/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
guppy yngel
Fra : schwenger
Vist : 672 gange
40 point
Dato : 13-02-02 11:32

Hej !
Jeg har et akvarie med en masse små nye guppyer, de er nu 12 dage gamle og endnu ikke så store. Hvornår begynder man at kunne se forskel på hanner og hunner og hvornår vil de begynde at få forskellige farver ?
Hilsen Marianne

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-02 12:09

Tillykke med faderskabet

Det første tegn på kønsforskellene er kroppens form. Hunnerne bliver runde om maven og hannerne forbliver slanke. Først senere kommer farverne.
Efter 3-4 uger burde det være muligt at se forskel på kønnene. Mth. farverne afhænger det af netop farven og den udvikler sig også over længere tid, så hvad der først ser kedeligt ud kan blive det flotteste farvespil, når fisken er voksen.

Mange hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-02-02 15:18

schwenger <schwenger.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:D7ra8.8180$5L3.418944@news010.worldonline.dk...
> Hej !
> Jeg har et akvarie med en masse små nye guppyer, de er nu 12 dage gamle
> og endnu ikke så store. Hvornår begynder man at kunne se forskel på
> hanner og hunner og hvornår vil de begynde at få forskellige farver ?
> Hilsen Marianne

Det er lidt svært at sige, for det kommer helt an på hvordan du passer
dem.
Hvis de får nok godt foder og friske vand, så går der et par måneder
inden de får farve.
Hunnerne få som regel først en sort plet i gattet.

Carsten

Kommentar
Fra : schwenger

Dato : 14-02-02 11:15

Jeg fodrer og skifter vand efter bedste evne. Men jeg troede kun at hunnerne fik en sort plet når de var gravide.

Marianne