/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtsforskning i tyskland!
Fra : suhmo
Vist : 3719 gange
70 point
Dato : 18-10-03 17:15

Hej..

Jeg har fundet en ane i lübeck i tyskland.
Jeg ved bare ikke særlig meget om hvor og hvordan man kan forske på nettet, efter sine tyske aner.
Så hvis nogen kender en god hjemmeside eller lign. så skriv!!!

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-10-03 18:34

Jeg har også en ane i fra Lübeck. Jeg er kun kunnet kommet videre via www.familysearch.org.
Så vidt jeg indtil videre ved, skal du enten skal besøge arkiverne i Lübeck eller få andre til at gøre det (mod betaling).

Hvis du skriver det du ved om din ane fra Lübeck skal vi prøve at hjælpe dig.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-10-03 18:40

Du kan også prøve:

Her er et par links:

http://meta.rrzn.uni-hannover.de/
Universitet i Hannover har oprettet en metasøgemaskine, der søger videre i en halv snes tysksprogede søgemaskiner. Har du aner i Tyskland kan MetaGer være et godt sted at kigge!

eller:

news:soc.genealogy.german
UseNet NewsGroup om tysk slægtsforskning. Er på engelsk og mest for amerikanere med tyske aner.

eller:
news:de.sci.genealogie
UseNet NewsGroup på tysk med et blandet indhold. Meget saglige oplysninger og forespørgsler.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-03 19:33

Min kone har også mange aner i egnen omkring Lübeck,
måske er vi i familie?

Hvad hedder dine aner der??
via min kone har vi kontakt til en af Nordtysklands største slægts-databaser,
(Scharling/Gerling, Garling m.fl.).

Har du iøvrigt prøvet den ultimative family research??? se vor forespørgsel lige under din.
Select German og slå de fleste fra, ellers får du for mange svar og bruger for megen CPU tid.

Se iøvrigt de meget kloge ord fra Helbo,
i et af de mere videnskabelige spørgsmål nederst i Kandu, jeg husker ikke lige hvor,
(burde nok have en mere fremtrædende plads, søg ikke kun på Schröder eller Gerling i Tyskland)
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-03 20:03

>Se iøvrigt de meget kloge ord fra Helbo,

Det var Lars Helbo,
som svar på Pia' s spørgsmål: "jeg er gået lidt i stå",

hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-10-03 20:55

Ellers er det her:

Du skal nok allerførst gøre dig klart, at slægtsforskning er andet og
mere end "efternavns-søgning" (jeg kunne sige mange mindre pæne ting
om denne meget amerikanske måde at gribe sagen an på).

Dernæst bør du forstå at slægtsforskning ikke nødvendigvis foregår på
nettet.

Endelig bør du forstå, at man ALTID søger fra det kendte mod det
ukendte. Efternavnssøgning er det stik modsatte; man starter med at
samle en hel masse tilfældige og ukendte personer med samme navn, og
så håber man på et tidspunkt i denne pærevælling af ligegyldige data,
at finde den person man kender.

Nej, man starter med det kendte, d.v.s. din morfar. Det du mangler er
hans fødested (Tyskland er nemlig et meget stort land). Istedet for at
søge fremmede personer med samme navn, så start dog med din morfar.
Hvis han lever, så spørg ham, hvis han ikke lever så spørg andre i
familien. Måske er der nogen, der ved noget.

Hvis det ikke hjælper, så begynd at samle oplysninger om din morfar.
Hvornår kom han til Danmark? Hvor kom han fra? Saml alle de
oplysninger og alle de papirer, du kan finde om ham. Har du set din
morfars dødsattest? Hvad står der på din mors dåbsattest? O.s.v.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org
www.helbo.org

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-10-03 23:56

Hjemmesider til Tyske databaser, siderne er gratis at søge i
Senta
http://ahnenforschung.net/

http://home.t-online.de/home/hans-peter.voss/english.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-03 09:27

>siderne er gratis ...
Jeg troede ellers kun mormonerne arbejdede gratis...

Den ”ultimative” multi slægts søgemaskine her:
http://www.rat.de/kuijsten/navigator/germany/index.html

indeholder 10 søgemuligheder for Tyskland,
men hvilket navn skal vi indtaste, suhmo?

Som du ser vil mange gerne hjælpe dig,
også jeg, Svend

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 19-10-03 09:36

Hej...

Tak for alle rådene, min ane hedder Hans Henrik(sen) Fei, og skulle være født omk. 1798.

Hilsen peter.

P.s Jeg ved skam godt at man ikke altid kan gøre det hele på nettet, og har også været på flere arkiver men ved bare ikke så meget om emnet i tyskland.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-10-03 10:23

svendgiversen du skrev " Jeg troede ellers kun mormonerne arbejdede gratis..."
Bemærk lige at det var hjemmesider jeg henviste til.
Senta

Til Peter
Prøv at søge på denne adresse på google, der er mange sider med slægtsforskning i , fra Lübeck, Tyskland .

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=sl%E6gtsforskning+l%FCbeck
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-10-03 10:44

Dette er fra FS, om det er din ane ved jeg ikke, men prøv at se på data.

Individual Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19

--------------------------------------------------------------------------------

Hans Hinrich FEY (AFN: 1V95-261) Pedigree
Sex: M Family

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: Abt 1772
Of Selien, , Schl-Holstein, Germany
Christening: Abt 1772
Of Lebrade, , Schl-Holstein, Germany

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Marx FEY (AFN: 1V95-2GN) Family
Mother: Catharina Oelgard FEY (AFN: 1V95-2HV)

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Catharina Dorothea BOCK (AFN: 1V95-277) Family
Marriage: 24 Oct 1795
Lebrade, Schl Holstein, , Germany

--------------------------------------------------------------------------------

Submitter(s): Details

--------------------------------------------------------------------------------

About Ancestral File:
Ancestral File is a collection of genealogical information taken from Pedigree Charts and Family Group Records submitted to the Family History Department since 1978. The information has not been verified against any official records. Since the information in Ancestral File is contributed, it is the responsibility of those who use the file to verify its accuracy.

--------------------------------------------------------------------------------

Please Note:
Names and address of submitters to Ancestral File and those who have a research interest are provided to help in the coordination of research. The use of this information for any other purpose, including commercial use, is strictly prohibited.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Senta

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 19-10-03 12:04

det passer desværre ikke med årstallet.

men tak for det.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-10-03 12:22

Det kan jeg godt se., men det var måske en mulighed at undersøge dette.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-03 12:25

Hans Hinrich (eller endnu bedre Hans Heinrich) lyder ellers rigtigt.

Hvad er det rigtige årstal da for Hans Henrik(sen) Fei,? født?? eller død???

Der er forøvrigt én der hedder Fei her i Sønderborg, hvor jeg bor; men med et arabisk klingende fornavn,
og der er to der hedder Fay.

Det vrimler med Fey i Tyskland og Fey er ret udbredt også i Danmark,
du kan finde E-mail adresser for en hel side af din mulige fættre og kusiner her:
http://www.epost.dk/

Fei er værre at finde, fordi det som nævnt også er udbredt i Mellem Østen,
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-03 12:46

Undskyld, der står jo født omkr. 1798.

Iøvrigt er Fei ikke kun tysk og arabisk men også kinesisk,
og så er der jo nogen at vælge imellem,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-03 13:14

Fra den "ultimative":

Genea Net, Germany:
Katlyne Fei,1658 Wiesbaden.

Hun er jo for gammel, måske hans tip oldemor?

Iøvrigt vrimler det med Fei i USA,
sikkert flest kinnesere, men også nogle indvendrede tyskere,
Svend

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 19-10-03 13:57

det kan ikke være mine fætre og kusiner for Hans Henrik var min Tip4-Oldefar.

Jeg har også søgt på familysearch.

Peter

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 19-10-03 13:59

Jeg tror ikke at han er rejst til u.s.a, for han bor i Vesterborg sogn på lolland mellem 1834-50.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-03 14:49

"fættre" og "kusiner", var naturligvis ironisk ment.
(for langt fjernere slægtninge).

Og lei er en udbredt forkortelse,
(klub for ridebane springning, kinesisk filosofisk retning, etc).

Vanskeligør søgning i Tyskland,
held og lykke med den,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-10-03 18:00

Har du søgt på http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp
Din ane bor Vesterborg sogn på lolland mellem 1834-50.din ane må være i folketællingerne prøv, jeg kan ikke komme ind i database i øjeblikket.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-10-03 18:58

Det her er hvis din Hans Heinrich FEY ?
Senta
Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Hans Heinrich FEY (AFN:1TKT-W5M) Pedigree

Born: Abt. 1804 Place: <Manhagen, S-H, Prussia>
Married: 14 Apr 1846 Place: Nusse, Lubeck F-H, Germany

Father:
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Margarethe Dorothea SUHR (AFN:1TKT-W0L) Pedigree

Born: 30 Nov 1808 Place: Manhagen, S-H, Prussia
Christened: 4 Dec 1808 Place: Nusse, Lubeck F-H, Germany
Married: 14 Apr 1846 Place: Nusse, Lubeck F-H, Germany

Father: Hans Heinrich Friedrich SUHR (AFN:1TKT-VW1) Family
Mother: Margarethe Dorothea STAMER (AFN:1TKT-VX7)

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-03 21:19

>Og lei er en udbredt forkortelse,

undskyld Peter, selvfølgelig Fei,
som jeg har brugt en del tid på at opspore,
(via flere Germanske søge maskiner, men uden resultat).

Men hvordan kom vi egentligt fra Fei til Fey?

er Fey rigtig, er Senta nok tæt på, med:
>Husband's Name
>Hans Heinrich FEY (AFN:1TKT-W5M) Pedigree,

hvis ikke, kan din tip 4 være en pendent til min kones tip 5, der kom fra Elmshorn i Holsten.
Lübeck er jo så tæt på grænsen til de gamle danske hertug dømmer, at Hans Heinrich kan være derfra.
(og vi ved at mange Holstenere rejste nordpå sidst i 1700 tallet).

altså:
- Fei, svært at finde tyske aner, men det var det, du først anførte?

- Fey, næsten for mange, og måske fundet af Seta??

Tilsvarende usikkerhed om Henrik(sen):
-far Hinrich?
eller mere almindelig
-Heinrich??

Hav en fortsat god aften,
(en dag må du fortælle om du er bryder?)
hilsen Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-03 11:30

Der er ca. 23 hit på navnet Fai på DDA.
3xFei fra folketællingerne 1834. 1845.
Senta
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Vesterborg, Pederstrup Huse, , , 2, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Mads Rasmussen, 28, Gift, , Indsidder, Dagleier,
Mariane Larsdatter, 27, Gift, , Hans Kone,
Thrine Madsdatter, 4, Ugift, , Datter,
Hans Henrik Fei, 36, Gift, , Indsidder, Dagleier,
Ane Hansdatter, 49, Gift, , Hans Kone,
Kathrine Dorthea Hansdatter, 12, Ugift, , Deres Barn,
Ane Marie Hansdatter, 8, Ugift, , Deres Barn,

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, , , Bibrostræde No 42, 40, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Fei, 43, Gift, , Tømmermand, Feiøe S, Maribo A
Mette Cathrine Fei, 48, Gift, , hans Kone, Westerborg S, Maribo A
Jacob Hansen, -, Ugift, , Deres Søn [Lars Fei, Mette Cathrine Fei], Nakskov
Caroline Hansen, 14, Ugift, , Deres Søn [Lars Fei, Mette Cathrine Fei], Nakskov

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, , , Tolderensstræde 75, , FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Andreas Rikkersen, 45, Ugift, , forsørges af Fattigvæsenet, ??, Nakskov
Sara Rikkersen, 42, Ugift, , forsørges af Fattigvæsenet, Nakskov
Sophie Rikkersen, 75, Enke(mand), , forsørges af Fattigvæsenet, Saxkjøbing
Hanne Hvied, 67, Ugift, , forsørges af Fattigvæsenet, Torreby, Halsted S, Maribo A
Maren Feis, 38, Enke(mand), , forsørges af Fattigvæsenet, Halsted S, Maribo A
Andreas Fei, 14, -, , forsørges af Fattigvæsenet, ??, Nakskov

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 20-10-03 14:57

Hej senta det er de rigtige personer du har fundet i dda men i den fra 1850 står der at han er fra lübeck.
Ham som du fandt kan heller ikke være min ane for i 1850 har han ingen kone.

Hilsen peter

P.S jeg er ikke bryder men jeg hedder suhm til efternavn så derfor kalder jeg mig Suhmo.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-03 17:24

Fra DDA.
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Vesterborg, Bønned, , et Huus, 31 F2, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Henrik Fai??, 66, Enke(mand), , Svigerfader, Dagleier,

Der er Hans Henrik Fai enkemand , der står ikke noget om fødested, hvor har du Lübeck fra ?

Hvis det er din ane Fei fra folketællingen i 1850, kan det ikke være de 2x Fei der er henholdsvis 36 og 43 år i 1834 og 1845 der er en og samme person i 1850, det lyder underligt at han er blevet 66 år på 5 år.? der er immervæk 13 år til forskel .
Har du søgt på børnenes navne i 1850 ?

Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-10-03 18:00

Der står i 1845:
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Vesterborg, Bønned by, , 30, et hus, 218, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Henrik ...??, 55, Enkemand, , Indsidder og daglejer, Lybek

of i 1834:
Maribo, Lollands Nørre, Vesterborg, Pederstrup Huse, , , 2, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Mads Rasmussen, 28, Gift, , Indsidder, Dagleier,
Mariane Larsdatter, 27, Gift, , Hans Kone,
Thrine Madsdatter, 4, Ugift, , Datter,
Hans Henrik Fei, 36, Gift, , Indsidder, Dagleier,
Ane Hansdatter, 49, Gift, , Hans Kone,
Kathrine Dorthea Hansdatter, 12, Ugift, , Deres Barn,
Ane Marie Hansdatter, 8, Ugift, , Deres Barn,

Det passer da fint med alderen.

Peter, du kan også ckecke FT 1860 Vesterborg sogn, måske levede han endnu?, på:
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/Default.htm

For indtil videre har du kun hans fødested i èn kilde.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-10-03 18:07

Nåh nej, alderen passer ikke, men det har jeg oplevet flere gange.

Men:
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Vesterborg, Bønned, , et Huus, 31 F1, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Henrik Mathiesen, 27, Gift, , Dagleier,
Dorthe Hansen, 28, Gift, , hans Kone [Henrik Mathiesen],
Hans Henrik Mathiasen, 2, -, , deres Barn [Henrik Mathiesen, Dorthe Hansen],
Ane Margrethe Borch, 3, -, , deres Pleiedatter [Henrik Mathiesen, Dorthe Hansen],
løbenr. herefter er: Hans Henrik Fai??, 66, Enke(mand), , Svigerfader, Dagleier,

og i 1834 er Dorthe Hansen datter af Hans Henrik/Ane Hansdatter, så jeg vil vædde 100 point på, at det er samme far og datter i de to ovennævnte FT´er.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-10-03 18:39

Så er det vel ham der er enkemand i 1840?:
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Vesterborg, Bønned Bye, , et Huus, 28, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Henriksen, 40, Enke(mand), , Inderste og Dagleier,
Ane Marie Hansdatter, 14, Ugift, , hans Datter [Hans Henriksen],

Du finder ham i 1860 på:
http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00023/00348.tif
Hvor der står at han er fra Lybek.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-10-03 19:08

Du kan også se udklippet her:
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=7&i=836&t=836

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-03 20:11

Flot Senta og Jeannie,
når jeg ser det håndskrevne, forstår jeg bedre Hans Henriks mange efternavne.

Men har Fejø tidlige heddet Feiø? Så kan mange andre jo være kaldt Fei end ham fra Lübeck.

Var han 72 år i 1860?
Først når vi finder en Hans Heinrich Fei/Fey/Fai/Fay født i Lübeck ca 1788, har vi med sikkerhed den rigtige.
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-03 20:20

Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File

--------------------------------------------------------------------------------

Hans Henrik Fai Compact Disc #52 Pin #969580
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: Oct 1798 Place: Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland ( D 23560 )

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Ane Hansdatter Disc #52 Pin #969581

Marriage: Place:

--------------------------------------------------------------------------------

Other Event(s):
Census: 18 Feb 1834 Place: Vesterborg sogn, ( 571 )

--------------------------------------------------------------------------------

Personal Information:
Occupation:Indsidder og daglejer, Pederstrup Huse

--------------------------------------------------------------------------------

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

--------------------------------------------------------------------------------

Submitter:
Tom STRYHN
Kristoffersvej 56 4100 Ringsted

--------------------------------------------------------------------------------

Submission Search: 427468-1106102164813
URL: http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #52
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

--------------------------------------------------------------------------------

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will be published and packaged with that set of discs. With the publication of every 25 discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that volume of discs. Discs may be purchased as sets or volumes.

--------------------------------------------------------------------------------

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-03 20:24

Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File

--------------------------------------------------------------------------------

Ane Hansdatter Compact Disc #52 Pin #969581
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: Oct 1787 Place:
Death: 8 Nov 1835 Place: Vesterborg, Lollands Nørre, Maribo, ( 571 )
Burial: 15 Nov 1835 Place: Vesterborg kirkegård, ( 571 )

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Hans Henrik Fai Disc #52 Pin #969580

Marriage: Place:

--------------------------------------------------------------------------------

Other Event(s):
Census: 18 Feb 1834 Place: Vesterborg sogn, ( 571 )

--------------------------------------------------------------------------------

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

--------------------------------------------------------------------------------

Submitter:
Tom STRYHN
Kristoffersvej 56 4100 Ringsted

--------------------------------------------------------------------------------

Submission Search: 427468-1106102164813
URL: http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #52
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

--------------------------------------------------------------------------------

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will be published and packaged with that set of discs. With the publication of every 25 discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that volume of discs. Discs may be purchased as sets or volumes.

--------------------------------------------------------------------------------

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-10-03 22:05

Du kan se Tom Strynhs oplysninger her også:
http://www.tom-stryhn.dk/base1/getperson.php?personID=I14705&tree=base

Prøv at kontakte ham, han kan måske hjælpe dig videre.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-10-03 22:28

dette kan i teorien være forældre til din Hans Henrik Fai.
Senta
Hans Hinrich FEY (AFN: 1V95-261) Pedigree
Sex: M Family

-------------------------------------------------------------------------- ------

Event(s):
Birth: Abt 1772
Of Selien, , Schl-Holstein, Germany
Christening: Abt 1772
Of Lebrade, , Schl-Holstein, Germany

-------------------------------------------------------------------------- ------

Parents:
Father: Marx FEY (AFN: 1V95-2GN) Family
Mother: Catharina Oelgard FEY (AFN: 1V95-2HV)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-03 22:31

>Var han 72 år i 1860?
Nej ikke når han er 36 i 1834, overbevisende søgning,

og dette burde jo være nok til at finde hans fødsels data i vort gamle hertug dømme:
>Birth: Oct 1798 Place: Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland ( D 23560 )

Jeg har forsøgt men uden held; kan Lai være fordansket? Ud fra hvilket tysk familie navn??
Svend

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-10-03 22:55

Jeg tror vi skal passe på med at hænge os i, om han er født omkring 1788 eller omkring 1798, vurderet ud fra FT´erne.

Hvor gammel var han, da han blev gift (i Vesterborg?) og da han døde (i Vesterborg ? efter 1. februar 1860) ?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-03 07:02

Som vi har konstateret er der flest Fey i Tyskland,

min ven her, fra Chile men emigreret tysk slægtsforsker, er vist helt galt på den:
"
Hi Svend,
The man you are looking for is most likely a LEY. You will find some on Internet.
Robert Ley, leader of the 'Arbeitsfront' during Hitler's regime.
Juan Carlos
"
I dag skal jeg iøvrigt på arbejde/møde i Neumünster, lige nord for LÜbeck,
(jeg kan jo spørge mine "Kolegen" om Fei/Fey/Fai slægtsnavne i området),
have a nice day, Svend

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 21-10-03 14:04

Tusind tak for de mange oplysninger.

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 21-10-03 14:06

Tusind tak for de mange oplysninger.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-03 18:22

Kan du bruge oplysningerne ??
Senta

Kommentar
Fra : suhmo

Dato : 21-10-03 20:50

Ja dem fra stryhn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-03 21:32

>om Fei/Fey/Fai slægtsnavne i området?

Jeg nåede ikke at spørge,
men i Flensborg er der ingen Fai, kun enkelte Faiss,
(og heller ingen Fay).

Der bor heller ingen Fei der, kun tyskere med længere efternavne som Feidt, Feige, Feil og Feist.
Også her er der flere med det mere kendte navn Fey,
(og mange Ley, som Juan Carlos Garling nævner; men det håndskrevne F kan vel ikke forveksles med et L).

Det mest sandsynlige er altså at Hans Heinrich/Hinrich oprindeligt hed Fey;
han som Senta nævner med det navn, havde jeg også fundet, og et par stykker mere,
men jeg fandt ham for ung til at være Hans Henriks far?
og ingen passer tilsyneladende på Hans Henrik selv??

Mystikken stiger,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-03 21:54

>dem fra stryhn

Undskyld, jeg så først dette svar efter at have sendt ovenstående,

bygger Stryhn ikke sine oplysninger udelukkende på danske folketællinger?
Har han pålidelige data om den spæde Hans H?????? fra Lübeck?? Hvilke???

Jeg går ud fra at hovedformålet med slægtsforskningen er at finde tilbage til hans tyske ahner,
hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-10-03 23:23

Hi igen, Suhmo,

har du opgivet at komme videre med din Fei families rødder?
eller har du fundet dem via andre kanaler??

Hvis du ser den efterlysning jeg har indlagt i Kandu for Marianne herunder,
vil du nok også undre dig over hvor meget jeres familie navne ligner hinanden.
Hilsen Svend

"
Hej fra
Marianne Feigh

PS: Kender du noget til mit efternavn, - det findes i Roskilde fra fra ca.
1725, - hvor jeg er gået i stå, da jeg ikke kan finde min Ane Casper Feig
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-10-03 16:09

på denne adresse kan du finde Tysk Databaser med genealogi, hvor du kan efterlyse din ane, databasen svare til den Danske,
dk.videnskab.historie.genealogi,
den Tyske hedder , de.sci.genealogie .
http://www.dis-danmark.dk/links/linkusa.htm#news
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-11-03 19:17

Har du tjekket folketællingerne , osv f i on-line kirkebøger på nettet, måske et forsøg.

http://www.arkivalieronline.dk/
senta