/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Drive Image Pro ?
Fra : food_life
Vist : 371 gange
70 point
Dato : 12-02-02 13:59

Drive Image Pro ?

Når jeg forsøger at lave et spejl ved hjælp af DRIVE IMAGE PRO ver. 4.00 får jeg følgende fejl:

ERROR # 2003
File zize does not match FAT allocation file

Kører XP

Hvad betyder fejlen og hvordan løser jeg problemet?

MVH

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 12-02-02 22:39

Ovenstående er naturligvis gjort, og der er ingen fejl på harddisken !

Kommentar
Fra : tychsen

Dato : 15-03-02 13:34

Der er mange forskellige grunde til at et image-program ikke vil lave images af en bestemt partition. Der er ikke meget mere at gøre, end at prøve med et andet image-program! F.x. Norton Ghost Pro, jo mindre man har stort kendskab til det bestemte program...prøv det...

Kommentar
Fra : Clcj

Dato : 19-03-02 17:18

du skal formater din hardisk det gør du hved at gå ud i ms-dos skriv format c: og der efter trykker du enter så skrive computer om du ville formater din hardisk og du srykker j for ja lad den kører den i gemmen og så install du at igen hel og lykke medvenlig hilsen cliffjo@get2net.dk

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 19-03-02 19:19

Det er faktisk en ny og ren harddisk spejlet skal tages af, så den duer ikke - en hel weekend er lige gået med at lægge alt ind igen!

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 70 point
Dato : 23-03-02 16:05

hejsa

Jeg ville nu prøve med Norton Ghost.
Højst sandsynligt er det fordi, at der er fejl på den disk du forsøger at fejle. Når scandisk IKKE kan klare fejlen er du nød til at anvende f.eks. Norton, den går mere i dybden og retter fejl, som Scandisk IKKE kan.
Et kig på powerquest hjemmeside siger 3 forskellige årsager til fejl :

1) At FAT og kopi af FAT er forskellige
2) DIn driver til SCSI-kort/CD-ROM er for gammel
3) Du kan anvende Scnafdisk til at rette fejlen. Hvis du kører Windows NT, brug CHKDSK /F til at reparere størrelsen på din FAT.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-05-02 12:58

hmmmmmmmmmm gider du lukke svaret ??

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 01-02-03 07:49

Tak for svaret zonker.