/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Angreb fra sex-"side" gennem IE
Fra : nyfigen
Vist : 381 gange
200 point
Dato : 19-10-03 19:45

Jeg har fået inficeret min IE med noget sex-pjat, der hver gang jeg starter IE begynder med at ville installere en plug-in. Når jeg klikker på NEJ kommer der en meddelelse om, at jeg skal klikke på JA !!!
Jeg kan ikke komme videre med IE, men heldigvis har jeg også Opera - og derfor kan jeg nu skrive spørgsmålet.

hilsen nyfigen

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 210 point
Dato : 19-10-03 19:48

Du er blevet hijacket....

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Arlet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-10-03 19:56

arlet har ret... en anden lille god ting at installere fra spywarefri er Ad-aware
(points til arlet)
Søren
NB: http://www.spywarefri.dk er rigtigt gode til at hjælpe dig af med "snavs" gå ind på deres forum og spørg løs, du vil blive hjulpet inden for samme dag (time).

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-10-03 20:00

Hejsa

Prøv lige denne her.

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører den en hurtig scanning af din computer.

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Mvh Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 19-10-03 20:02

det har clan ret i, men vent venligst til dette er overstået.

Det bedste kombination er spybot/hijackthis...

Ad-aware er næsten ligeså god som spybot, bare ikke sammen med hijackthis, da den kan fjerne nogle sammenhæng i hjt loggen.....

Når vi har renset computeren, skal vi nok vende tilbage til ad-aware, som er et fantastisk scanner i det daglige...

Arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 19-10-03 20:06

briani -> Det er en god scanner, men når man er blevet hijacket som spøgeren er her, så hjælper den ikke, så er den eneste løsning kombinationen ovenfor...

Arlet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-10-03 20:38

Nååhh! Mon ikke nyfigen er i gang med HJT?
Jeg skvattede også lige over denne fra Spywarefri, men stadigvæk... nyfigen lyt til Alet

Citat
Fjern pornoside fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://www....
Klik på OK og luk vinduet.

Søren

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 19-10-03 20:43

clan -> Det vil jeg slet ikke kommenterer, for det aner jeg intet om inde i regedit, det er sort for mig, men det er højst sandsynligt rigtigt *S*

Arlet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-10-03 21:07

OK! Vi kan jo ikke vide alt... jeg har skam også sorte huller
Nu hvor vi er inde på bekæmpelse af spyware, så er spywarefri en fantastisk god hjemmeside, og det mener jeg af hele mit hjerte. For man nu ikke skal tro, at spywarefri er den eneste danske side, så vil jeg da lige her benytte lejligheden til at fremhæve http://www.krusesecurity.dk som er et uafhængigt konsulent firma, specialiseret i ydelser indenfor IT sikkerhed. Mangler I en god popupstopper, så bruger jeg selv Bayden PopupPopper som kan hentes gratis på http://www.bayden.com/Popper/default.asp
Fortsat god søndag til jer alle
Søren

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 19-10-03 22:13

Tak for svarene - i morgen aften (mandag) vil jeg benytte det gode råd og så uddele mine point.

nyfigen

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 19-10-03 22:15

Tak for svarene - i morgen aften (mandag) vil jeg benytte det gode råd og så uddele mine point.

nyfigen

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 19-10-03 22:15

Tak for svarene - i morgen aften (mandag) vil jeg benytte det gode råd og så uddele mine point.

nyfigen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 19-10-03 22:26

Eneste måde du får fjernet det helt er at smide loggen herind og lade en af os fortælle hvad du skal slette..

Der er ikke nogen personlige ting i den hijackthis log, hvis du alligevel ikke føler dig tryg ved at smide den herind, er du velkommen til at sende den til mig...

Du må endelig ikke selv slette noget, selvom noget af det er indlysende, da en forkert fil kan betyde format c:

Og det gider vi ikke.....

Arlet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-10-03 10:58

Arlet... med fare for at jokke dig over fusserne, så burde du lige ta' en stavekontrol på din profil
Citat
En selvlært nørd, mine specialer er internet og sikkerhed/virus

Jeg har lært hijackthis svære kunst at holdet bag www.spywarefri.dk

Her han i fange mig

icq : 221071933

Hygge... og held og lykke med loggen.
Søren

NB: En anden god person herinde (til at læse HJT log filer) er als... måske han dukker op

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-10-03 11:09

NNBB: nyfigen -> Du bør køre en Hijack This fra http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml og så kopiere logfilen ind på denne streng til arlet eller sende den til Spywarefri på http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903

Citat
Stil dit spørgsmål i vort Forum

Vi har oprettet et forum for at klare den strøm af spørgsmål, der til stadighed kom gennem vores lille "Kontakt". Vi bestræber os på at give svar på spørgsmål samme dag. Vort forum er tilegnet den private bruger, og du er meget velkommen til at hjælpe med besvarelsen af spørgsmål.

Et lille råd før du installere Hijack This, opret et bibliotek evt. Hijack This under programmer og pak ud / installer i dette. Da jeg i sin tid installerede HJT var det mere eller mindre spredt ud over det hele (heldigvis på skrivebordet, så jeg kunne samle de løse filer i et ordentligt bibliotek.

Hygge...
Søren

NB: Husk lige at gi' arlet dine points, det er ham / hende som fortjener dem - points rager mig en bønne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-03 11:13

Hejsa Clan

Nu er det jo nyfigen der bestemmer hvem der skal have point og ikke dig vel

Mvh Brian

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-10-03 11:32

Hejsa Brian... så slås I bare om dem - jeg er ikke interesseret

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-03 11:44

Jamen kære lille Søren
Du behøves da ikke gang på gang at skrive hvem der skal have de udlovede point vel
Det skal spørgsmåls stilleren nok selv finde ud af,de fleste herinde er da voksen nok til selv at træffe en beslutning.

Kan da lige oplyse at jeg også har haft en træls sexside der hele tiden poppede op
Men ved at bruge Xclean som jeg anbefalede i min kommentar 19-10 kl 20.00
Og slettede de spyware den fandt,er denne sex poup fjernet
Så helt dum er den ikke.
Så hvem der har ret,kan kun nyfigen afgøre når han/hende har prøvet de forskellige forslag

Mvh Og en forsat god mandag
Brian

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-10-03 11:59

Hej igen Jow' jow' Brian... deri har du da ret - nyfigen kan sikkert godt selv træffe beslutninger, det er jeg overbevist om, men nu skal vi vel ikke tæske spørgsmålet her i stykker omkring det
Lige over med en fortsat god mandag
Søren

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 22-10-03 08:55

Tak for svaret arlet. Jeg har nu fået lavet en logfil, som jeg sender til www.spywarefri.dk