/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
fladskærm
Fra : posch
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 21-10-03 18:45

Da jeg påtænker at købe en fladskærm, vil jeg meget gerne vide, hvilke fabrikater der kan anbefales. Er der nogen "faldgruber" ved køb af fladskærm? F.eks. pixelfejl - eller andet. Om det i det hele taget er tilrådeligt at købe dyret?

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-03 19:12

Jeg har for nylig købt en aXis, koster ca. 2.000.- kr og den er jeg meget glad for..og jo det kan betale sig, du sparer det halve i strøm..!!-og den halve plads men det ved du selvfølgelig.

MVH
Mango

Kommentar
Fra : posch

Dato : 21-10-03 19:40

Mango: Ja du har købt for nylig - tjah, det kan jeg ikke rigtig bruge til noget - for hvad sker der om ½ - 1 år? Er fladskærmen da lige god - hva!

Jeg hører gerne fra andre, der har anvendt en fladskærm meget længere tid, om kvaliteten...

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 21-10-03 20:03

Jeg har selv en Samsung 171P og så ser den godt ud. Desuden er den efterhånden nede i en pris hvor alle kan være med. ca. 4400 kr.

Samsung 171P hjemmeside:
http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCDMonitor/Monitor_LCDMonitor_171P .htm

Fladskærme har en lang række ulemper...

Så læs det her:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1855&p=13

eller

http://www.tomshardware.com/display/index.html

Se lige dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/1193

Så vil jeg anbefale dig ikke at anskaffe dig en fladskærm!
Hvis du vil bruge den til spil!

En god side med hardwaretest:
http://www.dinside.no/data/

TFT skærm som de har testet
http://www.dinside.no/php/art.php?id=29757

God fornøjelse

mvh
Ishoey

**********************************************************
Min mening om TIP!

Det er noget fis, at reklamere for sig selv, eller for sit firma.!
Under tip mener jeg også at det kun skal bruges i almen interesse.
Noget andet er at oplyse om et godt tilbud, men som andre kan få glæde af.
Og hvis man oplyse om et godt tilbud, som man ikke selv får udbytte af!
**********************************************************

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 21-10-03 20:12

Ups...

Der var fejl i link til Samsung 171P hjemmeside:

http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCDMonitor/Monitor_LCDMonitor_171P_sp.htm

eller

http://makeashorterlink.com/?F3A952946

mvh
Ishoey

**********************************************************
Min mening om TIP!

Det er noget fis, at reklamere for sig selv, eller for sit firma.!
Under tip mener jeg også at det kun skal bruges i almen interesse.
Noget andet er at oplyse om et godt tilbud, men som andre kan få glæde af. Og hvis man oplyse om et godt tilbud, som man ikke selv får udbytte af! **********************************************************

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 21-10-03 20:13

Ups...

Der var fejl i link til Samsung 171P hjemmeside:

http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCDMonitor/Monitor_LCDMonitor_171P_sp.htm

eller

http://makeashorterlink.com/?F3A952946

mvh
Ishoey

**********************************************************
Min mening om TIP!

Det er noget fis, at reklamere for sig selv, eller for sit firma.!
Under tip mener jeg også at det kun skal bruges i almen interesse.
Noget andet er at oplyse om et godt tilbud, men som andre kan få glæde af.
Og hvis man oplyse om et godt tilbud, som man ikke selv får udbytte af! **********************************************************

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-10-03 20:25

Trækker mig ydmygt tilbage..undkyld!!

Venligst
Mango

Kommentar
Fra : posch

Dato : 21-10-03 21:12

Takker mange gange for de gode adresser, hvor jeg kan læse ALT om fladskærme.

Venlig hilsen
posch

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-10-03 21:24

Hej Poul, var inde og se din hjemmeside..flot må jeg sige, men jeg ser også at du kommer en del galt afsted med dine udtalelser !! (og det åbenbart mest kvinder det går ud over *GG* Til oplysning er jeg også kvinde )
Jeg vil bare gøre dig opmærksom på, hvis du ikke selv opdagede det..at du gav mig en vældig en over snuden, jeg forsøgte faktisk at hjælpe med det jeg kunne..
Og så må du hellere godkende et af svarene, hvis du har fået svar på dit spørgsmål!!
Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : posch

Dato : 21-10-03 22:05

Hej Sus Beklager meget at jeg har trådt dig m.fl. over tæerne (kvinderne) og i særdeleshed DU, hvilket jeg ikke har opdaget (vil du venligst skrive mig en mail, så jeg kan få en større udredning om mine "udtalelser").

Jeg godkender svaret naturligvis - og iøvrigt alle svarene.

Med stor agtelse og mange venlige hilsener (*KOK*)
Poul

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-10-03 22:24

Nej det er helt iorden poul..jamen du skal godkende et svar ved at gå ned i bunden her på siden der ser du hvad du skal gøre...har du ikke prøvet det før??
Ellers, må du gå op til venstre og se under "sådan kommer du godt igang" der står udførligt hvordan du accepterer et svar...
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : pkaufmann

Dato : 21-10-03 23:01

Godt tilbud på Samsung 172v.
Se: http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=MONSA0103&email=pkaufmann@stofanet.dk&emskid=71&link=19&f=visit
Nu er priserne ved at være hvor de skal.

Kommentar
Fra : posch

Dato : 22-10-03 00:19

Hør nu her Sus.....der er intet om, hvorledes jeg accepterer et svar
Venligst
posch

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 00:30

Kører du computer spil? Sidder der flere foran din skærm? Vil du lægge dig fast på en bestemt opløsning? Der er flere ting at tage til overvejelse hvis du køber en fladskærm!

Kommentar
Fra : posch

Dato : 22-10-03 00:47

Hej Tedd.........nej, vi er kun 2, er sidder bag skærmen. Computerspil - slet ikke. Ingen bestemt opløsning. Næh, Tedd - det er såmænd noget så jordnært som plads! Men på den anden side vil jeg heller ikke "købe katten i sækken" og fortryde så inderligt, at jeg har gjort en dårlig handel, - og dyr handel. Og kvalitet har selvfølgelig den "ulempe", at prisen for en fladskærm er relativ høj. Så hellere beholde skrumlet....
Venligst
posch

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 05:23

Så tror jeg osse du vil blive tilfreds med en Samsung som flere har påpeget!. Skulle være en af de bedste fladskærme! Bare sørg for at at viewanglen er så stor som muligt, så man ikke behøver at sidde direkte foran skærmen! En anden ting er dog osse opdateringshastighed! (skal være så lille som muligt!) og lysstyrke (skal være så stor som muligt!)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 05:27

Jo også lige det med pixelfejl! Der er stor forskel på hvor mange pixelfejl de forskellige fabrikanter/forretninger anerkender som en fejl ved skærmen! Mit råd til det er at enten se skærmen i brug før du køber den, eller osse købe over internettet da du altid har ret til at returnere der! God fornøjelse!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 05:32

Sorry jeg bare kom farende ind og ikke læste dine links Ishoej!! Du har jo nærmest sagt og henvist til det hele!

Kommentar
Fra : posch

Dato : 22-10-03 08:00

Accepted!!

Mvh
posch

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 08:02

Hej Poul

Nu er jeg mere frisk

Du vælger det svar du bedst kunne bruge!
Ovre i højre side af svaret oppe for oven, står der accepter som svar, der klikker du !
Så kommer der en ny side frem og du skal så vurdere hvor godt svaret er, og derefter afslut !
Håber du finder ud af det

Venligst
Sus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 09:18

Poul..kan du stadig ikke finde ud af det???
Så må vi se om der er en af de andre der kan forklare det bedre!!
Mvh
Sus

Godkendelse af svar
Fra : posch

Dato : 22-10-03 09:20

Tak for svaret mango.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 09:24

Ajii poul...det var da ikke mit svar du kunne bruge

Nå..det er der jo ikke noget at gøre ved..men fortæl mig hvilket svar du ville have foretrukket, så giver jeg vedkommende nogle point !!

Sus

Kommentar
Fra : posch

Dato : 22-10-03 09:43

Hej Sus................desværre, - det var for sent at fortryde. Tedd's svar ang. opdateringshastighed,wievanglen m.v. var det svar, der virkelig kunne bruges!! Prøver en anden gang at "acceptere" bedre.

posch

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-03 10:22

Jamen så får tedd bare nogle point af mig...men nu kan du til næste gang

Ha´en hel fantastisk dag ikke?

Venligst
Sus

Kommentar
Fra : posch

Dato : 22-10-03 11:27

Hej Sus...............men nu kan du til næste gang - JA det regner jeg bestemt med!!

Kærlig hilsen
posch

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 22-10-03 14:23

Var det et svar?