/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Services på port 6666?
Fra : leifnel
Vist : 437 gange
2 point
Dato : 11-02-02 20:48

På en win2000 server, jeg ikke har installeret, kører 4 Windows Media services.
Windows Media Monitor Service
Windows Media Program Service
Windows Media Station Service på port 7007
Windows Media Unicast Service på port 6666

De logger på som .\NetShowServices, hvor de øvrige (ikke windows media-) services
logger på som LocalSystem

Er det noget, en tidligere kollega kan have lagt på, eller er det en camufleret orm/trojan/virus?
Det undrer mig, at Windows media skulle køre på en port, som nmap kalder irc-serv

Eller er jeg bare paranoid?...

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 15-04-02 17:14

Nix - Port 6666 er defineret som en Provides Windows Media streaming content on-demand to networked clients dvs. eks.vis Napster og Gnutella MEN det er en kendt port for trojan på denne port bl.a. Dark Connection Inside og NetBus worm der igennem deres egen variant af srvcp.exe kan overtage styringen af PC'en.

sørg for at få antivirus scannet, og check at srvcp.exe svarer til den originale.