/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sikkerhed
Fra : technet
Vist : 616 gange
500 point
Dato : 16-10-03 23:53

hvad er din mening om
1. en cracker ??
2. en hacker ??
3. virusprogramør ??
4. har du prøvet at (1)cracke ? ; (x)hacke ? ; (2) lavet en virus ?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-10-03 00:02

1) kan være ok, men man skal lige tænke på dem som har siddet og programmeret og brugt mange timer og penge på programer
2) Hackere er velkomne hos mig så længe de hopper ud når de har bevist at de kan komme ind
3) Syge i hovedet mildest talt, men lidt dobbeltmoralskt så syntes jeg det ville være vildt sejt hvis jeg kunne (uden at skade som virusser typisk gør)
4) nej, nej, nej

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 17-10-03 01:05

Hej technet, Hvad er din egen mening, egenligt?

Min er:

1. Hvor røvet. der findes masser af gode freeware/shareware i denne verden.
2. Privatlivets fred, er ukrænkeligt. hvis nogen skal ind, hos mig, så få min invitation.
3. Skulle have tæsk med en "våd Berlinger".
4. Nej

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-10-03 02:21

CiberAmigo > jo ser du jeg har både hacket og cracket og kan da også lave virus
MEN virus : vil jeg ikke lave for at ødelægge kun til spas og fun

hacke : det gjorde jeg engang og det var spændende og lærerigt ( er holdt med det )
men det skal lige siges at jeg har aldrig ødelagt eller slettet noget tværtimod jeg har gjort folk opmærksom på at de havde et par huller .

cracke : jo det har jeg ikke noget imod fordi de der laver programmerne indbyder jo selv til det fordi de laver demoer med indbygget licens istedetfor at lave programmer der mangler forskellige muligheder.
selvfølgelig findes der masser af freeware og shareware og dem benytter jeg da også især de små freeware progs jeg ikke selv gider selv at lave.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 02:30

Har ikke noget imod crackere! Nogle gange skal man altså bruge mere end 30 dage for at sætte sig ind i et program!

Hackere ligger jeg på linje med dig! Gode hackere opdager mange sikkerhedshuller! Hader ondskabsfulde hackere, men har selv brugt backorifice til at hjælpe andre med (Det er jo i bund og grund et remote værktøj)

Virusprogramører! I mine øjne på linje med terrorister!

Svar til spg. 4 ja ja nej

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-10-03 09:39

1, 2 og 3: Jeg tager KRAFTIGT afstand fra den slags. Jeg kan heller ikke lide tyve, voldsmænd osv.
4: Nej, nej og atter nej

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-03 10:02

als -> to sjæle en tanke....

de er mærkelige, dem der laver virusser. F.eks har en af dem der udviklede lop virussen udtalt at folk er idioter hvis de ikke bruger de programmer med lop i, f.eks messengerPlus.
Så er man vist ikke den skarpeste kniv i skuffen..

Jeg tager afstand fra alle mulige former for virus/spyware osv.

Jeg syntes det er ringe at selv microsoft smider spyware i deres produkter. (midia player 9) jeg bruger også noget tid på eksperten.dk, de bruger også spyware.

Det er ikke de store trojaner de bruger, det er småting, men hvorfor...

Vi er mange der bruger meget til på at hjælpe uskyldige mennesker, der sidder og surfer i god tro og så bliver måske overhældt af pornosider, popups. ændret startside, får spammails i vildskab... osv osv osv.. Jeg syntes det er noget svineri.....

Arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-03 10:22

Dit spørgsmål er besvaret en gang tidligere af Perhaps fra www.spywarefri.dk

"Min helt personlige definition af spyware er:

Alt som lægges på min pc, lige fra cookies til server, er spyware, når jeg ikke selv har viden om det eller ønsker det lagt på min pc.

Man kan lave en sammenligning med ukrudt i haven:
Alle planter i haven er udkrudt når jeg ikke selv har plantet/sået dem.

Jeg accepterer cookies på sider hvor jeg selv beder om at de skal gemmes så jeg automatisk logges ind næste gang jeg besøger siden. Her vil jeg gerne give mine uforbeholdne roser til Tjæreborg Rejser som fortæller en at de bruger cookies og de lægges på ens computer når man vil logges ind automatisk næste gag man besøge side. Ja det er der forøvrigt flere sider der gør. Roser til dem. Jeg accepterer de cookies som er nødvendige ved handel over nettet. Og jeg accepterer cookies i enkelte andre tilfælde.

Jeg accepterer IKKE de cookies som andre lægger for at man skal se hvad pc-brugeren interesserer sig for i reklameøjemed. HVAD FAN... SKAL EKSPERTEN MED RED SHERRIF?????????? Jeg har flere gange gjort opmærksom på at de bruger den slags ufine metoder efter at de blev overtaget af en større koncern. HVORFOR FAN... SKAL DE VIDE HVILKE INTERESSER JEG HAR? (reklameklik) Den slags er spyware, for mangen en alm. bruger (sansynligvis også mange her på Eksperten)ved ikke at den slags foregår. Det er dyneløfteri og det er usmageligt Eksperten. Som rkhdk siger så drejer det sig her om Red Sheriff
http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#RedSheriff, men det er slet ikke det hele. Hold musen over reklamerne og se nederst i venstre hjørne at et klik på en reklame noteres hos tyske adserver.adtech.de http://www.pestpatrol.com/PestInfo/a/adtech_de.asp Tænk jer om Eksperten! Men alt gøres jo op i penge nu om dage.

Fra Ekspertens spionage og til det mere alvorlige og rigtig farlige spyware er der slet ikke så langt. En eller anden vil måske nok sige at den slags cookies ikke er farlige. Hvor ved man det fra? Jeg har vel ret til "privatlivets fred" som der så fint står i lovgivningen et eller andet sted. Jeg er slet ikke sikker på lovligheden af den slags cookies, men jeg har ikke råd til en dyr advokat som kan køre en sag på det.

Med spam er man længere fremme lovgivningsmæssigt. Det er ikke tilladt at sende spam ud herhjemme. Men på området spyware er man ikke nået særligt langt, og det er simpelt hen fordi at politikerne ikke rigtig aner hvad det er og hvad det står for. Vær sikker på at når vi på Team Spywarefri får mere tid, så vil vi gøre vort til at råbe politikerne op. Ingen tvivl om det. Her er virkelig noget som halter.

Jeg vil ikke komme meget ind på den farlige spyware. Det ved vi alle hvor besværligt det kan være og hvor afskyeligt det er. At nu også alm. pc-brugere tilbydes at spionere på f.eks. naboen er noget så ulækkert og udansk som noget kan være. http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#spion. Livet på nettet er farligt. Eks. du søger på Google efter en spywarefjerner. Ude til højre dukker der så flere sponsorere links op. Free Spyware Remover og Spywarenuker f.eks. Klikker du på en af dem får du spyware til op over begge ører og vel at mærke de som er svære at komme af med.

rkhdk 05/10-2003 01:40: Her mener man at der skal vurderes farligheden i spyware. Jeg er dybt uenig med rkhdk. Hvordan kan den alm. pc-bruger vurdere farligheden af spyware?? Det kan den alm. bruger ikke. Alt som jeg benævner spyware er for mig spionage og en overskridelse af privatlivets fred. Hvor ved man fra at Eksperten bruger det til at "måle med". Er de blevet spurgt? Har de fortalt dig sandheden?

Selv microsoft bruger "spyware" med deres mediaplayer 9.0 skriver rkhdk og det er helt rigtigt. Tidligere leverede de også Alexa med deres Explorer. Det fortæller jo bare noget om at der er noget i vejen med lovgivningen på området. Vi må stritte imod den slags, og bare fordi man nu hedder Microsoft skal man ikke have særrettigheder.

mvh
perhaps"

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 500 point
Dato : 17-10-03 11:19

Hejsa
Til en indledning vil jeg sige at jeg ikke har den store forstand på, hvad der er hvad og, hvem der er hvem. Jeg er vel ligesom de fleste mennesker i dette land med en computer i stor udstrækning autodidakt og glad intetanende amatør. Frit oversat betyder det for mig at ”systemerne” skal fungere som de gjorde i går. Hvis ikke de gør det bliver jeg usikker og så kommer det, der rumsterer rundt i hovedet på mange af os amatører: Guddddddd. Hvad nu med mit netbanksforbindelse ? bliver kontoen nu rippet for den smule der står ? Hvad nu med telefonregningen ? En opkrævning på mange tusinde kroner vil drive min kone og mig til vanvid. Bliver min/vores computer nu brugt til noget vi ikke selv ville deltage i ? O.s.v.

Det her er sikkert nok uforståeligt for nørder, der er i stand til være 1, 2 eller 3. Så det jeg egentligt bare siger er, hvis der sker noget, som vi ikke selv har bedt om, eller er herre over, så er usikkerheden den værste faktor.

Gå ud fra, at vores ”begrebsverden” om computere og Internet ikke er på plads og vel aldrig kommer det. Vi er ikke født med omgangen af computere og dermed ikke flasket op med teknikken. Det der ser ud til at lykkes for amatører som mig, er noget vi har fået skåret ud i pap og derefter lært ”eksercergrebene” udenad, eller har printet vejledninger og metoder ud, så vi er i stand til at få l*rtet til at virke.

BRUGERNIVEAU.

Til sidst. Hold fingrene for jer selv, også selv om det er for spas og sjov. I kan af sted komme store ulykker for mig og andre fordi vi ikke selv er i stand til at overskue hvad vi skal.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 17-10-03 12:05

hallo det er skuda lige som overgangen fra barn til voksen..
det skal da prøves...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-10-03 12:11

Hej
Det er lige nøjagtig her filmen knækker.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-10-03 13:09

buch78-->Det er jeg absolut ikke enig med dig i. Fordi man overgår fra barn til voksen skal man ikke bare lige prøve at lave noget kriminelt. Jeg er dybt uenig med dig. Kan ikke se at nogen skal ha' den slags problemer med deres pc.

CiberAmigo, Arlet og Ibasa-->Stor tak for gode svar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-03 13:45

http://1984.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-03 13:48

Ups... Spørgsmål 4 : Ja, som intellektuel udfordring, med større eller mindre held

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 13:55

Med mindre man definerer spam, spyware, cookies som hacking, kan jeg nu ikke rigtig se hvad det har med spørgsmålet at gøre? Det meste af det kommer jo fra handlinger man selv har udført f.eks. som at klikke ja til noget man skulle have klikket nej til. Eller programmer som kazaa som man selv har instaleret.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-03 14:25

Hej technet
hvad er din mening om
1. en cracker ?? = en som stjæler din opfindelse / arbejde / ejendom - Hvad ville du gøre ved dem, som stjal din cykkel eller bil?
2. en hacker ?? = en indbrudstyv (også selv om han / hun KUN kigger) - Hvad ville du selv gøre ved Abdulla Achmed hvis han en mørk aften stod i din stue?
3. virusprogramør ?? = en vandalist / voldsmand / teorist - Hvad ville du gøre ved de drenge som smadre forruden i din bil eller satte ild til din postkasse?
4. har du prøvet at (1)cracke ? = JA og NEJ ; (x)hacke ? = NEJ ; (2) lavet en virus ? = NEJ

Mit forsvar til crack er den samme som hos tedd (30 dage er ikke altid nok - afhænger helt af kompleksiteten eller brugervenligheden af programmet). Bibeholder jeg programmet, eller benytter det meget... så falder der kontanter. Med andre ord, så køber jeg licens, da jeg er af den opfattelse at producenten skal ha' løn for sit arbejde, men KUN hvis jeg kan bruge det! Der er dog oceaner af skrammel derude, det slettes og det var så det + jeg stadig har mine vingummibamser i god behold... noget med ikke at købe katten i sækken.
Vi kan så altid diskutere etikken i dette, det er der sikkert en hel del meninger om.

I øvrigt så er det med at lave en sjov batch-fil eller script ikke noget med vira at gøre. Virus er ødelæggende og destruktive... slet ikke sjove. Laves af psykopater!

Kan I alle ha' en fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-10-03 17:03

Den kloge narere den mindre kloge!!!

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 17-10-03 17:57

til arlet

Hvad er det med at der er virus i MessengerPlus!?

CiberAmigo

>>Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html<<

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-03 18:17

ciberAmigo-> læs her om MessengerPlus : http://www.spywareinfo.com/newsletter/archives/june-2003/3.php

Arlet

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-10-03 18:23

til CiberAmigo

klip Hvad er det med at der er virus i MessengerPlus!?

Undskyld jeg tager over. Dit indlæg var jo egentlig rettet til Arlet. Som bekendt kommer MessengerPlus ikke fra Microsoft men fra et firma som gerne skulle slå lidt mønt af det. De har så i deres nyeste version fået Lop med på vognen. Os der ved hvad Lop står for siger så straks: Tak ska' du ha'. Lop er noget af det værste spy der findes efter min mening. Læs iøvrigt meget mere her:
http://www.spywareinfo.com/newsletter/archives/june-2003/3.php
Mangen HJT kunne være undgået hvis ikke MessengerPlus var blevet installeret.
mvh als

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-10-03 18:25

Arlet-->Igen to sjæle en tanke *S*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-03 19:13

min mening om:
1. en cracker ?? Indbrudstyv/måske en gang i mellem en slags robin hood.
2. en hacker ?? Vindueskigger/lurer
3. virusprogramør ?? Absolut terrorist
4. har du prøvet at (1)cracke ? ; (x)hacke ? ; (2) lavet en virus ?
(1) Ja, men jeg kan ikke. (x) Ja, på min egen fil/mappe, men kan ikke. (2) Nej og vil heller ikke prøve.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-10-03 21:23

God aften til alle indlæggere og kommentatorer.
Har med stor interesse fulgt strengen, der efterhånden er blevet noget lang med ret så forskellige synspunkter.
Gennemgående er der ting der slår mig. Der er stort set lige mange indlæg til hver side. Dem der taget totalt afstand fra alt, hvad der griber ind i andre menneskers ret til at være i fred og stort set det samme antal der giver udtryk for en vis overbærenhed med hackere, virusprogrammører og crackere. ( intellektuel udfordring, påvisning af huller, når man er ung skal det da prøves, bare det ikke er ondskabsfuldt, ind og ud uden at gøre skade, o.s.v.)
Det er alt sammen meget godt, men jeg vil fortælle en lille historie fra det virkelige liv.
Jeg har den fra vores datastue, hvor jeg underviser mennesker over 60 år i basal brug af en computer.
Her sidder der en gammel dame på 77 år. De har hjemme mange gange talt om, at få en computer inden for dørene, så de kunne udveksle emiler med børnene og børnebørnene dels i Australien og dels i U.S.A. De havde med møje og afsavn fået skrabet ca.12.000 kroner sammen og købt noget af det der nymodens Edb og fået forretningen til at sætte den op. Det kun var konen, der havde tilmeldt sig vores kursus for at lære lidt tekstbehandling, håndtering af emiler og lidt om Internettet. Damen er rystende nervøs for, at det hele springer i luften ved det mindste fejltrin.
Computeren derhjemme spiller hun på (kabale). Hun udfordrer den ikke til noget, for, som hun siger, så er det jo ikke sikkert jeg kan finde min kabale igen. Først når hun har gået på kurset i 10-15 uger begynder hun at bruge den til noget. Historien kunne godt køre videre herfra, men gør den ikke, for nu kommer spørgsmålet til de indlæg der er ”både og”. Hvordan tror I hun vil reagere på spy, at blive hacket, bombarderet med alt muligt snavs og hvad ved jeg. Hun er chanceløs. Hendes dagligdag er ødelagt. Lad hende dog være i fred. Vær stedet for imponeret over at gamle mennesker har så meget gåpåmod, videbegærlighed og pionerånd. Indstillingen, ”Det vil jeg vide noget om”. Det I også skal vide er, at min lille fortælling passer på samtlige af de ca. 200 ”kursister” der har været hos i Ældremobiliseringen i Roskilde. De er Edb-brugere i Danmark på godt og ondt. Mit indlæg refererer til indlægget i denne streng 17-10-03 kl. 11:19
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 18-10-03 03:09

Hej technet

Hack = fy, fy Crack = hvem kan ikke sige sig fri for at have haft software, uden at betale for det(hæleren er ikke spor bedre end stjæleren). Har selv pt. ikke noget der er Cracket.

Prøv mig af. IP:80.197.51.186

men min sidste kommentar gik på:

MessengerPlus! = Virus (adresseret til Arlet), gælder også als.

Jeg bruger selv MessengerPlus!, da jeg installerede den, klikkede jeg nej til deres promotionsoftware, og efterfølgende, skannede min pc'er, der var ikke noget virus/spy.

kan jeg få det bekræftiget, da jeg har NortonAntivirus 2002 og Sygate PersonalFirewall 5.1 , samt bruger Adaware, sidste nye.
om MessengerPlus! installere spy/virus, selvom man vælger det fra.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 18-10-03 03:11

Hej technet

Hack = fy, fy Crack = hvem kan ikke sige sig fri for at have haft software, uden at betale for det(hæleren er ikke spor bedre end stjæleren). Har selv pt. ikke noget der er Cracket.

Prøv mig af. IP:80.197.51.186

men min sidste kommentar gik på:

MessengerPlus! = Virus (adresseret til Arlet), gælder også als.

Jeg bruger selv MessengerPlus!, da jeg installerede den, klikkede jeg nej til deres promotionsoftware, og efterfølgende, skannede min pc'er, der var ikke noget virus/spy.

kan jeg få det bekræftiget, da jeg har NortonAntivirus 2002 og Sygate PersonalFirewall 5.1 , samt bruger Adaware, sidste nye.
om MessengerPlus! installere spy/virus, selvom man vælger det fra.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-10-03 06:47

Til CiberAmigo

Vedr. MessengerPlus: Jeg kender godt til muligheden for at fravælge promotionsoftware, men MessengerPlus skulle stadig gemme på enkelte ting som dog ligger rigtig godt skjult. De kan evt. skjule sig under SvcHost som er et generetisk værtsprogram for tjenester/services i systemet, som kører fra DLL-filer. Der kan forekomme flere svchost.exe filer samtidigt. Hver svchost-session indeholder en hel gruppe af tjenester. Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at se en logfil fra HJT for en bruger der ligesom dig har fravalgt promotionsoftware for at se om man derudaf kan finde noget.

Du har ret i at hæleren er ikke bedre en stjæleren og det kan da godt være at jeg er en undtagelse, for jeg (eller min arbejdsgiver) har altid betalt for mit software. Flere programmer er sponsoreret af min arbejdsgiver, men alt er betalt ved kasse 1.

mvh
als

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 18-10-03 07:37

Til als

Du må være en undtagelse, jeg har haft masser af "lånt" software. Men er holdt op med det da det rent faktisk er nogen der har rettighederne til dem. Tænk hvis nogle fik en nøgle til min lejlighed, og pludselig mente at; her bor de altså (hos mig).

en anden ting er, at mange af de software, som folk "låner" har de faktisk slet ikke brug for, men man har dem, bare fordi de er gratis. Alene af den grund fjernede jeg en del, og fik en masse GB fri på min harddisk.

En tredje ting, jeg er begyndt på en IT-uddannelse, så jeg får den dyre software tilrådighed, jeg behøves ikke at "låne". Og hvis jeg selv skulle lave noget software en dag, ville det være rart at alle betalte for det.

Nå, men hvad er det for en logfil du mener?

/CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 18-10-03 08:11

til als.

mener du forresten at der er spyware i MessengerPlus, som adaware ikke kan se?

Til Arlet

Du skriver tidligere, eller skriver som, der er virus i MessengerPlus! er der det?
Iøvrigt skriver du også som om, du tror at det er Eksperten du er på, hvor tror du selv du er?

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-10-03 09:14

Til CiberAmigo

Rigtig godt indlæg 18-10-03 07:37

Jeg kunne godt tænke mig at se en log fra HJT (HijackThis) for en bruger som dig der har indstalleret MessengerPlus uden promotionssoftware. Jeg kan selvfølgelig ikke se hvad der ligger i dine svchost.exe-filer, men så kunne jeg kigge på det andet. Du behøver ikke lægge den i dette forum men kan evt. sende den til mig hvis du altså har lyst.

Jeg har virkelig aldrig haft piratsoftware, men måtte så også i flere år køre med windows95, da alle havde fået 98. Jeg ved godt at 8 ud af 10 har/eller har haft piratsoftware.

mvh als

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 18-10-03 11:46

Til als

Det kan vi godt finde ud af, jeg er bare lige nød til at vide hvad Hijack This, er for noget.

Så kan du lægge nogle referancer på det?

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-10-03 14:06

Hej CiberAmigo
Du kan læse, hente og se om HiJack This på http://www.spywarefri.dk et ganske godt program (for dem som kan læse logfiler). Spyware.dk har hjulpet mig (også als herinde) med at komme af med snavs på min computer.
Læn du dig kun trygt op af als hvad angår spyware... als ved hvad han snakker om - min opfattelse!
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-10-03 14:10

NB: HJT på http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm (ca. lidt over halvt nede på siden), eller direkte på http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-10-03 14:17

Til CiberAmigo

Hvis du har læst om programmet nu så må du gerne sende mig logfilen. Du må bare helst ikke fjerne noget selv før jeg siger hvad der skal fjernes, da der så vil være ting jeg ikke forstår.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-10-03 14:19

CiberAmigo ->"Du skriver tidligere, eller skriver som, der er virus i MessengerPlus! er der det?" Det ser vi i din hijackthis logfil, når den kommer..

"Iøvrigt skriver du også som om, du tror at det er Eksperten du er på, hvor tror du selv du er?" Tror ikke jeg ved hvad du mener, sorry. Jeg er en del inde på Eksperten, men skriver som om jeg er derinde, ved jeg ikke hvad du mener, så det må du gerne uddybe!!!(hvis det var det indlæg fra perhaps fra www.spywarefri.dk så var det bare en kommentar fra ham generelt om emnet)

Arlet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-03 15:17

Nysgerrighed driver ofte værket. Jeg er på linie med emesen når han skriver :

Citat
1. en cracker ?? Indbrudstyv/måske en gang i mellem en slags robin hood.
2. en hacker ?? Vindueskigger/lurer
3. virusprogramør ?? Absolut terrorist
4. har du prøvet at (1)cracke ? ; (x)hacke ? ; (2) lavet en virus ?
(1) Ja, men jeg kan ikke. (x) Ja, på min egen fil/mappe, men kan ikke. (2) Nej og vil heller ikke prøve.

..med tilføjelsen :

Citat
1. ..en nysgerrig sjæl.
2. ..en nysgerrig sjæl.
3. ..en nysgerrig sjæl.
4. har du prøvet at (1)cracke ? ; (x)hacke ? ; (2) lavet en virus ?
(1) Ja, men var ikke særlig god. (x) Ja, men skolen opfordrede os også til at finde 'huller' og aflægge 'rapport'. (2) Ja, for sjov, men aldrig en destruktiv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 19-10-03 01:11

Hej www.spywarefri.dk er altid en abfaling værd. Jeg er der inde nu, og hente HJT, så mine logfiler kommer snart.

til Arlet
tak fordi du lige svarede, det så goså bare ud som om følelserne løb af med dig tidligere.
Det er bare sådan når man kun ser ordene på skrift, i et forum, kan man jo ikke se personen, og dermed ikke kropssproget. Derfor kan noget virke uforståligt, eller voldsomt, for dem der læser det

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 19-10-03 01:18

Hej her er min logfil:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 01:13:18, on 19-10-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
D:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
D:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
D:\WINDOWS\Mixer.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
D:\Programmer\ATI Technologies\HydraVision\HydraDM.exe
D:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\WINDOWS\system32\netdde.exe
D:\WINDOWS\System32\snmp.exe
D:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe
D:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
D:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
D:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
D:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
D:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\OUTLOOK.EXE
D:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\wfxmsrvr.exe
D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\1030\OLFMOD32.EXE
D:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\Documents and Settings\[USER]\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: VeriSign Inc. i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - D:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_0_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - D:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_0_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] D:\PROGRA~1\Sygate\SPF\Smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] D:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: {02BCC737-B171-4746-94C9-0D8A0B2C0089} (Microsoft Office Template and Media Control) - http://office.microsoft.com/templates/ieawsdc.cab
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {2B323CD9-50E3-11D3-9466-00A0C9700498} - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/v45/yacscom.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {9732FB42-C321-11D1-836F-00A0C993F125} (mhLabel Class) - http://www.pcpitstop.com/mhLbl.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37775.6760532407
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-10-03 01:27

er lige kommet hjem fra et job i tyskland og skulle da lige kigge på indlæget her over en kop kaffe men her må jeg hellere tage en øl og læse det igennem igen for her er virklig stof til eftertanke og mange gode indlæg

men måske skulle man lige lade den stå åben til imorgen

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 19-10-03 06:08

Hej technet

Jeg kan ikke sige andet end, at du har sat gang i ting.
Som du kan læse i de indlæg jeg har skrevet, er jeg jo heller ikke "ren" hvad crack angår, selvom jeg ikke selv har lavet crackfiler, så er hæler jo ikke bedre end stjæler.

CiberAmigo

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 19-10-03 06:56

CiberAmigo -> inden vi kigger på den bruger du verisign ??

Arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 19-10-03 07:20

ciberAmigo -> Det log er ren som nyfalden sne *S*

Det er sg flot!!!!

Den verisign kommer ikke fra messengerplus, hvis du bruger den, er det ok, ellers skal vi have den fjernet...

Så det er i småtingafdelingen, hvis der er noget.

men tag lige en tur med ad-aware http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware og fjern hvad den finder...

Arlet

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 19-10-03 08:38

Hej Arlet

Den fra verisign, er noget med en plugin, så man kan se æ,ø,å domæner.

Jeg kørte Adaware forleden dag. Jeg har også stillet alt det, som www.spywarefri.dk anbefaler, i regedit, så jeg ikke ser reklamer osv, når jeg surfer. ,-)

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-10-03 09:16

Hej CiberAmigo

Som Arlet ganske rigtigt siger så er der ikke noget i den log, i hvert fald ikke synligt. Der kan altid være skadelige tjennester under svchost som kun du kan åbne, men det tror jeg nu ikke her.

Den dårlige verisign henviser til spywarefjernere. Du kan se dem som sponsorerede links ude til højre når du søger på Google og f.eks. søger på Spyware. Det er ikke nogen god idé at besøge den verisign, så får du besøg af eAntology og den er ikke sjov.

Men fin ren log. Et sjældent syn. God søndag!

mvh
als

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 19-10-03 17:24

Tak for svaret ibasa.

der var jo mange gode indlæg her og det var svært at vælge men det var især din sidste del der gjorde udslaget..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 17:37

technet + (ibasa) -> Jepper, jeg tilslutter mig !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 19-10-03 18:42

Hej med dig technet og alle jer andre deltagere.
Det er suverent det største antal points jeg nogen sinde har opnået, så jeg takker og bukker. Det, der er mest bemærkelsesværdigt er, at der er en rimelig bred accept på det synspunkt, at der ikke skal leges KARLSMART med forsvarsløse almindelige brugere. Så Tak for det.
Sren i Rskilde