/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebeskyttede mapper.... XP
Fra : Dinah
Vist : 926 gange
100 point
Dato : 18-10-03 16:22

Jeg kan ikke ændre en skrivebeskyttet mappe til ikke at være skrivebeskyttet. Jeg har prøvet og prøvet.

Er der forøvrigt nogen der kender forskellen på fluebenet og firkantsmarkeringen? (Under egenskaber for en mappe, der hvor man kan ændre om en mappe skal være skrivebeskyttet eller ej)

Hvergang jeg ændrer det, ændrer XP det tilbage igen...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-10-03 18:10

jeg prøver...

når du ændre den til at være avenceret skrivebeskyttet,altsåmed fluebin kan du derpå,hæjre klikke
på den pågældede mappe vælge egenskaber,her er der så flere vælgmuligheder end før (kun xp pro),uden flueben.
ellers tryk f8 under start af pc og vælg fejlsikker tilstand,log på som administrator (få denne mulighed under velkommens skærmen)og prøv derpå igen...

håber det virker....

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-10-03 21:27

Prøv det her:
Windows 2000 and XP include a feature called Windows File Protection (WFP), part of the System File Checker,
which is intended to avoid some of the common DLL consistency issues. This feature may also block valid attempts to change system files and it can therefore be disabled using this tweak.
Open your registry (Start/Run/Regedit) and find the key below.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
Value Name: SFCDisable
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: 0 = enabled (default), ffffff9d = disabled

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 19-10-03 08:17

Jeg tror, der er nogle filenre, som er blevet skrivebekyttet i mappen, og det er derfor at du ikke kan ændre det i mappen. Prøv og se om filenre er skrivebekyttet! Hvis de er så skal du ændre det
MVH

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 19-10-03 13:37

Desværre, der er ikke noget der har løst problemet....

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 19-10-03 13:38

Desværre, der er ikke noget der har løst problemet....
Måske skulle jeg lige skrive at det er XP home jeg har...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-03 13:56

Tror du skal gå ind under Kontrolpanel og mappeinstillinger og tryk på vis! Så sletter du flueben i Skjul beskyttede operativsystemfiler og Skjul filtypenavne i kendte filer! Og lidt længere nede i Skjulte filer og mapper sætter du prik i Vis skjulte filer og mapper. Du kan osse sætte prik i Vis indholdet af systemmapper! Så kan du prøve at fjerne skrivebeskyttelsen!

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 17-06-04 02:16

Tak for svaret tedd.