/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows stifinder konfiguration
Fra : Harlekin
Vist : 705 gange
101 point
Dato : 20-04-01 14:27

Kan man konfigurere hvilken mappe stifinder åbner når man åbner programmet? Det er normalt din profil-mappe "C:\Documents and Settings\minbruger\Start Menu" der bliver åbnet, men da jeg kun bruger den mappe ca 1% af de gange jeg åbner stifinder, er det ret irriterende, at skulle lukke dette træ hver evig eneste gang..

Kan man, evt. i registry, bestemme hvilken (hvis nogen overhovedet) mappe der skal åbnes som default?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-01 13:49

Harlekin skrev:

>Kan man konfigurere hvilken mappe stifinder åbner når man åbner programmet?

Ja. Sådan her får jeg den til at starte i min Agent-folder på D:.

   explorer d:\agent

Win98 - det er knapt så nemt på Win95, men der kan du skrive
"explorer /?" i en dosboks og læse hjælpen.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Accepteret svar
Fra : konsulenten

Modtaget 111 point
Dato : 20-04-01 14:59

Jeg aner ikke hvor du sætter det i registry, men du kan jo lave en genvej til explorer og give den nogle parameter.

Her er syntax for explorer.exe udtrykket fra microsoft.

******************************************************************
Syntax
EXPLORER.EXE [/n][/e][,/root,<object>][[,/select],<sub object>]
Switches
/n: Opens a new window in single-paned (My Computer) view for each item
selected, even if the new window duplicates a window that is
already open.

/e: Uses Windows Explorer view. Windows Explorer view is most similar
to File Manager in Windows version 3.x. Note that the default view
is Open view.

/root,<object>: Specifies the root level of the specified view. The
default is to use the normal namespace root (the
desktop). Whatever is specified is the root for the
display.

/select,<sub object>: Specifies the folder to receive the initial
focus. If "/select" is used, the parent folder
is opened and the specified object is selected.
Examples
To open a Windows Explorer view to explore only objects on \\<server name>, use the following syntax:
explorer /e,/root,\\<server name>

To view the C:\WINDOWS folder and select CALC.EXE, use the following syntax:
explorer /select,c:\windows\calc.exe

Godkendelse af svar
Fra : Harlekin

Dato : 20-04-01 15:06

Tak for svaret konsulenten.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-01 13:57

"Harlekin" <Harlekin.news@kandu.dk> skrev:

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

[ontopic on]
Ikke for noget, man kan det her Kandu-halløj ikke lave tvungen
linieskifte, eller hvorfor kommer der flere og flere indlæg der er
så rodede at se på?
[ontopic off]

Her hos mig har jeg valgt at lave en genvej til stifinder på skrivebordet
i Win2k. Jeg har så højreklikket på den genvej og valgt Egenskaber.
Jeg vil gerne have at den skal folde mit D-drev ud for det er oftest det
jeg bruger når det er Win2k jeg sidder med.
Jeg bruger disse parametre efter stien til stifinderen: /n,/e,D:\

Lige nu sidder jeg med Win98SE og her gælder samme regel. Her ser
hele stien sådan her ud: C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,C:\
Den folder så bare C-drevet ud når jeg klikker på genvejen.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 20-04-01 15:40

Det var sq da dejligt. Det havde jeg faktisk tænkt over længe hvordan man kunne gøre - bare glemt at spørge. Ja ja, man lærer jo noget nyt hver dag.

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 20-04-01 15:40

Det var sq da dejligt. Det havde jeg faktisk tænkt over længe hvordan man kunne gøre - bare glemt at spørge. Ja ja, man lærer jo noget nyt hver dag.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-04-01 15:57

Hvad skriver jeg hvis den ikke skal folde nogen drev ud? (kun vise hvilke drev der er tilgængelige, fx. A, C, D)

Kommentar
Fra : alain

Dato : 29-05-01 09:59

jeg har samme spørgsmål som Harlekin dato 200401 15:57
jeg synes ikke at det er besvaret