/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne profiler i Messenger
Fra : vibaek78
Vist : 1404 gange
200 point
Dato : 17-10-03 13:57

Hvordan fjerner jeg min profil fra Messenger på min arbejdsplads.
Jeg stopper i næste måned og de skal ikke have mulighed for at logge på som mig.

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 17-10-03 14:18

Hvad mener du med at fjerne din profil?
Bliver du automatisk logget ind, når messenger starter?
Eller skal du udfylde dit brugernavn og password?
Hvilket OS anvender du? XP, 2000?
Hvis du logges automatisk på, kan du gøre følgende: Du kan gjøre ett av følgende:

Hvis du ikke allerede er logget av Windows Messenger, klikker du Logg av på Fil-menyen.
I hovedvinduet klikker du Klikk her hvis du vil logge på med en annen konto.
I dialogboksen Logg på .NET Messenger Service fjerner du merket for Logg meg på automatisk.
—eller—

Gå til Brukerkontoer i Windows XP Kontrollpanel (du åpner Kontrollpanel ved å klikke Start og deretter Kontrollpanel).
I kategorien Avansert klikker du Administrer passord.
I Lagrede brukernavn og passord klikker du Passport.Net\* og klikker deretter Fjern.
Dette sletter ikke Passport-kontoen din, men fjerner tilkoblingen til datamaskinen din.

Klikk Lukk, og klikk deretter OK.
Obs!

Hvis du klikker Logg meg på automatisk i dialogboksen for pålogging til .NET Messenger Service , må du opprette forbindelsen til Passport-kontoen på datamaskinen på nytt.

//CHarlotte

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 17-10-03 14:23

1: Du kan afinstallere messenger, og hvis der er flere messengere, så også afinstallere dem i kontrolpanel, tilføj fjern programmer.
http://messenger.msn.com/Help/?mkt=da-dk#LQ11

Hvordan afinstallerer jeg MSN Messenger, hvis jeg har problemer?Afinstallation af MSN Messenger:

Klik på MSN Messenger-ikonet på proceslinjen, og klik derefter på Afslut.
Klik på knappen Start i Windows, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på ikonet Tilføj/fjern programmer.
Vælg MSN Messenger på listen, og klik på knappen Tilføj/fjern.

2: Du kan også i messenger vælge: tools(værktøjer), gå til options (instillinger)(den nederste) og vælge fane bladet General, og her fravælge: allow automatic sign in When co....... Så skal man jo bruge password for at kunne logge på med din konto
3: Du kan også nedlægge din konto i Windows passport.
VH palle Hansen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-10-03 14:35

eller du kan hvis du vil fjerne Messenger totalt:
Start - Kør - RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 17-10-03 14:37

Det er en XP home edition platform at messenger ligger på. Der er også andre brugere på samme maskine. Jeg skal bare have fjernet min profil så folk ikke har mulighed for at sidde og gætte sig frem til mit password og logge på med min profil. Den skal simpelthen fjernes.

Det er ikke profilen til at logge på XP jeg mener. Der er ikke oprettet nogen profiler til det. Maskinen logger bare direkte på XP når man tænder den. Tror det hedder en Net Passport konto i MSN som jeg skal af med.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 17-10-03 15:52

Sådanne Fjerner du - Windows Messenger version 4.7
Tryk Start, Kør og kopier denne kode:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Derefter spørger den om du vil fjerne Windows Messenger version 4.7... Og det vil du?? Sådan..
Bagefter gå ind i programmer og fjern mappen Messenger..Slut??

Tillykke

mvh Agent2002

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-03 16:00

Ja som jeg skrev, du kan nedlægge din Microsoft net Passport konto. I messenger tryk: help/service status og
på hj.siden tryk hotmail
log ind med password
ændre/nedlægge din konto
Men der er ingen der vil prøve 670000000. kombinationer for at se om de kan udgive sig for dig, undtagen du arbejder et sted der beskæftiger landets bedste hakkere, eller du har skrevet dit password på maskinen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 17-10-03 16:00

Jeg ønsker ikke at fjerne messenger da der stadig er andre der bruger den. Jeg skal blot have slettet min profil. Er der ikke et dir på harddisken hvor den gemmer profilerne, ligesom man har sit uin liggende i sit icq dir

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-03 16:09

Nej der er en krypteret fil der gemmer din e-mailadr. og password, men den er så godt krypteret, at selv CIA, kan ikke, eller skal bruge år for at finde frem til den.
Passport bruges også til betalinger, såå
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-10-03 16:10

Gå i messenger funktioner-indstillinger-beskyttelse af pers oplysninger-sæt flueben de relavante steder
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : vibaek78

Dato : 17-10-03 16:12

Tak for svaret pallebhansen. overså dit første svar

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-10-03 16:20

Du kan vel også bare slette alle steder hvor dit navn figurerer,(din profil)under personlig
Mvh Ole

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 17-10-03 16:27

mit råd gik ikke på, at slette dit login til maskinen.
Men hvis du fjerner det på den måde der er beskrevet, kommer dit password ikke op, så der er ikke noget at binde sammen, hverken password elelr brugernavn.
Det lagrede på maskinen der forbinder din .net profil med maskinen forsvinder

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 17-10-03 16:30

For det er vel ikke så smart, at fjerne messenger, hvis der er andre der anvender det, er ikke sikker sys admin syntes det er sjovt, at skullle installere igen :P