/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Håndarbejde
Fra : hiti
Vist : 1450 gange
10 point
Dato : 16-10-03 23:33

Jeg kunne godt tænke mig at vider, hvad I har som hobby inden for håndarbejde.... Altså hvad I sidder og laver om aften derhjemme. Håber i vil hjælpe mig ved at svar, for der er jo så mange ting man kan lave.

Accepteret svar
Fra : elise

Modtaget 10 point
Dato : 17-10-03 06:26

Jeg syr patchwork - både i hånden og på maskine - er meget bidt af det, men er nogle gange for træt om aftenen, desværre.....
Indimellem kan jeg også finde på at brodere lidt, lave nisser eller strikke (ikke meget, da jeg har kronisk tennisalbue)
Kh Elise

Kommentar
Fra : Nullemus

Dato : 17-10-03 08:06

Lige i øjeblikket strikker jeg nisser... Men jeg laver for det meste altid et eller andet inden for perlesyning, som er det jeg holder mest af... Jeg har lavet utallige perledukker, klokker, duge og blomster.... Har prøvet at lave næsten alt... Jeg kan også finde på at brodere og til tider hækle....

knus Pernille

Kommentar
Fra : gurlielse

Dato : 17-10-03 08:31

jeg laver lejlighedskort - der er så mange skønne teknikker at prøve kræfter med, så det bliver aldrig kedeligt. teknikker så som teposefoldning, broderi, stempling, udstandsening, prikning, pergamano, decupage og en hel masse andet - lyder det ikke bare spændende.
jeg har faktisk en kortgruppe på yahoo, som er åben for nye medlemmer, hvis i kan stå inde for reglerne. alt foregår på engelsk da ca. halvdelen af medlemmerne er udenlandske.
adressen er : http://groups.yahoo.com/group/cardmakingfreaks1

knus gurli

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 17-10-03 09:51

Hejsa!!

Jeg sidder med et broderi næsten hver aften. Jeg er lige blevet færdig med et ABC til min venindes søn og har gang i et juletræstæppe fra sidste år, men det er lidt tidligt synes jeg!!
Jeg synes det er så fantastisk at en forholdsvis matematisk opskrift kan komme til at se helt flot og billedlig ud. Og når det hele (alle de forskellige farver) går op i en højere enhed er det bare helt vildt lækkert!! Jeg føler lidt jeg maler med garnet!! - Jeg har lige fundet en butik i Aarhus, hvor de kan lave dine egen billeder om til broderier!! - Det er jeg spændt på at prøve.
Knuz Pernille

Kommentar
Fra : hiti

Dato : 17-10-03 13:08

Tak skal I ha for jeres svar, håber at der er flere der vil svare mig da jeg overvejer at åbne en forretning inden for hobby og fest, så er det jo rart at vider inden for hvilken hobby folk har, da man ikke kan ha alle ting på en gang.

Kommentar
Fra : tusneldada

Dato : 17-10-03 13:09

Jeg broderer. Det er både en hobby og en måde at tjene en meget lille smule penge på. Det er i hvert fald ikke noget, hvor man skal tænke på timelønnen, men det er en utrolig dejlig måde at slappe af på. Og så føler jeg ikke, jeg spilder tiden foran fjernsynet, selv om det kører, for der bliver jo trods alt fabrikeret noget.
Desuden strikker jeg for familie og venner.
Mærkeligt nok er jeg nemlig selv overhovedet ikke interesseret i at gå i hjemme-strik eller have broderede ting i mit hjem.

Godkendelse af svar
Fra : hiti

Dato : 17-10-03 13:10

Tak for svaret elise.

Kommentar
Fra : hiti

Dato : 17-10-03 16:33

jeg skal lige finde ud af hvordan jeg får takket jer

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 25-10-03 18:35

Jeg filter. Nunofilt og andet. Til eget brug og forhåbent til slag senere.
Nye former for filtning fordrer ikke andet end spisebordet. Det er ikke de store vandresourcer, der er nødige. Derfor kan det lade sig gøre ved spisebordet.
Hilsen
Warnia

Kommentar
Fra : ANMIA

Dato : 01-03-04 23:11

jeg sidder og knipler festremser, køkkengardiner og billeder, om aftenen. det er bare surt at der ikke er en forretning i københavns området, der forhandler knipletråd.