/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pumpe...
Fra : TGR
Vist : 399 gange
50 point
Dato : 18-10-03 18:22

Jeg skal have behandlet mit tegltag med et kemikalie, der skal opblandes med
vand. Derfor skal jeg have fat i en (suge) pumpe (suge fra en tønde),
så jeg kan "lægge" det op på taget nedefra.
Ved nogen, hvad man skal bruge / hvor man kan skaffe en sådan (Østjylland) ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-03 19:04

Hvis du har en åben tønde - kan du måske bruge en dykpumpe, som er ret billig og fås hos byggemarked/harald Nyborg/silvan.
Du kan evt. drosle afgangen lidt ned så den ikke pumper for hurtigt.
Alt efter hvor højt vædsken skal løftes, er der flere slags dykpumper
Emesen.

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 60 point
Dato : 18-10-03 19:18

Hej TGR !

Må jeg forsigtigt foreslå vare nr. 2301001 i min webshop !?

Håber den opfylder dine krav ! - hvis ikke - god held med at finde det du søger !

Mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-03 19:26

TGR -når du kigger hos ole brink, så skriv nummeret i søgekassen>søg
Det er vist lige den pumpe du skal bruge.
Emesen.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-10-03 00:25

Det kan være, at du kan bruge en højtryksrenser til dit projekt, da flere modeller har et "sugerør" som du stikker ned i din bøtte med kemikaliet, som den så blander op i det vand du sprøjter med, og så er det jo blot et spørgsmål om at indstille tingene rigtigt; - og højtryksrenseren bruger du til at fordele og/eller rense dit tag med, -og bagefter rengøre alt muligt med. Så vidt jeg husker gør 500 kr. meget ved det, når du vil anskaffe dig en lille ny.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-10-03 17:11

Jeg vil tro, du skal lægge et par hundrede til Rosmons prisforslag, men forslaget er fortræffeligt, og sådan en fyr er osse god at have, når du skal spule kældergulv, fjerne løs facademalig og spule bilen nedenunder før fornyelse af tectylen

Godkendelse af svar
Fra : TGR

Dato : 23-11-03 13:48

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.