/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til ellebye
Fra : Toupie
Vist : 410 gange
272 point
Dato : 18-10-03 20:52

Jeg fortsætter lige her, så mumme kan have sit spørgsmål i fred

Dr.Mark har da intet at gøre med, at jeg syntes han har fat i noget rigtigt i mange af de indlæg han er kommet med, men hvis du leder videre, vil du se at jeg ikke altid er enig med ham

Men men men.....hvis du vil mere ang. dette emne er du velkommen til at skrive det her........imens vil jeg gå ud og gøre byen usikker ..........så vender jeg tilbage i morgen, når jeg er blevet ædru.

// Toupie

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 18-10-03 21:10

// Toupie

Carina

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 282 point
Dato : 18-10-03 21:25

>Toupie

Du skal da have tak for du oprettede emnet her "Smalltalk". Så mit spørgsmål til alle her går på:

Er det etisk rigtig, eller for den sags skyld juridisk eller moralsk, at henvise personer her i kandu til egne kommercielle hjemmesider?

Med venlig hilsen
Ellebye

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-10-03 21:31

det er da fucking ligemeget, folk herinde har ingen moral mere, de gør alligevel som det passer dem, og dem der styrer dette site har ingen kontrol med sitet længere......

Kandu burde lukkes fuldstændigt, og så burde man starte op forfra med meget kraftigere servere og flere bannere til at sponsere sitet, og dernæst bør man indføre en mega skrap kontrol med sitet og håndhæve de regler man vil have håndfast og kontant med det samme..for når webmasterne sløser med kontrollen, mister de den og brugerne tager over, som det er sket herinde.

Melander (biortesonansterapi styrer for vildt: røgfri i 9 dage nu)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-10-03 21:32

øhhh biortesonansterapi= bioresonansterapi

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-10-03 22:39

Hvem er det der skal være moralens ,etikkens og juraen´s vogter her på sitet?Er det Melander?elleby?Eller andre brugere.Når webmaster ikke blander sig ,må det jo være fordi der ikke foregår noget fordækt,det er jo stadig frivilligt at logge sig ind.En vis gruppe har med tiden prøvet at styre sitet med
meninger om etik,moral og jura.Tror i ikke i har fået kasketten lidt forkert på?Lad nu være med at fylde mailboxen om dobbelte profiler og andre småting,i det store og hele er det vel for at få et godt råd om et problem,valget er da nemt,hvis man ikke kan leve med det skrevne ord på Kandu, så lad være med at logge på

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 18-10-03 22:40

Hej
For at holde sig til spørgsmålet...
Jeg kan ikke se problemet i at henvise til egne kommercielle sider, hvis det er noget som hjælper til svar på et spørgsmål. Det er jo bare, som alt andet paraviden, bare en måde at svare på. Og personer der har forstand til at stillle et spørgsmål (=se at de har et problem af en art) kan vel også se om det svar de får, er noget de kan bruge til noget eller, og for den sags skyld også se bort fra uvedkomne reklamer. Selvfølgelig ligger man kun et link ind til en side, hvis det er aktuelt for svaret... -ellers er det noget fis!
Bare min mening - men der skal også noget til, før jeg føler mig trådt over tæerne...
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-10-03 22:50

ofa, nu er det jo sådan er der faktisk er blevet smidt folk ud af kandu fordi de reklamerende....

Og så bland mig lige uden om, jeg er ikke vogter på kandu, for jeg er sgu da pisse ligeglad, så længe det ikke er min side der er som denne. så folk herinde har da frit slag hvad de vil gøre, om de vil reklamere eller svine folk til eller starte en swingerklub for afdankede kandubrugere.Så ofa tag de kasket og stik den op i det lille brune hul bagpå.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-10-03 23:04

Kære Melander
Det er da den helt rigtige måde at gribe sagerne an på

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-10-03 23:07

>ofa

For det første var det ikke mig der åbnede spørgsmålet.
For det andet drejede det sig om en "læge" angående alternativ behandling overfor en spørger med et tilsyneladende psykisk problem, hvor denne "læge" henviste spørgeren til hans kommercielle hjemmeside.

For det tredje stiller jeg spørgsmålet generelt, og regner som sådan også at få forskellige svar. Andet ligger der ikke i det.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-10-03 23:35

Fra tråden:

http://www.kandu.dk/dk/spg/13797 18/10-03 17.56
[citat]
Jeg synes det er et dejligt forum her op kandu.dk og bedrager gerne.
[/code]

Man kan jo håbe det er en tanketorsk!!!!!

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-10-03 23:46

Rettelse:

Indlægget i tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/13797 er fra 12/04-03 kl. 22.39

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-10-03 10:58

Jeg undrer mig lidt... og må gætte mig frem til, hvad denne tråd egentlig går ud på. I må jo rette mig, hvis jeg tager fejl, men er det dette:

En spørger har fået svar fra dr Mark, der plejer at komme med gode, lange og saglige forklaringer. Dr mark slutter formodentlig med at sige tilspørgeren, at han/hun er velkommen til at kigge på hans hjemmeside, der informerer om div. behandlingsformer.

Er det et problem?

Et tænkt eksempel:

En spørger vil vide noget mere om en bestemt hesterace med henblik på evt at købe en sådan. Tilfældigvis avler jeg den slags heste og har en masse viden om dem. jeg besvarer spørgsmålet og tilføjer at vedkommende er velkommen til at se min hjemmeside, hvor der står mere om pågældende race samt at man der kan se, hvilke heste jeg har til salg.

Er det et problem?

mvh Christina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 11:06

>Skingur

Tak for kaffe - Fed sammenligning

Mener du ikke (selv om dit hjerte banker for heste) at der er forskel på en heste- handler og en læge. Hvis ikke du mener der er forskel, så er det derfor du ikke kan se problemet - Hvis du som jeg mener der er forskel, så gir' svaret sig selv

Jeg mener også at læger er underkastet andre etiske og moralske forpligtelser end hestehandlere/avlere.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 11:20

>Skingur

Tråden er startet her: http://www.kandu.dk/dk/spg/24498
men da Toupie fejlagtigt mener, at spørger alene ejer en tråd og dermed har hånd og halsret over den, har hun oprettet denne.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 11:27

Til blyb

Selvom dine ansigter ikke helt har noget med tråden at gøre, så har du alligevel fat i noget.....for det er da godtnok sådan jeg føler mig, her dagen derpå

Til i andre

Jeg tror ikke det er enten sort eller hvidt, men nok lidt afhængig af hvad emnet handler om, om det er ok med at linke til egen hjemmeside eller ej.
Som ellebye skriver i tråden med Dr.Mark, så handler det ikke om en ting men om et menneske --- og jeg tror det er der forskellen ligger...

Så nyt spørgsmål:
Er det ok at linke til egen hjemmeside hvis det som i Skingurs indlæg, handler om en hest - men ikke til en kommerciel hjemmeside som Dr.Mark????

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 11:27

Hej >Christina

I dit tænkte eksempel kan jeg overhovedet ikke se noget etisk forkert, heller ikke om der nogen der måtte refererer til egne sider om egne produkter kan jeg heller ikke se noget problem med, i den sidste ende er det jo op til spørgeren selv at træffe et valg.

Der som sådan heller ikke noget med >Dr.Mark indlæg, som på nogen måde kan virke forkert. I lige netop dette tilfælde taler vi om en måske psykisk syg person og uanset om man er læge eller ej, bør man her referere til det etablerede system og ikke til alternativ behandling.

Herudover må man også tænke på, at en person i sådan et tilfælde har meget lettere ved at blive påvirket af meninger, og måske i særlig grad hvis det kommer fra en "læge".

En læge bør og skal altid henvise personer til det etablerede system, men kan da godt i samme åndedrag fortælle om alternetive former for behandling, og her sætter jeg for mit tilfælde grænsen, at det således i nævnte tilfælde er etisk forkert at henvise til sin egen praksis. Jeg betvivler på intet tidspunkt at det er gjort af oprindelig godt hjerte, men en gang imellem skal man "stikke fingeren i jorden" for ikke at gøre sig selv inhabil i sådan et tilfælde.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 11:33

Til Ram2

1) Jeg tror og håber da, at det var en fejl
Citat
Jeg synes det er et dejligt forum her op kandu.dk og bedrager gerne.

2) Nej Ram, jeg mener ikke at spørgeren ejer tråden (stadigvæk ikke ) men af hensyn til spørgeren, oprettede jeg denne tråd - og det er der vel ikke noget umoralsk i

// Toupie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-10-03 11:37

okay. kernen er altså at der skulle have været henvist til det etablerede system og det er sådan set forståeligt nok (for mig ihvertfald!)
Det kan være svært at holde skæg for sig og snot for sig... det her handler i virkeligheden ikke oim, hvilke sider der må linkes til, men at der først skal henvises til det etablerede system. I virkeligheden er det altså et formuleringsspørgsmål, der heller ikke handler om, hvordan man profilerer sig under sin profil. For det er ok at skrive at man ved alt om computere, men ikke at man er godt inde i det alternative bejhandlingssystem!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 11:49

Du er god Skingur

Ellebye
Jeg kan godt følge din tankegang og vil også gerne give dig ret, set fra den synsvinkel det er altid klogt, at stikke en finger i jorden, men det er ikke altid man lige har hovedet med, til at gøre det

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 11:49

>Toupie

Jeg syntes det var godt at du oprettede emnet her under Smalltalk. Og jeg syntes heller ikke man skal gå i pettitesser ang. en tydelig tastefejl.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 11:51

Det handler ikke om hvad man må og bør gøre, men om hvad man ikke må og ikke bør gøre

Kort - En læge må ikke reklamere for sit virke.

Den gode Doktor "reklamerer" på Kandu for en alternativ klinik, som ikke kræver autorisation som læge - Han markedsfører sig samtidig på Kandu som læge - derved opstår en interessekonflikt som klart er anfægtelig.

I tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/24498 skrev jeg netop, at den gode doktor blot kunne have klappet i om sin lægeuddannelse, og så i øvrigt hjælpe alt det han ville. Men han valgte bevidst at promovere sig som den uddannede læge - formentlig for at lægge mere vægt bag sine svar, og igen måske det betænkelige, at henvise til sin hjemmeside og måske rekruttere kunder til sin alternative klinik blandt Kandu-brugere.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 11:54

Ellebye

Tak

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 12:07

>ellebye.

Ja - Der er nok ingen tvivl om at der er tale om en tastefejl, men det er virkelig morsomt, at det netop var denne forbytning der var tale om - tråden taget i betragtning.

Så der er ikke tale om at hænge sig i petitesser, men om at påvise en dybt meningsforvridende (morsom) fejl. Det synes JEG er morsomt

Men min humor er nok anderledes skruet anderledes sammen, end så mange andres

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-10-03 12:12

ramses

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 12:15

>Skingur.

Nåe...... du fattede osse pointen

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-10-03 12:19

det er såmænd længe siden...jeg er vild med den slags slåfejl!!!
Der var een, der gerne ville leje et par bokse ud på Joras, - det forsøgte hun så under overskriften " to bokse udlejes i mindre hyggelig stald" !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 12:33

>Birgitta.

Jeg ved godt, at du ikke har været i denne tråd, men da jeg ikke vil skrive dette i den, hvor du lige har kommenteret din samhørighed med ans, så får du den her. Jeg er sikker på at du følger med, og blot venter på et hul der ikke er for kompliceret, så du kan komme ind med noget af dit husmandsapotekerbavl.

Inden du brækker mere lægebrevkasselort af dig, så skulle du måske sætte dig lidt ind i elementær psykologi - herunder selvopfyldelsesprofeti (Rosenthaleffekt)
Hvor i himlens navn kan du i "mummes" spørgsmål tolke noget der minder om liv og død.

Det kan da godt være det forholder sig sådan, men skulle det ikke forholde sig sådan, så har du da nu gjort hvad du kunne for at henlede opmærksomheden på denne problematik.

DU er en IDIOT om nogen er - Hold dig til Ekstrabladet og Se & Hør - det er dit niveau, når du har en god dag.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 12:50

Jeg kunne godt tænke mig et indlæg fra Dr.Mark.

Og samtidig, er udtykket "læge" en beskyttet title?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 12:57

>Ellebye.

Må en læge der er uddannet - altså en cand.med. ikke kalde sig læge, hvis vedkommende ikke har en autorisation, eller har deponeret den?

Ja, det kunne være sjovt at høre "Doktorens" kommentar - men jeg tvivler på der kommer nogen (smart)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-10-03 13:08

hov hør, ramses, klap lige hesten (!)
Sikke sur du da lige fik set dig på birgitta...så slemt er det vel heller ikke, jeg har sgi da set det, der var meget værre!!!! Tal nu pænt til damerne!!!!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 19-10-03 13:12

> skingur

På kandu er alle da lige!!, hvorfor skal der tales pænere fordi man taler til hunkøn???, sikke noget bavl

Bantam

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 13:13

>Skingur.

Har du set hendes kommentar på http://www.kandu.dk/dk/spg/24498 ???

Jeg taler så pænt, som de kvalificerer sig til (set med mine ører)

Og ....... fordi du har set noget der var værre, højnes kvaliteten af det aktuelle bavl jo ikke - (Bruger du begrebet "relativt bavl") *GGGGGG*

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 13:17

Har altså ikke rigtig fuldt med, men 'Dyne's kommentar til brug af link kan jeg tilslutte mig.

.. og ram2 har fuldkommen ret omkring læger og deres virke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-10-03 13:17

Hej Ram2

Andetsteds har jeg konstateret, at du ikke bryder dig om "fækale" tilbøjeligheder.

Hvis du selv skal forestille kun at have røv i den ene ende, må jeg imidlertid
bedrøve dig med, at det er den forkerte ende, du vender ud mod kandu.

Derfor et godt råd: Næste gang du trænger til at lukke lort ud, så
transportèr dit korpus ud på toilettet.

For det er altså dèr, den slags foregår.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Dit postulerede engagement i Dr.Marks fremfærd på Kandu kan jeg ikke tage
for pålydende, for du bruger det tydeligvis kun som påskud til det eneste,
der reelt optager dig: at profilere dit eget, oppustede ego!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 13:19

>Bantam.

Ikke enig - alt andet lige - ligger det dybt i en MAND, at behandle kvinder anderledes.
(Don Juan syndromet)

Det er klart en kvalifikation i sig selv at være af hunkøn, men de kan selvfølgelig ved ihærdig indsats diskvalificere sig selv - som tilfældet Birgitta tydeligt viser.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-10-03 13:20

relativt bavl er et glimrende begreb!! Næsten lige så godt som kun at være "lidt gravid"!!!!!!!!!!!!!!!

Citat
Kære mumme.
Du skriver ikke noget om, hvad det er for nogle problemer, du har. Er det problemer, som mere eller mindre præger din hverdag og gør livet noget besværligt for dig? (F.eks. fobier, usikkerhed,)

Eller er det mere ubestemmeligt og altoverskyggende så det giver dig mistanke om incest eller lignende uhyggelige oplevelser i din tidlige barndom?

Den første gruppe problemer har vi allesammen lidt af. Ingen gennemlever en barndom uden at blive udsat for små grusomheder, som præger os resten af livet. De fleste af den slags problemer får vi løst selv eller med en smule hjælp fra omgivelserne. Eller vi lærer mere eller mindre at leve med dem.

Men de store kvælende sorte skyggeting, som tager alt liv og glæde fra os, -dem kan vi ikke klare selv. Der har vi brug for en god læges hjælp. Din egen praktiserende læge kan henvise dig til en psykiater. Det koster ikke noget.

jeg synes altså ikke det er så slemt... "de store kvælende skyggeting" er måske lige malende nok, men derudover....

Nu vil jeg gå ud i regnen og muge ved min hest... ak, landlivets glæder!

(Bantasm... nu var det jo altså liiige damer, Ram henvendte sig til...så havde det da virket lidt åndet at skrive "tal pænt til herrene" ikk?)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 13:23

>Rellomrediculus.

Hvem har dog vækket dig - Smut dog ind og skriv en lille sang - Dette emne er alt for kompliceret til din lille landsbytossehjerne.
Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 13:33

Jeg har lige været inde og se hvad Dr.Mark beskæftiger sig med. Følgende er et uddrag fra en side på google:

Psykoterapeuter, m.fl., er et blandet folkefærd.
Nogle der praktiserer, har kun taget få kurser og har ingen uddannelse. Andre har ikke selv gået i terapi. Nogle har uddannelser alene beregnet til et arbejde med psykisk syge som ansat på forskellige institutioner. Nogle af disse ansatte tager raske klienter i fritiden, uden en relevant bredde i uddannelsen til at praktisere. Der er således ingen sikkerhed for, at en person der udøver psykoterapi har en seriøs uddannelse i faget. Dette er ikke ulovligt. Det er alene et spørgsmål om moral fra den praktiserende og tillid fra klientens side.

Dette må da føre til en svar fra Peter Mark's side.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 13:34

>Skingur.

Det var dette kl.11.46 jeg referede til:
[citat]
der KAN være et spørgsmål om liv og død...
[/code]

Samtidig er hendes "maleri"(skriget) som du ovenfor citerer, af samme karakter.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 13:40

Toupie -> En Bloody Mary m. extra Tabasco til at ta' dine

.. før du læser denne tråd og de latrinære kommentarer anbefales

.. en relativt </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-10-03 13:41

Ram2

Jeg er enig i, at emnet er for kompliceret til en lille landsbytossehjerne.
Bare ærgerligt, at du ikke nåede til den erkendelse, inden du tog det op.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 13:43

molokyle

Tak men det er for sent
...... men måske det alligevel er en stor fordel for mig, at mine tømmermænd har overtaget i dag

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 13:51

Hej allesammen. Læs lige dette uddrag fra leksikon:

Læge: person, der giver sig af med at heldbrede syge og sårrede. Lægevidenskabelig embedseksamen kan tages ved ... osv.

Herud af fortolker jeg, at en læge ikke nødvendigvis har taget en embedseksamen, og at titlen læge således ikke er beskyttet.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 13:53

>Rellomrediculus

Hold da HELT op din åndskrøbling, hvor er du altså sjov AHA AHA AHA AHA
Hvor har du det dog fra AHA AHA AHA AHA
Som du dog kan finde på AHA AHA AHA AHA
Er det bornholmsk indavl der kører for fuld kraft AHA AHA AHA AHA

Latterlige mandsling

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 13:59

ellebye

Det mener jeg nu heller ikke det er..... enhver kan kalde sig psykolog, arkitekt, mekaniker eller hvad de nu vil kalde sig, uden at have papirer på det.....desværre

// Toupie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-10-03 14:08

OOOOOOooooooohhhh, Ram, jeg elsker osse dig!

Tak til Toupie, fordi du har oprettet denne tråd. Jeg var dog lige ved at gå glip at den, fordi jeg kun er "på" max en times tid om dagen.

Jeg har intet imod, at folk henviser til deres egne hjemmesider, uanset hvad de måtte dreje sig om. Og hvis ikke Kandu har regler, der forbyder det, så må det vel være ok.

Det, jeg synes er forkasteligt, er, at man bavler ud med diskussioner, der er spørgsmålet helt uvedkommende. -Ikke i al almindelighed, men i et psykologi-spørgsmål, hvor man endnu ikke kan se, hvad problemet præcist er. Det sker faktisk, at nogen med meget store problemer forsigtigt forsøger at pippe om hjælp pr. computer.

Og det undrer mig lidt, at dr. Mark hoppede med på vognen. Han burde være professionel nok til at se, at det vigtigste var, hvad mumme havde på hjerte.

Desværre har han vist ikke fundet tråden her, og man kan vist ikke sådan lige "kalde ham ind" til diskussion..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-10-03 14:15

Ram2

"Latterlige mandsling" - er det din nye signatur?
Så er der da sket NOGET med selverkendelsen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 14:17

Birgitta

Tak

Jeg tror nu nok, at hvis man vil have Dr.Mark ind på denne tråd, så skal han have en henvisning fra en af de tråde han deltager i - tror ikke han abonnerer på "smalltalk".

// Toupie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-10-03 14:22

Men dog! Jeg går ind og kikker på tråden (12.40), afbryder computeren, skriver et indlæg, sludrer lidt i telefon, -og går tilbage til kandu for at sende mit indlæg (14.08),. Efter det er sendt, kan jeg se, at der er kommet 18 (ATTEN!!) indlæg siden sidst. Kandu kan sletikke nå at følge med, jeg har i hvert fald ikke fået mail om det. -Gadvide, hvor mange indlæg, der er kommet, mens jeg har skrevet dette?? ( 14.19)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 14:29

Toupie + ellebye -> Ja, ..og terapeut, natur-læge, astrolog, kiromantiker, kaffegrumslæser, kristen eller muslim...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-10-03 14:36

HøHøHø.. Det er næsten ligesom en rigtig diskussion.. Folk deltager kun for at høre sig selv snakke...HøHø --Har forøvrigt inviteret dr. Mark, -håber, han dukker op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 15:06

Birgitta -> Tal for dig selv ..selv HøHøHø... ( ..og hvorfor skulle det ikke være en 'rigtig' diskussion, men kun 'næsten' ? )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-10-03 15:12

Har Har Har! Molekyle!!! Du har vist siddet for meget foran computeren! Gak udi verden og tal med folk. Så kan du se, hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 15:22

Helt i skoven Birgitta. Næh... jeg har ikke haft net-tid nok til 'for meget' nærmere 'ikke nok' foran puteren !!! Så jeg kan ikke se hvad du mener ?

Der var forøvrigt kønt. ..Dér i skoven; ..brølene Kronhjorte og hele balladen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-10-03 16:22

Men ikke så mange at øve diskussionsteknik på, hva' Mol.

At man ikke har så meget nettid, er alså ikke grund til ikke at gennemtænke sine indlæg. Man kan jo godt nærlæse andres indlæg og skrive sit eget uden at være på.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 16:35

Hvor mange indlæg er der ikke skrevet og hvor langt er vi ikke kommet essessen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 16:36

Hvor mange indlæg er der ikke skrevet og hvor langt er vi ikke kommet fra essessen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 16:50

>Rellomrediculus.

AHA AHA AHA AHA.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 17:23

ellebye

Du har fuldstændig ret, der er skrevet mange indlæg og mange af dem er uden for emnet......men sådan er det i smalltalk og om ikke andet, så må det da vist være et udtryk for at emnet ikke har den store betydning, når alt kommer til alt...

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 17:27

Birgitta -> Ok. You got a point.. , men også kun 1 !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 17:30

Heiiii.. -> Toupie, sku' vi så ik' skifte emne? ..eller ? lukke.. ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 17:37

molokyle

Jeg vil holde tråden åben lidt endnu, for at se om Dr.Mark vil komme med kommentarer til tråden

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 18:16

Jeg tror nu ikke at tråden har været helt spildt, og vi ved jo heller ikke om Dr.Mark har set indslagene.

Jeg har dog fået den opfattelse, at man generelt skal tænke sig om, under hvilke emner man skal være opmærksom på om det kan være klogt at henvise til egne hjemmesider.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-10-03 18:16

Åh, lad mig få det fine point! -som test --Jeg har mistanke om, at jeg hverken kan stille spørgsmål eller blive accepteret som svarer... -Det skete i en anden tråd, at jeg blev takket for mit fine svar, ...men spørgsmålet lukkede ikke af den grund..
Spørgsmål kan jeg ikke stille, jeg har mailet 3 gange til kandu.. -Måske er der nogen af jer, der kan fortælle mig, om det er mit gamle pc-dyr, der noget galt med?? -Jeg kan jo ikke stille spørgsmål i rette forum... suk...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 18:43

Birgitta

Prøv at blive superbruger, det kan være det hjælper

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 19:12

Birgitta

Ellers kan jeg da prøve at oprette en tråd som test??? ......og så kan vi prøve om det virker

Ellebye

Jeg håber da heller ikke den har været spildt, og intet er jo så skidt at det ikke er godt for noget

// Toupie

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 19-10-03 20:29

> Toupie.
Hvis du opretter en ny tråd, kan du så ikke kalde den "Mudderpølen strikes Back" eller noget i den stil, for så kan de små overtrætte, små unger fortsætte deres nok-så-vigtige kamt derinde.....
- helt ærligt folkens, det virker lidt somom at det at kunne komme af med nogle aggressioner herinde, er det hele jeres eksistens bygger på. Magen til børnehave skal man lige godt lede længe efter. Det eneste eksempel jeg lige kan komme på, som er værre end jer, har noget med en vis hr. A. Hitler at gøre...
Det er altså ikke særligt imponerende at sidde og kigge på, at nogle eller (går jeg ud fra) ganske almindelige og velfungerende borgere ikke kan holde en lille joke/sidebemærkning i baggrunden, men absolut skal tage det op til diskussion....
Hvis jeg nu havde haft et temerament som ville noget, kunne jeg næsten have fundet på at sige "få jeg dog et liv!!!"
Men hvad skidt - jeg er egentlig lidt ligeglad...
Mvh Dyne - fortsat god dag, hr.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 21:01

Dyne

Om det er mine tømmermænd eller hva´, ved jeg, ikke men jeg tror ikke jeg helt har forstået dit indlæg

Er det os alle sammen du sammeligner med en børnehave og Hitler???
Og hvilke jokes/sidebemærkninger hentyder du til???

Og hvis jeg nu havde haft et temperament som ville noget, kunne jeg næsten have fundet på at sige "hvis du har et liv, hvad laver du så på denne tråd!!!"

.........håber du tager det på den humoristiske måde, det er ment på

Forøvrigt, så er jeg frk.

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-10-03 21:08

>Dyne

Hvad med om du fik dig et eller andet - måske et liv

Ram

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 19-10-03 21:19

He he.... - tjoo, overvejer også lidt at gå i seng...Jeg havde ikke andet at give mig til iaften (skal i skole imorge - juhuuu)....
Det var nu heller ikke så seriøst, men der er noget som tyder på at du har grejet den...:)
> Toupie - sorry.....

Og så lige en kort besvarelse. Nej, jeg har pt. (dvs. i aften) ik noget liv...men det var nu ret sjovt at se på, hvordan i kunne slippe afsted med at blive lidt smågnavne på hinanden (det så det i hvert fald ud til fra min synsvinkel, men der er noget i det Toupie siger, som nok antyder at jeg har skudt lidt ved siden af....sådan kan det jo også så indimellem...)
Nå, skidt nu være med det - og godnat til de, som stadig er oppe til at se det her....
Mvh Dyne

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 21:56

Det er vist på tide, at lukke for denne tråd.........tror ikke der kommer mere ud af den.

Ellebye, som du nok har bemærket har jeg forhøjet pointne, og hvis du pga. dette "tilfældigvis" skulle lande på Top 10 listen, håber jeg da ikke, at du en dag skulle komme ud for, at nogen stiller sig tvivlende overfor din indsats, som i følgende eks.:

Citat
I dit indlæg til mig, henviser du mig til at du er under top 10 på listen beskrevet til venstre.

Imidlertid har jeg også set hvordan du har opnået disse point.
Det drejer sig ikke om indlæg hvor dit foreslag til løsning er blevet belønnet, ved rigtig besvaret, men point modtaget gratis af en person under navnet Toupie.

Igen skal jeg ikke gøre mig til talsmand for dine kvalifikationer, det skal andre bedømme, men jeg ser med undren at lige netop denne person, og naturligvis med samme ret som for andre til at besvare spørgsmål også under dette emne, er den eneste der tilsyneladende, og meget elskværdigt i øvrigt, og meget undskyldende at vedkommende bryder ind under denne streng, er den eneste der mærkværdeligvis foreslår samme behandling som dig.

Jeg påstår under ingen omstændigheder at der er tale om en om samme person, men undrer mig blot over den tilfældige måde >toupie netop lige har ramt dette emne.

med venlig hilsen
Ellebye

Sorry Elleby, men jeg kunne altså ikke dy mig ......håber du kan tage det fra den humoristiske side af
// Toupie

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 19-10-03 22:15

ægye smalltalk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 22:18

Jeg takker, men egentlig skulle du have pointerne, for det var din ide at starte denne streng i stedet for helt at ødelægge det for "mumme". Og ja, selv om jeg er fyldt 57 år, kan jeg godt se det humoristikske side og skammer mig ej heller for at sige undskyld.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 22:18

Lige børn leger bedst..........nææææ hej Rfou er du her også

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 22:25

Ellebye

Din undskyldning er klart accepteret ........og jeg håber da virkelig ikke, at ens humor forsvinder bare fordi man er 57 år ......og jeg er virkelig glad for, at du kunne se det humoristiske i det, for der er "no bad feelings" herfra.

Kh
Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 22:41

Du kan tro at jeg nok skal vare min mund, før jeg bruser ud men sådan en "tudse" en anden gang.

kh
ellebye

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 19-10-03 22:41

Toupie
Jeg er her altid - men det er ikke altid jeg blander mig

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 22:45

>Rhou

Jeg kan se under dit "CV" at du interesserer dig for slægtsforskning, så jeg stiller nok snart et spg. herunder.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-03 22:48

Rfou

Det er heller ikke altid man skal blande sig .......men når du nu ikke KAN dy dig for, at komme med en kommentar, kan du så ikke bare skrive noget konstruktivt istedet for "ægye smalltalk" .....det kan nemlig godt forveksles med et vuggestuebarn, der prøver at snakke med børnehavebørnene ......og jeg tror nu ikke det liiige specielt var det, der var din hensigt

Ellebye

Er jeg da glad for at høre

Kh
Toupie