/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til Birgitta
Fra : Toupie
Vist : 216 gange
1 point
Dato : 20-10-03 22:00

Hej Birgitta

Nu fik du ikke det ene point i tråden "Til ellebye".....men men men nu får du hermed chancen for, at afprøve om "du" virker

// Toupie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-03 14:33

Hej, -hvor sødt! og tak! -jeg har i mellemtiden fået accepteret mit svar på et spørgsmål om en elefanthue, så det problem ER løst!
Men jeg kan stadig ikke stille spørgsmål!!! til stor irritation! -Alt går fint indtil jeg når til at "gemme spørgsmålet". Så virker knappen ikke! -Og heller ikke den anden knap, "rediger". -Jeg har sendt mails til kandu 4 gange nu. Efter 2. gang fik jeg svar, hvor de spurgte om, hvad der skete, når jeg prøvede at stille spørgsmål. Det svarede jeg så på. Jeg har ikke hørt fra dem siden, så i går sendte jeg dem en ny mail...
Men jeg er da oprigtig bekymret for PC-dyret, jeg frygter, at det er hende, der er noget galt med... --Måske lurer et totalt sammenbrud forude... Jeg har af samme årsag lige købt en 120GB extern harddisk, som jeg fortvivlet skovler alle mine dejlige filer over på, for ikke at miste dem ved et sammenbrud...
Men vent med at lukke spørgsmålet til det er ude af de 25 øverste. For måske hopper der nogen ind, som kan sige noget klogt om syge computere...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-03 14:38

Naarhh, jeg kan se, at vi for længst ER ude af de 25... Det er MIG, der er lidt langsom....

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-03 15:25

Hej Birgitta

Det er da herligt, at du nu kan få point men det andet er da noget rod

Har du prøvet, at oprette en ny bruger for at se om det virker der???? og har du prøvet at blive superbruger????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 16:23

Når du hen til hvor der står godkend / ret spørgsmål
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 16:29

Jeg har lige stillet spørgsmålet for dig.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-03 16:37

Birgitta,prøv at gå ind i>kontrolpanel>netværksforbindelser>klik på denne>din forbindelse/adapter>højre klik>reparer,vis den viser, kunne ikke tømme dns cache, så genstart pc'en og kør repar igen og prøv så og se om det ikke har hjulpet,repar,skal have adgang igennem firewall.
Manse9933

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-03 17:03

Hvad får jeg ud af at være medlem hos kandu.dk?
Kode
Som medlem af kandu.dk, har du mulighed for at bevæge dig rundt i hele systemet, du kan læse tips, skrive/læse spørgsmål, skrive kommentarer til spørgsmål. Du får også mulighed for at optjene ledige point. Det eneste du ikke har adgang til, er at skrive tips, skrive svar til spørgsmål, og du har heller ikke mulighed for at vinde nogle af de flotte præmier.

Hvad får jeg ud af at blive superbruger hos kandu.dk?
Kode
Når du bliver superbruger hos kandu.dk, vil du straks få tildelt 200 ledige point, som du kan bruge til at stille spørgsmål/læse svar. Derudover får du mulighed for at optjene superpoint, og komme på hi-scoren. Du får også chance for at vinde nogle af de flotte gaver som vi udlover til de personer, som har optjent flest superpoint inden for en given periode.

Som superbruger kan du alt det et medlem kan, og samtidig kan du skrive tips / svar.

Birgitta i følge Kandu´s regler ser det ud somom, den er helt gal med din bruger Du burde ikke kunne svare på spørgsmål som alm. bruger, men du burde kunne stille dem....
Jeg tror ikke det er din PC den er gal med

// Toupie

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-03 17:08

Nåååååå,hun er almindelig bruger,det havde jeg ikke lige tjekket

Manse9933

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-03 17:21

Sætter lige emesen´s "søster" tråd ind her, for jeg kan huske noget om, at Birgitta ikke er "på" så meget, så hun kommer måske først forbi igen i morgen.

http://www.kandu.dk/dk/spg/24824

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-03 18:25

Hey, jeg er lige her!!! Jeg er hoppet over i "søstertråden"... Tak for al omsorgen.

Men Toupie, jeg kan godt svare på spørgsmål ifølge reglerne..... Jeg får bare ingen points for det når mit spørgsmål bliver accepteret. Men jeg er helt sikker på, at jeg er lige så glad når mit svar bliver godkendt, selv om jeg ikke får points. Det er jo bare superpoints, og de kan jo alligevel ikke bruges til andet end den der konkurrence, som jeg ikke gider være med i.
Manse 9933, Jeg har ikke noget, der hedder netværksforbindelser i kontrolpanel... hedder måske noget andet, men jeg er lidt dum... -Prøvede at gætte mig videre frem, men kunne ikke finde noget, der hed reparer..., så jeg er nok på vildspor.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-03 18:32

Det er dit netværkskort/forbindelse jeg tænker på,det må der findes i kontrol panel,hvilke styresystem køre du?
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-03 18:36

Har du et lille icon i system tray lige ved uret,to små sammenhængende skærme,
vis du har det så dobbel klik på dette>understøttelse>repare
Manse9933

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-03 18:52

Hej, manse. Når jeg dobbeltklikker på de to små skærme, så står der bare noget med :tilsluttet Opasia netteid, varighed blobblobblob, byte modtaget blobblobblob, og byte sendt blob.. Knapperne giver kun mulighed for "OK" eller "Afbryd"
Jeg kører Windows ME...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 19:59

Ja manse9933 man kan heller ikke på win 2000
Det er netværksforbindelse der tales om i egenskaber for LAN-forbindelse.
Men det undrer mig hvorfor Birgitta har denne LAN-forbindelse, med mindre der kører flere comp. sammen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-03 20:14

Jeg kender ikke så meget til 2000 og Me,mit udgangspunkt lå i win XP,men man skulle da regne med at man kunne køre en repare,men det skal man måske gøre via CMD,det jeg tænker på er at DNS cachen nogle gange laver problemer når
den ikke tømmes,den kan være korupt,jeg har oplevet at at man ikke kunne
bruge hyperlinks på HP'er og i outlook E,før man har tømt DNS cachen,altså
tømme cachen/reaper.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 20:43

Hov det var vist ikke LAN-forbindelse hos birgitta.
Men du kan da prøve at "rulle" din ME ind over den nuværende - efter at du har lavet din fil back up
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-03 20:46

Det skal åbenbart gøres i komandopromt>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730463
En ide kan også være at tømme midlertidige internetfiler filer og cookie's,vis
cookis ikke er indstillet eller er beskadiget så kan det være et problem,
Internet explorer>funktioner>internetindstillinger>midlertidige internetfiler>
indstillinger>Slet cookis/slet filer.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-03 20:50

nåeee nej generelt>Slet cookis/Slet filer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-03 13:34

Jeg HAR kun den samme computer! Men jeg har da overvejet en bærbar.....
Jeg ved ikke, hvad en LAN forbindelse er eller om jeg har den...
Men "Rulle" min ME ind over, mener du at geninstallere oveni, Emesen?
Jeg ved ikke, om jeg tør selv, for hvis nu noget går galt, så har jeg jo sletikke nogen computer.. (Hvad skal jeg dog gøre uden Kandu)

Nu har jeg prøvet at slette en masse cookies og filer... Der var vist mange.. jeg prøver lige, om det har gjort nogen forskel..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-03 13:41

Nøh, -virker stadig ikke...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-03 18:48

En LAN forbindelse er Local Area Network eller på dansk
lokalt netværks område, dvs. to eller flere comp. der kan "snakke med hinanden. Det har du ikke - jeg tog fejl.
Du skal nok ikke prøve at genindstallere oveni selv, hvis du ikke er sikker på hvad du gør.
Emesen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-10-03 21:50

Birgitta

Kan jeg lukke spørgsmålet nu, eller kan du bruge den yderligere??

// Toupie

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 1 point
Dato : 27-10-03 14:09

Åh, jo toupie, luk endelig. Og tak for hjælpen. -- Der har jo faktisk været 3 spørgsmål sideløbende, som har omhandlet mine skrækkelige computerproblemer. Så jeg har fået en masse gode råd. Indtil nu er der desværre bare ikke noget, der har løst mit problem, så det ender nok med en geninstallering af Windows.. (det tør jeg nok ikke selv).

Men der har været så mange flinke mennesker involveret i problemløsningen, så jeg ville ønske, at jeg kunne lave en mild regn af points og drysse ned over vedkommende..... Men det kan jeg jo kun ved at stille spørgsmål.......--oog det kan jeg jo ikke... Nåmmen det lykkes nok en dag... Men indtil videre : tak.

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 27-10-03 14:34

Det var skam så lidt Birgitta, det er jo det vi alle her her for

Du behøver ikke tænke på, at give os alle piont - vi har gjort det med glæde (tror jeg godt kan tale på alles vegne her) og hvis det en dag lykkedes dig at kunne stille spørgsmål, så gem du dine point til bedre formål

// Toupie