/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Malerarbejde for en ny(NY)begynder
Fra : jysch
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 19-10-03 22:51

Med fare for at blive til grin så vover jeg lige et lille spørgsmål - Jeg har nogle vægge, som jeg gerne vil have malet (har hjulpet til før, men aldrig selv stået for det hele) og hvordan griber jeg det nemmest an?

Det er jo ikke bare at åbne en spand maling, røre det lidt rundt og så stikke en pensen ned i malingen og smøre det på væggen

Der er noget med plastposer i malingsbakken - glas til penslen og bestemte fibre på rullerne - Det er en hel videnskab

Det er nok en fra bunden hjælp jeg behøver - (man tager med.............)

Håber at hjælpen er på vej!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-03 23:09

Du skal alligevel købe noget maling, og hos farvehandleren kan du få al den hjælp du har brug for.
Men du skal:
Rense væggen for støv og løstsiddende tapet/puds/eller andet
vaske din væg af i grundrens
evt. spartle huller ud
bakken til malerrullen trækker du over med en affaldspose spids ende ned i posen
typen på malerrullen kender jeg ikke
pensler kan stå i vand til dagen efter eller pakket ind i en plastpose
pensler rengøres i vand (plastmaling) og gnides ind med lidt sulfosæbe.
Det var hvad jeg kunne komme på
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-03 00:37

Hej jysch

Prøv at kigge på disse, der er mange gode ting.

http://www.flugger.dk
http://www.sadolin.dk/index.php

God fornøjelse
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 20-10-03 00:41

Hej jysch!

Du skal også huske at dække dit gulv af med plastik (fås med malertape langs den ene kant lige til at klæbe på gulvpaneler - men køb den uden holder, der bare er i vejen efter min meneing) og pap (fås i ruller med 30 m) og sætte malertape langs øvrige.

Køb en god maling - den dækker bedre - så slipper du for ekstra arbejde.

V.H. Sismo

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-10-03 09:15

Ja og lad være med at købe en malerrulle til 29,95 ...invester i noget ordentlig grej, det gør det hele meget nemmere og sjovere!
venligst
Mango

Kommentar
Fra : nielsen200

Dato : 22-11-03 00:09

grundig afvask, køb gode ruller + pensler og invister for gud skyld i en maler spand istedet for en bakke, er meget venliger i brug og ikke ret meget dyre.
køb evt dåse med prøvefarve så du er helt sikker på farven

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 02-01-04 18:28

Tak for svaret Mone.