/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook ekspress 6 ang blokering osv. ha~
Fra : tutfis
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 19-10-03 16:44

hej

skal stille et par spg ang outlook ekspress 6 det haster lidt!

ønsker ikke at modtage emails fra en bestemt person, kan der blokeres så at man ikke modtager mail fra en bestemt afsender?
kan personen se at man blokere for emails skrevet af den person?
hvis man har en email adr som er oprettet sammen med outlook og tdc internetforbindelse kan denne email adr ændres/omdøbes til en anden tdc email adr i outlook.

forklaring udbedes da det er til en ven og derfor ville ha alle facts på det rene så der ikke bliver gjordt eller sagt noget forkert

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-10-03 16:55

Gå ind i
1. Funktioner
2. Gå ind i meddelelsesregler
3. Gå ind i Liste over blokerede afsendere
4. Tilføj

Gå evt ind i hjælp - hvis du skulle komme i tvivl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 17:09

Til dit spørgsmål ang. anden mailadresse, er der ingen problemer med det. Du skal blot henvende dig til din internetudbyder og anmode om en ny e-mail-adresse.

Hvis det skal gå lynhurtigt, kan du, eksempelvis under TV2 få en svip-netadresse, der kan oprettes med det samme, men husk at give andre relevante personer eller tjenester besked på at du har skiftet adresse.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-03 19:03

I OE under hjælp.......index>blokering>vis> så vises denne:
Vælg en meddelelse fra en afsender, du vil blokere, i indbakken til e-mail eller på listen over meddelelser i en nyhedsgruppe.
Klik på Bloker afsender i menuen Meddelelse
I OE kan du koble en ny E-mail adresse på som "ekstra" det kan være en hotmail eller andre gratis mail-servere.
TDC har også en gratis mailservice du kan oprette straks.
http://mail.dk som er TDC.
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 19-10-03 19:29

hej emesen hønsepasser; sad faktisk og ventede på at du skulle komme på banen!

har været inde og blokere for den adr men alligevel har modtaget emails der fra.
det er ikke en fx hotmail adr da sådan en har jeg også.

tænker på den email konto som blev oprettet samtidigt med at internet forbindelsen blev lavet- men ok ang den så kan jeg altså kontakte tdc og få den ændret!

det store spg er om det personen som man blokere kan se at man blokere for denne personens emails...? det er det vi har den store diskussion om!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-03 19:41

Hejsa

klik dig ind her
http://mail.tdconline.dk
angiv din mail adr + password
under indstillinger >>filter >>
her aktivere du fælles spam filter og samtidigt opretter et nyt filter hvor du angiver
den email adr. som du vil blokere/spære
og du får ikke flere mail fra den front

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-03 19:42

Hov
var lidt hurtig på aftrækkeren
overså det var emesen som havde skrevet tdc..........

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-03 20:01

Jeg har lige sendt en en besked til min hotmail fra en anden mail adresse (ikke hotmail)
Jeg gik ind på msn.dk hotmail og blokerede denne adresse. Nu forsvandt min besked ud af OE.
Jeg sendte en til besked, og den kommer ikke men om den returnerer ved jeg ikke endnu.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-03 20:32

Jeg plejer at få mail retur hvis den ikke kan leveres, men nu har jeg frigivet den blokerede adresse, men der kom ikke noget. Heller ikke nogen leveringsfejlmeddelelse - så jeg tror ikke det kan ses hos afsender.
Med mindre afsender kobler "anmod om kvittering" på mailen.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : tutfis

Dato : 19-10-03 22:47

hej.....

Jeg vil lige sige tusinden tak til jer alle sammen for jeres hjælp!

Tak for svaret emesen hønsepasser, som dukker op de underligste steder og på de underligste tidspunkter!

Dette er grunden til at emesen løber med pointen: tusinden tak emesen fordi du gad og sidde og bruge tid på, at finde ud af om afsenderen kan se at jeg blokere ham!

tutfis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-03 22:59

mange tak
I en anden tråd fik jeg drillet tutfis og nogle andre høns - og de svor en sød hævn.
Nå - men jeg håber du vandt væddemålet/slap af med din mail-intruder
Emesen.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 19-10-03 23:11

emesen var bare en smule stor i munden i den tråd:smaltalk> oversktrift frida!
ja ja emesen drengen som sagt så er der nogle tøser som vil tag dig på røven! og det skal nok lykkedes for os høns en dag!!!!!

min mail intruder ved ikke: har blokeret hans email adr og desuden blokeret så personen hverken kan ringe på min mobil+ hjemme telefon eller sms til mig! og har også gjordt det hos min veninde så han ikke kan maile til hende!

så nu håber jeg på fred, mens jeg slapper af og ømmer mig lidt=is pose på kinden sådan lige under øjet!!!!

endnu engang tak flov mand!

tutfis

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 20-10-03 21:51

ha ha ha troede jeg skulle være glad men ikke helt for når man blokere en adr....så ryger de bare ned i mappen slettet post i stedet for indbakke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-10-03 22:18

Ja der fandt jeg også den blokerede mail.
Men der kom ingen ny mail.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 20-10-03 22:45

jeg har modtaget mange flere efter jeg har blokeret personens email adr!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-10-03 23:14

http://mail.dk >log på>instillinger>fælles spamfilter>
Spamfilter: Ikke aktivt Aktivt /aktivt
Marker her for at aktivere filteret, der forhindrer uønskede mails i at nå frem til din mailboks, fx mailbombs, reklamer m.m.
Filteret blokerer for mails fra udvalgte IP-adresser, domæner og mailadresser.
sæt det aktivt>
Det til enhver tid gældende filter kan ses her. >tryk
Måske er det her du skal ind.
Emesen.