/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kan man få en trådløs switch ??
Fra : ZiZZDaaN
Vist : 2084 gange
200 point
Dato : 21-10-03 18:28

Jeg har købt en bærbar pc med indbygget trådløst netkort af typen 802.11g (802.11b kompatibel).

Jeg har en forvejen en ADSL forbindelse som jeg anvender bag en router med indbygget switch.

Jeg vil høre om det er muligt at få en switch til at sætte bag min router, så den bærbare kan være på nettet andre steder i huset ud over i nærheden af routeren.

Kommentar
Fra : ZiZZDaaN

Dato : 21-10-03 19:36

med andre ord - det jeg gerne vil, er at kombinere trådløst og kabelnetværk med min eksisterende router.

Hvis det ikke kan lade sige gøre med den eksisterende router, kan det så lade sig gøre på andre måder ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-10-03 21:05

Der er flere måder at gøre det på, feks kan din bærbare have PCMCIA (hvis den har eller har plads), eller du sætter en lille usb-sender med antenne til den.
www.edbpriser.dk hardware klik på PCMCIA find feks Netkort Typhoon Speednet Wireless PCMCIA Card eller klik på usb

D-link routere er de mest populære i Danmark i øjeblikket, men jeg foreslår kraftigt at du taler med dem.
http://www.dlink.dk/
http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=293
http://www.dlink.dk/products/PCategoryWire.asp?ProductCategory=Wireless
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZiZZDaaN

Dato : 22-10-03 07:28

Hvad skal jeg bruge et PCMCIA Card til, når der er indbygget trådløst netkort i den ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-03 00:10

D-link routere er de mest populære i Danmark i øjeblikket, men jeg foreslår kraftigt at du taler med dem, jeg mener de har en modtagerenhed der sættes i en af routerens porte(fremfor at skulle have ny router)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZiZZDaaN

Dato : 23-10-03 07:48

Det var da ikke et svar på, hvorfor jeg skulle have et PCMCIA kort ??

Kommentar
Fra : ZiZZDaaN

Dato : 23-10-03 07:48

Det var da ikke et svar på, hvorfor jeg skulle have et PCMCIA kort ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 18:25

D-link routere er de mest populære i Danmark i øjeblikket, men jeg foreslår kraftigt at du taler med dem.
http://www.dlink.dk/
Men dem her er også rigtig flinke, og ved alt om det http://www.elsborglink.dk/

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : JesperSobol

Modtaget 200 point
Dato : 26-11-03 17:08

Det eneste du skal bruge til dit eksisterende setup, er et IEEE 802.11b kompartibelt accesspunkt (kan sammenlignes lidt med en trådløs hub). Den sætter du bare til at "bridge" alt trafikken imellem dit kablede og trådløse netværk, dermed undgår du eventuelle problemer med VPN klienter som ikke fungere specielt godt bag 2 x NAT. Disse accesspunkter kan købes forholdsvis billigt i både Aldi, Netto og Bilka, hvor jeg har set priser helt ned til kr 499,- Men skal du have noget lidt mere high-end gear bør du kigge efter et accesspunkt fra Intel, Dlink, 3com, Dell eller mine egne personlige favoritter Avaya og Cisco.

For at sikre dit netværk bedst muligt bør du iøvrigt, som minimum ændre default konfigurationen med SSID, WEP kryptering, MAC adresse filtrering og eventuelt slå SSID broadcast fra i accesspunktet hvis du har denne option.

Rigtig god fornøjelse

Mvh
Jesper Sobol

Godkendelse af svar
Fra : ZiZZDaaN

Dato : 26-11-03 18:18

Tak for svaret JesperSobol.