/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP Hotfix???
Fra : dabj
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 16-10-03 23:21

Kører XP pro.
I "tilføj eller fjern programmer" ligger der et hav af programmer som dette eksempel:

Windows XP Hotfix KB825119

den eneste forskel er numrene.

Jeg mener (uden at være sikker) at det er sikkerhedsopgraderinger fra Windows, hvis det er rigtigt, hvad så?
Kan de bare slettes eller hvad?

Jeg er ikke selv nogen ørn til lige den slags

mvh
dabj

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 16-10-03 23:28

Ja,det er da rigtigt de kan slettes,men hvorfor skulle du det??De er lagt ind for at lukke nogle huller,så det ville ikke være smart at gøre det.Hotfix Q 811493 er den eneste du skal kigge efter,den har en tilbøjelighed til gøre forbindelsen langsom.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-10-03 23:41

->ofa
Troede de bare kunne slettes, de har jo ingen størrelse og jeg kan ikke finde dem nogen steder når jeg søger på navnet.
Gider du lige forklare mig hvordan det virker?

mvh
dabj

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 17-10-03 01:10

Hej dabj

Det er som ofa skriver, "noget der lukker huller".
Microsoft software, er udsatte fordi der er mange der bruger, programmerne. Derfor laver Microsoft en masse opdateringer, til deres programmer, som forhindre programmerne i at blive "svage".

Hvis du fjerner en af opdateringerne, åbner du for et hul, så dit/dine programmer bliver svage igen.

MVH CiberAmigo

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-03 01:26

Windows prøver at dæmme op for f.eks Blaster,efter den er sat værk,ved at lave en sikkerhedsopdatering,det gør man løbende,hvergang der kommer noget nyt "snavs",derfor nye sikkerhedsopdateringer løbende.Men det er jo umuligt at reparere før skaden er sket,derfor er "crackerne"hele tiden et skridt foran,den eneste måde at prøve at holde PCén nogenlunde ren ,er ved at install de givne pakker.Det kommer også an på hvor på nettet man surfer rundt,på de sider ingen er inde på ,er man mere udsat end andre steder.Men hold dine viruspogrammer,trojanpogrammer og andet opdateret,og scan jævnligt.Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget.Prøv www.spywarefri.dk,der er både trojan og virus scanner.Spybot er freeware.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-10-03 06:16

Jeg bruger Norton og det er vel ok?

Hvorfor er der ingen størrelse på de hotfix der ligger i "tilføj eller fjern programmer"?

I C:\Windows ligger der uninstallfiler til disse hotfix og også til Q811493, er det okay bare at afinst~~~~re ved hjælp af denne?

Lader lige tråden stå åben til fyraften, foreløbig tak for hjælpen.

mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-10-03 06:19

Ups-- a f i n s t a l l e r e- det VAR ellers et dejligt tastetur

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-03 08:34
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-03 09:05

Alle disse er eksempler på hotfix'ses med en mindre forklaring>
http://www.microsoft.com/danmark/security/opdateringer.asp

Manse9933

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-10-03 13:28

Du kan bare afinstallere ved hjælp af TILF/FJERN pogrammer,når du siger du ikke er så skrap ,så hold dig hellere væk fra den mere tekniske afinstallation
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 17-10-03 17:59

Tak for svaret ofa.

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-10-03 14:53

dabj siger: Jeg bruger Norton og det er vel ok?

Mit svar: Hvad er det nu lige Norton gør dabj? Når du har den alm. Norton virusscanner så snupper den virus, men hvad så med trojaner, spyware, malware, adware, keyloggers, skadelige ActiveX-controls osv. Skal det bare ha' lov til at regere på din computer? Nej vel. Du har brug for Adaware (eller Spybot), SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-Spyad og også gerne en god trojan-scanner (men den koster). Alt er ellers gratis. Find det under værktøjer hos Spywarefri.dk Har du bredbånd bør du også have en firewall.