/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Grrr..hva er det så for 1 dyse ?
Fra : thomse
Vist : 704 gange
200 point
Dato : 20-10-03 16:19

Hep heysa
Jeg har en Yamaha Jog AS, har lige købt ny kaburator og cylinder kit, det der sidder på den er:
17,5mm delórto kaburator, Polini Sport 50CC AC cylinder-kit & Prestigio udstødning. Men jeg er sgu i tvivl om hvilken dyse jeg skal bruge, aner ikke engang hvor stor standart dysen er, den skal vel ha en ikke alt for stor dyse da det er et 50cc cylinder kit. Mvh Thomas

Kommentar
Fra : nactjo

Dato : 20-10-03 18:07

standart dyssen på en 17,5 dellorto er 65

/Nactjo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-10-03 18:24

Du skal have en størrelse 80 dyse i, men du er nødt til at afprøve det, da det afhænger af tusind ting. Karburatoren kunne godt være feks. en 19 mm. Mange kører med lidt vildere tun og delorto 21mm og 90-95 dyse.
Men du er nødt til at finde ud af om den 4-takter, så er den lidt for stor. Men gerne lidt for stor i indkøringsfasen, det køler og smører bedre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 20-10-03 20:27

OKI... så jeg skal altså stræbe efter omkring dyse #80 hvor mange forskellige burde jeg købe ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-10-03 21:08

Ja du kan jo ligeså godt købe 3 hvis du skal have dem sendt, feks fra http://www.west-import.dk/ 75 80 84 , hvis du bor i nærheden af Horsens, har han også mange andre ting end der står på hans hj.side, det jo være du skal have tændrør, dæk mm, men kan du få dem i nærheden så start med en 80. Og vær ikke ked af den får lidt fed blanding i de første 400 km.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 20-10-03 22:53

Okaj, takker

Forresten når nu vi lige kigger på den opsætning jeg har skrevet øverst hvilket tændrør skal jeg så bruge ??
er det ikke et NGK8BHS tændrør ? eller skal det være andet ?

Mvh

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-03 00:28

Det orginale er NGK BPR7HS, så jeg ville vælge NGK BPR9HS, kan dog godt bruge en 8 til meget bykørsel, da motoren ikke spinder helt op i de højre omdr. og derfor ikke bliver så varm. Der er faktisk ingen forskel mellem BPR og B og gevindlængden er den samme, (14mm), men BPR er en anelse længere i elektroden, så efter nærmere eftertanke, da tunsættet er ret højkomprimeret, og der er lidt plads, vil jeg nok vælge NGK8BHS, men til landvejskørsel en 9.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 21-10-03 12:16

Mange tark Pallebhansen, du har været yderst hjælpfuld ! og tak til jer andrer der også har svaret !

Godkendelse af svar
Fra : thomse

Dato : 21-10-03 12:18

Tak for svaret pallebhansen.