/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Blå skærm ???
Fra : maya123
Vist : 861 gange
50 point
Dato : 14-02-02 06:57

Hejsa
Hvad er det lige, der sker når en skærm lige pludeselig skifter om til blå skærm, feks midt i et spil eller mens man er på nettet.....Det er min nevø der har problemet og jeg fik desværre ikke at vide hvad skærmen hed, men jeg mente at have hørt problemet før, måske er der nogle af jer der kan genkende det ???? Jeg går ud fra, at han starter maskinen op igen, når han har blå skærm, ideer modtages med TAK
Med venlig hilsen og god torsdag fra maya123

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 14-02-02 08:28

Hej maya

Hmm.--det kan skyldes flere ting. Når den blå skærm dukker op, så plejer der at stå en eller anden form for fejlmelding, for at komme videre er du næsten nød til at få at vide hvad computeren skriver !! Jeg kunne sagtens skrive, at Grafikkortet måske skal opdateres,- eller måske er det ressurcemangel,-osv. osv.
Kan du ikke få oplyst hvad der står på den blå skærm.--hvilken Pc det drejer sig om,-samt styresystem ???

Selv tak ,-god dag til dig også.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-02-02 10:09

"maya123" <maya123.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3cIa8.9201$5L3.459060@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
> Hvad er det lige, der sker når en skærm lige pludeselig skifter om til
> blå skærm, feks midt i et spil eller mens man er på nettet.....Det er
> min nevø der har problemet og jeg fik desværre ikke at vide hvad skærmen
> hed, men jeg mente at have hørt problemet før, måske er der nogle af jer
> der kan genkende det ???? Jeg går ud fra, at han starter maskinen op
> igen, når han har blå skærm, ideer modtages med TAK
> Med venlig hilsen og god torsdag fra maya123
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej

Det kan være mange ting der er galt, den blå skærm er en fejl meddelelse.
det kan være driver / hardware osv.
Det er ikke nemt at hjælpe dig når du ikke skriver hvad hardware du eller
hvad for et Windows system du kører med.
Måske er det Windows ME, den er glad for de blå skærme ;)

Mvh
Kurt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-02-02 11:13

maya123 wrote:

> Hejsa
> Hvad er det lige, der sker når en skærm lige pludeselig skifter om til
> blå skærm, feks midt i et spil eller mens man er på nettet.....Det er
> min nevø der har problemet og jeg fik desværre ikke at vide hvad skærmen

Det har ikke noget at gøre med skærmen, men kan skyldes alt mulig andet. Som
oftest er det et software eller driver problem, så prøv og spørg i en
Windows gruppe.

Mvh

Bruno

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-02-02 12:32

"maya123" <maya123.news@kandu.dk> wrote in news:3cIa8.9201$5L3.459060
@news010.worldonline.dk:

> Hejsa
> Hvad er det lige, der sker når en skærm lige pludeselig skifter om til
> blå skærm, feks midt i et spil eller mens man er på nettet.....

Du må uddybe det noget mere (windowsversion, hardware mv.). Men
alligevel...:

1. det kan være to løse forbindelser et sted imellem grafikkort og monitor,
da hans monitor bliver fodret med farverne rød, grøn og blå via tre
ledninger. Så hvis rød og grøn står af, får han en skærm med blå og sorte
farver. Ryk evt. forsigtigt i monitorkablet og se om rød og grøn vender
tilbage.

2. Det er en alm. BSOD (blue screen of death), som er en fejlmeddelse om at
der er noget galt i noget software eller hardware. Her er det typisk at
maskinen genstarter. Her kan det være _temmeligt_ svært at hjælpe folk, der
får denne skærm.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-02-02 16:08

Hejsa og tak for de foreløbige svar
Min nevø har AMD K-7 700Mhz , Styresystem Win98 udg2.

Den kommer med en OE fejl, noget i stil med. fejl i VxD ..(tal og bogstav kode) .. vmm
håber nu på flere svar, MHV maya123

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-02 00:09

Hej igen

Prøv at sig til din Nevø at han skal prøve at geninstallere Win98 oveni den eksisterende Windows. Mange gange kan det hjælpe, da den nye installering retter op på evt. ødelagte systemfiler.

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 16-02-02 08:03

Tak for svaret vestergade. han er ved at få hjælp af en kammerat og bruger nogle af de svar der er kommet her på siden. Jeg takker også de andre der har svaret og ønsker jer en god weekend....MHV maya123