu ikke helt, lillemor siger tit til mig "Søren du er altså ikke 20 længere, så fald lige ned på planeten jorden igen". Hun holder sig i øvrigt lige så godt (bliver tit anslået til 35 også), men hun er også en lille "ting" på 154 cm.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-10-03 10:09

Jamen tak for det, man ved jo aldrig om vi kunne finde på at kikke forbi..i lyder ihvertilfælde som nogle søde mennesker!
Wow, så er hun ikke større end min mor var..jeg er nu heller ikke så stor 163 ! Og ser da vist også lidt yngre ud *GG* Vi skal heller ikke glemme at være "børn" engang imellem vel?
Jeg har forresten tilbragt meget af min barndom i Grenå, min farmor og farfar boede der!! Familien hedder Danielsen..måske kender du nogen af dem?
Mener bestemt at min fars fætter bor i byen endnu...men hvad han liiige hedder mere end Danielsen ka jeg sgutte huske!!
Jo jo, jeg har skam gået meget i Bio i Grenå..kan huske da Jungledrengen var på tapetet..ham forelskede jeg mig håbløst i *GG*
Nå...jamen tak fordi jeg må bruge din tråd til tjat *GG*
Ha´en fantastisk dag ikke?
Knus
Sus

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 23-10-03 21:35

Tusind tak Søren.

Altid rart at kunne give en hånd med. Jeg er selv ved at strikke en side sammen om vores lille familie, og den kan du jo så blive censor på

Bitten

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-10-03 08:41

Hej Bitten
Jamen den ser jeg da frem til, også selv om jeg ike er specialist, men jeg har da "leget" lidt med hjemmesider i et par dage
Hygge... og held og lykke med nr. 2 (dreng eller pige)
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-03 11:40

Øhh... jeg har tjekket den anden URL. Det blev det ikke bedre af, tværtimod

Citat
Please wait while http://marquardsen.homepage.dk is downloaded to our server and checked...

And the Results Are...

CSE HTML Validator Professional v6.01 generated 3 error messages, 20 warning messages, and 29 other messages when checking this web page. In fact, this web page generated so many warnings that HTML Validator terminated the check before it went through the whole document. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While the part of this page that was checked did not generate any accessibility errors or warnings, it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

Du mangler informationer om din doctype. Jeg bruger HTML 4.01 strict DTD :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

skal være den første linie i HTML dokumentet, FØR <html> !!!

..og information om dit karaktersæt. Jeg bruger :

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

skal stå i <head>

Bare rolig CLAN. Det er bare en nørdeting, der skal sikre at dine HTML dokumenter kan valideres korrekt af en browser der overholder standarden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-03 11:48

Ps. det der : "target=" _blank> i <!DOCTYPE...> er altså noget kandu.dk har 'fundet' på !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-10-03 12:08

Ihh-ha' altså Molo... jeg må vist hellere invitere dig til Grenaa på en god middag, så vi kan kigge på det sammen - hvilket vi nok ikke er i stand til efter en god middag
Nå jeg må vel hellere over i skuret og finde motorsaven, WD40 og et par enkelte tænger frem, og så ellers kigge lidt dybere i mit HTML
Go' weekend...
Søren