/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Liste over alle domæner
Fra : www.snuseren.dk
Vist : 1285 gange
120 point
Dato : 21-10-03 18:22

Hejsa!

Jeg søger en liste over ALLE domænenavne der findes på nettet (hvis du kun har med nogle af dem, vil jeg osse blive meget glad for det) lidt ligesom http://www.0-z.dk/ bare alle domæne-endelser (.dk, .com, .net, .biz, .as, osv osv)

Hvis der er nogen der kender en hjemmeside, eller på anden mulighed kan skaffe mig sådan en liste, vil jeg blive MEGET glad!

Fx. kan man evt. programmere et eller andet, som kontakter en DNS server, og downloader en liste eller sådan noget..

På forhånd tak ;)

mvh. Anders

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-03 18:41
Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-03 18:42

Hejsa Anders

Kan du bruge dette links
http://www.0-z.dk/domain-dk-main.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 21-10-03 18:46

hej briani!

Jeg skrev faktisk om www.0-z.dk i spørgsmålet, men jeg mangler en liste over alle domæner i verden ;)

Det er fordi jeg er igang med at lave en søgerobot..

Ellers tak for dit svar!

Mvh. Anders

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-03 18:50

Ok Anders jeg må havet sovet

Hvad med disse

http://www.iana.org/cctld/cctld-whois.htm

http://www.safi.dk/dom/dom.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-03 18:56
Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 21-10-03 19:07

Det var rigtigt nok med www.0-z.dk, men jeg søger bare en tilsvarende side, med navne på alle domænenavne, istedet for kun danske.. Altså ikke domæneendelserne, men en lang lang lang liste over alle domænenavne ;) Sorry, tror ikke jeg fik formuleret det ordentligt

mvh. Anders

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 00:38

Der er ca en milliard million! Det ville blive en meget lang liste og når den er færdig ville du stadig mangle de ca. 4-5000 tusinde der kommer til hver dag! Desværre er dit spørgsmål umuligt at svare på!

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 22-10-03 13:56

Ja det ved jeg, men der må vel findes en hjemmeside ligesom www.0-z.dk bare med .com, og så måske en anden hjemmeside med .net. Der må vel være sådan nogle lister/hjemmesider..

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 03-11-03 02:53

Hejsa

der findes ikke ne total liste over domæner men der i mod over ip'er fordi ar der er regtid mande DNS'er i verden

der er jo mange der har 2 eller flere domænenavne der peger på samme ip adr også på forskællige DNS'er

dns'en virker sådan har hvis du skriver en domæne adr så har den en stor tabel som siger at www.test.dk = 80.45.87.1 (findes ikke)
hvis man skal have en total liste så findes der 10000 DNSér i verden og jeg ved at en dnsliste ved en dns i ballerup fylder 70mb så det bliver noget af en liste
men jeg har aldrig hørt om en sådan
det fungere sådan at du finder den demænenavn du vil have og så kan du slå den op og se om det er blevet registreret

du kan se det på (for .dk)
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=69&action=cmsview&language=da&

og på en .com evt ....
http://www.networksolutions.com/en_US/whois/index.jhtml

mvh Martin