/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny installation
Fra : Better_Performance
Vist : 498 gange
200 point
Dato : 21-10-03 12:52

HJÆÆÆÆLP
Jeg har været nødt til at reinstallere min Windows, og i den forbindelse har jeg mistet kontakten til min brugerprofil, hvordan kan jeg overføre indstillinger, progammer mm til den nye profil???

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-10-03 13:08

Hvordan mistet kontakten???

Er brugerprofilen slettet??

Arlet

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 13:16

Hej arlet

Nej profilen ligger der endnu, men jeg kan ikke logge ind via den. (jeg kan faktisk kun se den når jeg går i stifinder og kigger under "documents and settings".

Jeg har forsøgt at kopiere indholdet fra documents and settings over i den nye profil uden resultat.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-10-03 13:22

prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Arlet

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 13:27

Det et jo et meget godt forslag, men nu er det jo sådan at jeg allerede har installeret en ny version, og det vil sige at en repair jo blot vil give det samme resultat

Kommentar
Fra : MuffinMan

Dato : 21-10-03 13:35

Hmm, en ide kunne være at oprette en ny bruger med samme navn som den gamle, og så se om den bruger dine gamle indstillinger

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 13:38

Er forsøgt men uden held

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-10-03 13:48

Har du tjekket om den bruger er aktiveret igen efter installationen?
Men ellers kan du jo bare slette den gamle og derefter oprette en ny med de samme indstillinger. Så skulle det jo gerne virke igen :)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 14:04

Nej, den bruger er nemlig ikke aktiveret igen, det er jo faktisk det der er problemet, og det med at oprette en ny bruger med samme indstillinger er jo det jeg gerne vil have en løsning på.

Det handler om adgang til programmer og andre ting, bl.a. Office

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-10-03 14:11

Alt dette burde være muligt bare ved at oprette samme bruger med samme indstillinger, har du prøvet det? Ellers lyder det lidt underligt :/ Men ja ja det er jo også Windows :)
Men ellers så log på med administrator og orden rettigheder osv. derfra.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-10-03 14:15

Men ellers gå ind i Start => Indstillinger => Kontrolpanel => Brugere
Skriv dit gamle brugernavn og gamle password - Derefter genstart windows og så skulle den meget gerne være der, ellers er det fordi din gamle bruger er blevet slettet af en eller anden mystisk årsag.
Det glæder dem at møde mig!

Zerg :/

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 14:19

Jeg prøver lige forfra.

Jeg har tidligere været koblet op på et domæne, og har logget ind med en profil der er "bundet" til dette domæne, nu har jeg så været nødt til (af andre årsager) at reinstallere Windows XP og dermed er profilen ikke tilgængelig.

Jeg har under installationen oprettet en ny bruger, og når jeg på computeren kigger under "documents and settings" kan jeg se alle indstillinger for den tidligere bruger, spørgsmålet er hvordan jeg får disse indstillinger og application filer lagt over på den nye bruger

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-10-03 14:22

Så skal du have fat i en der har rettigheder til det, det kan du ikke som en standard bruger.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 14:49

Jeg er oprettet som administrator selvfølgelig.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-10-03 14:52

Så burde du sagtens kunne kopier de filer du vil have over i en ny mappe uden problemer.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 14:58

Det er jo ikke tale om filer (i denne forstand dokumenter)

Der er tale om at ingen af mine programmer virker mere, jeg kan eksempelvis ikke starte mine office programmer, de ligger på hard disken, men kommer opmed en fejlmeddelelse når jeg forsøger at aktivere dem, de enkelte programmer jeg kan få startet op begynder som om der var tale om en ny installation af programmet og skal altså have serienummer og andre oplysninger indtastet for at virke....
ALTSÅ, problemet er ikke filer men INDSTILLINGER

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-10-03 15:02

Ahh =:)
Men hvis du har geninstalleret Windows og programmerne ligger på C:\ så er det klart du skal til og geninstallere alle de programmer, det er der såment ikke så meget at gøre ved er jeg desvære bange for. :/
Ellers skal du lægge dem på et andet drev.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-03 15:20
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-10-03 16:28

Zerg.

Ok, så skal de geninstalleres, men er der en metode til at afinstallere dem først?

De figurerer ikke på Windows egen liste over programmer når man går ind via kontrolpanel og "tilføj fjern"

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-10-03 08:25

Hvorfor vil du afinstallere dem ?
Hvis du nu ligger installationerne oveni, så tager det ingen ekstra plads.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 16:22

Har du prøvet mit link til microsoft? De eneste filer du ikke skal kopiere over er
Ntuser.dat
Ntuser.dat.log
Ntuser.ini
Så skulle det virke ifølge Microsoft support!

Accepteret svar
Fra : Betterp

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-04 13:19

INgenting virkede jeg måtte for fra

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-04 13:20

Tak for svaret Betterp.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-01-04 13:26

ad... give sig selv point?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-04 18:37

Det sgu for latterligt BP! Der er altså folk der har brugt tid på at løse dit problem, og så ender det med du selv opretter en ny profil, fordi du selv mener du har fundet svaret! Den fejlsøgning du har lavet efter råd fra andre er da en af grundende til at du får løst problemet!! Så kan du da i det mindste belønne en af kommentarerne med points som tak for hjælpen. Du skal ihvertilfælde ikke regne med min hjælp/og tid næste gang du stiller et spørgsmål!