/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
carl theodor Lindemann
Fra : geoing
Vist : 941 gange
25 point
Dato : 20-10-03 17:14

jeg søger efterkommere af ovennævnte person født i østofte maribo amt 11.dec 1827

forældrene er Søren Ryde Lindemann & Sophia Bøschen -

Geoing

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-03 02:40

Her er to personer:
1: Hedvig Henriette Ottilia Lindemann , døbt 30 MAY 1839 Ostofte, Maribo.
og 2: Ida Mathilda Rosalia Lindemann døbt 24 JUN 1834 Ostofte, Maribo.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-03 20:04

Fra FS.
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Anthon August Lindemann
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 07 OCT 1831 Ostofte, Maribo, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Sören Lindemann Family
Mother: Sophie Bochen

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C218822 1822 - 1831 0049800 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-03 20:21

Har du disse data på Søren Ryde Lindemann & Sophia Bøschen ?
Senta

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Sören Rye Lindemann Pedigree

Birth: 11 DEC 1794 Nakskov, Maribo, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 06 OCT 1859
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Sophie Dorothea Boschen Pedigree

Birth: 21 JAN 1797 Of, Horsens, Skanderborg, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 19 APR 1849
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 21-10-03 21:02

hi senta.
tak for interessen -men de navne har jeg . det er slægtningen efter ovennævnte jeg er int. i

geoing

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 21-10-03 21:03

hi senta.
tak for interessen -men de navne har jeg . det er slægtningen efter ovennævnte jeg er int. i

geoing

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-03 21:09

har du prøvet DDA, familien må være i folketællingerne fra Maribo i ovennævnte tidsrum, og samtidig har du vel også prøvet at søge på navnet Ryge, Rye osv.
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-03 21:18

Her er to personer:
1: Hedvig Henriette Ottilia Lindemann , døbt 30 MAY 1839 Ostofte, Maribo.
og 2: Ida Mathilda Rosalia Lindemann døbt 24 JUN 1834 Ostofte, Maribo.

Med venlig hilsen

Begge er børn af Søren Ryde Lindemann & Sophia Bøschen. Det må da kaldes slægtninge

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-03 18:05

Fra folketællingerne på DDA 1845, er det ikke din ane.
Senta
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Sønder, Falkerslev, Schjørringe Hovedgaard, , -, -, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Caroline Stampe, 79, Enke, , Eierinde af Gaarden, Tybjerg Sogn, Prøstø Amt
Karen Schultze, 49, Enke, , Lever af egne Midler, hendes Datter, N. Kirkeby Sogn, M. A.
Henrik Stampe, 42, Ugift, , Justitsraad, Landvæsens og Tiendecommissair, Bestyrer af Gaarden, hendes Søn, Do [N. Kirkeby Sogn, M. A.]
Julius Rasmussen, 30, Ugift, , Avlsforvalter, Randers
Carl Theodor Lindemann, 18, Ugift, , Skriver, Østofte Sogn, M. A.
Jens Jensen, 22, Ugift, , Gartner, Gjentofte Sogn, Kjøbh. Amt
Anders Pedersen, 34, Ugift, , Tjenestefolk, Virum Sogn, Viborg Amt
Jørgen Larsen, 29, Ugift, , Tjenestefolk, Lillebrænde Sogn, M. A.
Christen Jernsen, 39, Ugift, , Tjenestefolk, S. Kirkeby Sogn, M. A.
Hans Jørgen Hansen, 28, Ugift, , Tjenestefolk, Her i Sognet [Falkerslev]
Hans Christian Hansen, 27, Ugift, , Tjenestefolk, Stege
Rasmus Hansen, 30, Ugift, , Tjenestefolk, Systofte Sogn, M. A.
Søren Rasmussen, 29, Ugift, , Tjenestefolk, Torkildstrup Sogn, M. A.
Ole Hansen, 27, Ugift, , Tjenestefolk, N. Ørsløv Sogn, M. A.
Simon Hansen, 32, Ugift, , Tjenestefolk, Idestrup Sogn, M. A.
Peder Rasmussen, 24, Ugift, , Tjenestefolk, Torkildstrup Sogn, M. A.
Ole Pedersen, 22, Ugift, , Tjenestefolk, Herfølge Sogn, Præstø Amt
Anders Pedersen, 20, Ugift, , Tjenestefolk, Eskildstrup Sogn, M. A.
Jørgen Mortensen, 20, Ugift, , Tjenestefolk, Do [Eskildstrup Sogn, M. A.]
Hans Peter Hansen, 19, Ugift, , Tjenestefolk, Torkildstrup Sogn, M. A.
Rasmus Hansen, 16, Ugift, , Tjenestefolk, Do [Torkildstrup Sogn, M. A.]
Niels Christian Pedersen, 17, Ugift, , Tjenestefolk, Her i Sognet [Falkerslev]
Jørgen Hansen, 62, Ugift, , Tjenestefolk, Lillebrænde Sogn, M. A.
Peder Jørgensen, 28, Ugift, , Tjenestefolk, N. Alsløv Sogn, M. A.
Lars Andersen, 68, Gift, , Tjenestefolk, Torkildstrup Sogn, M. A.
Rasmus Hansen, 60, Gift, , Tjenestefolk, Lillebrænde Sogn, M. A.
Jeppe Hansen, 34, Gift, , Tjenestefolk, Torkildstrup Sogn, M. A.
Hans Olsen, 50, Gift, , Tjenestefolk, Tingsted Sogn, M. A.
Eva Benedicte Hansen, 69, Enke, , Huusholderske, Sandby Sogn, M. A.
Anne Elisabeth Corfitsen, 33, Ugift, , Huusjomfru, Nysted
Elise Pauline Sparre, 28, Ugift, , Do [Huusjomfru], Ved Dauaj?? i Frankrige
Karen Christiansen, 35, Ugift, , Tjenestefolk, Maglebrænde Sogn, M. A.
Karen Andersen, 30, Ugift, , Tjenestefolk, Her i Sognet [Falkerslev]
Catrine Rasmussen, 27, Ugift, , Tjenestefolk, Bogø Sogn, Pr. Amt
Anne Andersen, 28, Ugift, , Tjenestefolk, Her i Sognet [Falkerslev]
Else Pedersen, 27, Ugift, , Tjenestefolk, N. Kirkeby Sogn, M. A.
Gjertrud Hansen, 23, Ugift, , Tjenestefolk, Her i Sognet [Falkerslev]
Anne Margrethe Hansen, 23, Ugift, , Tjenestefolk, N. Ørsløv Sogn, M. A.
Maren Rasmussen, 28, Ugift, , Tjenestefolk, Gundsløv Sogn, M. A.
Anne Maria Olsen, 22, Ugift, , Tjenestefolk, Torkildstrup Sogn, M. A.
Maren Christiansen, 27, Ugift, , Tjenestefolk, Maglebrænde Sogn, M. A.
Christiane Gerlinn, 20, Ugift, , Tjenestefolk, Rendsburg
Maren Larsen, 28, Ugift, , Tjenestefolk, Brarup Sogn, M. A.
Bodil Mortensen, 34, Ugift, , Tjenestefolk, Ønsløv Sogn, M. A.

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 22-10-03 18:31

hi senta.

jo det er den carl lindemann jeg leder efter . men det er her jeg løber panden mod en mur. her var han ugift . mrn blrv han senere gift og fik børn . det er en broder til min oldefar....

geoing.

senta tak for din interesse

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-03 18:59

Her er adressen til folketællinger fra Maribo 1860, du kan prøve at søge fra 1850 fremad osv,.
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketalling.asp
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-03 19:17

Er du sikker på han han ikke er død , der er ikke flere oplysninger at hente på DDA. og FS.
Har du slet ikke nogen anelse om hvor han evt. kan være flyttet hen osv.
Senta

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 22-10-03 19:33

overhovedet ikke, jeg ved at søren Ryde Lindemann havde 10 børn 4 ved jeg noget om ( den ene er min Oldefar de andre kan jeg ikke finde mere af end deres dåb . men nu er folketællingerne jo heller ikke fuldtallige på nettet, så jeg må jo nok på arkivet .

geoing

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-03 19:51

Der er en del med navnet Lindemann i folketællingerne fra København og plejebørn med det navn i Maribo , Frderiksberg og en del med navnet Lindemann Fra andre dele af Danmark i DDA og på Fs. tilhøre de samme gren . ?

Har du alle Søren Ryde Lindemann´´s 10 børn , hvis ikke , tror jeg du kan finde dem på Fs, der er samtidig oplysninger til nr. i kirkebøgerne det er trods alt en hjælp i din videre søgning.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-03 22:44

>og en del med navnet Lindemann Fra andre dele af Danmark,

Det hed min første frisør også; i Skals helt oppe i Himmerland,
så navnet er vist ret udbredt også i Danmark?

Det undrer mig at så mange kom til Maribo sydfra,
Lindemann er jo noget af det mest tysk klingende man kan tænke sig.

Måske kom han også til Lolland uden at være grænseoverskridende,
som Suhmo' s, min kones familie og mange andre,
fra vort gamle Hertugdømme, Slesvig-Holsten?

Er der oplysninger om hvor familien oprindeligt kom fra??

Hilsen Svend

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 25 point
Dato : 14-11-03 20:04

Han er her:
http://www.hjnet.dk/database/individual.php?pid=I873

-nu er det vel ikke din egen side )

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 14-11-03 20:14

Tak for svaret jkrjk2.

det var lige hvad jeg manglede

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-11-03 20:36

Velbekomme!
Vil du vide hvordan jeg fandt det?
Måske kan du bruge fiffet næste gang:
www.google.com skrev jeg:
Søren Ryde Lindemann

Og så var det faktisk første hit på siden.

Hilsen Jeannie