/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WINDOWS XP GÅR HELE TIDEN NED
Fra : gandimand
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 21-10-03 16:39

Davs

Jeg kører med windows xp pro DK ,og har hentet den nye directx9.0b og den nye NVIDIA driver ,men når jeg spiller games så fryser min maskine efter ca 10min ,og det gør den kun ved spil ???? mit graffikort hedder NVIDIA GForce 32mb DDR Ram.
Nogen der ligger inde med en go ide ,da det er skide irriterende.
(Maskinene er ny installeret)

Hilsen
GanDiMand

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-03 16:54

CPU køleproblemer eller andet..? Test det med : http://tucows.tdconline.dk/preview/221885.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-10-03 17:01

Er det et bestemt eller alle store spil.?
Gik den også ned før du installerede NVIDIA driveren.
Har du prøvet at trykke ctrl+alt+delete, for at se i joblisten/programmer?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-10-03 17:13

nej den gør det ved alle spil, og ja jeg har prøvet at trykke ctrl+alt+delete ,også ja til at den gik ned inden jeg installerede den nye driver.

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-10-03 17:14

ctrl+alt+delete hjælper ikke da den fryser totalt : (

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-03 17:25

Test skidtet og lad os høre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-03 17:36

Du kan også prøve nogle gode råd fra : http://www.wintip.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-10-03 17:39

yeps ,, jeg tester lige

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-10-03 17:57

Nu har jeg testet min cpu i benchmark ,men det får jeg endeligt ikke det stor ud af ,,er det noget specialt jeg skal gøre ??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-03 18:03

Hejsa GanDiMand

Hejsa
Prøv lige dette her.

Klik på start- alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-her klikker du på systemoplysninger
Vælg fanen funktioner
Vælg diagnosticeringsværktøj til directX
Her vælger du fanen Display
Og her tester du først Directdraw og bagefter Direct 3D
Prøv også de andre faner og se om direct finder nogle fejl der.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-10-03 18:16

Hej Brian
okey det har jeg prøvet ,,men den siger ihvertfald ikke noget om fejl på det område ,,,

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-10-03 18:23

"ctrl+alt+delete hjælper ikke da den fryser totalt", ja men jeg mente at du skulle prøve før den gik ned, har du prøvet at se hvilke programmer der er joblisten/programmer?, hvilke?
Du har formodentligt set om der er nogen røde "mærker", i kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering ?Eller er der normale +tegn foran alle?
Jeg har en lille mistanke om Rammangel, har du 2 ramblokke a`64MB, hvor den ene sidder løs, eller viser maskinen alle dem du har indstilleret?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 21-10-03 18:32

Ellers, helt nøjagtig, hvad hedder det grafikkort, højreklik på skrivebord, egenskaber, indstillinger, avanceret,kort

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-03 18:33

Tillæg

Hejsa igen

Prøv at gå ind i dit kontrolpanel-dobbeltklik på skærm
Vælg fanen pauseskærm
Klik på strømstyring
Sæt systemstandby på aldrig
Sæt systemdvale på aldrig
Sæt sluk for skærm på aldrig
Sæt sluk for harddiske på aldrig
Klik på anvend/ok

Brian

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-10-03 19:05

hej igen
Hat lige været inde i min bios ,og kunne se at min cpu temp lå på 60-62 grader , det er kun en 850 mhz AMD Athlon ,hvor der sidder 1x 512mb 2x 128mb ram i. men kunne det ikke tænkes at det er temp det er galt med ???

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-10-03 19:07

prøver lige at bytte køler : )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-03 20:20

Go idé Den skal helst ikke være over 52

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 00:55

Jep det lyder helt klart som din processorer der går kold. Øhh varm! Den skal ned på omkring 40 for en 850!

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 22-10-03 13:24

Tak for svaret molokyle. må sige at du med få ord ramte totalt rigtig.... det var køleren....tak for hjælpen....
Gandimand