/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reflektorlampe
Fra : stig54
Vist : 758 gange
50 point
Dato : 19-10-03 19:07

På en af mine "spots" står der "må kun monteres med reflektorlampe max 4o watt"
Er det et andet ord for halogenpære?

Accepteret svar
Fra : KINGPIN_DK

Modtaget 60 point
Dato : 19-10-03 19:14

Hej med dig....

Nej, det er ikke et andet ord for halogen, men derimod en ganske almindelig glødetrådspære, men formet en smule aflang fra fatningen og nedad, for til sidst at ende i en "tragt" form i den ende hvor lyset kommer ud.
Indersiden af "tragten" er belagt med et reflekterende lag (ligner til forveksling en gang sølvmaling), for at det meste af varmeafgivelsen fra pæren smides ud i rummet den oplyser, i stedet for at "sive" baglæns op i armaturet/lampen.

Håber det kunne bruges til noget

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 19-10-03 19:21

Tak for svaret KINGPIN_DK.

Tænkte nok det var noget i den retning da det jo er en ret lille lampe.
Stig