/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvem spillede Fur Elise på El-guitar????~
Fra : Tribler
Vist : 1332 gange
200 point
Dato : 19-10-03 15:05

Hvem spillede Fur Elise på El-guitar?
Jeg leder efter en sang, hvor guitarristen spillede Fur Elise.
Jeg mener at sangen kom fra ca.1985.
Hvad hed sangen, og hvem var bandets navn?
Gruppen spiller HEVEY METAL.
Når man høre sangen, er man ikke i tvivl om at det er Fur Elise.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 19-10-03 15:10
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 15:11
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-10-03 18:53

Det var Horus - Tysk Heavy Metal
--
(...) Das gilt auch für die deutlich jüngeren Akteure von „Horus“. Die Heavy-Metal-Band spielte eine Musik, die selbst denen gefiel, die sonst eher anderen Stilrichtungen zugeneigt sind. Ihr Ideenreichtum kam besonders zur Geltung bei einer herrlich fetzigen Interpretation von Beethovens „Für Elise“. (...)

(Dillinger Stadtrundschau, 1997)

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-10-03 18:53
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 18:59

Tror der er mange Heavy guitarister der har spillet det nummer forøvrigt!

Kommentar
Fra : Tribler

Dato : 19-10-03 19:33

Tak Tedd, dit svar var det rigtige.
Det er sangen ”Metal Heart” med Accept, som jeg efterlyste.
Tak for det, Tedd.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-10-03 19:36

Tribler, du skal lige markere det rigtige svar ved at klikke på accepter som svar ved det rigtige link.
mvh
Jens

Godkendelse af svar
Fra : Tribler

Dato : 19-10-03 19:39

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 20:21

Det var så lidt! Jeg søgte bare i Google efter heavy metal fur elise forøvrigt!