/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af trailer...
Fra : VMEK
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 16-10-03 22:31

Hil...

Jeg skal have mig en trailer.
Findes der en prisdatabase på nettet ?
Eller kan nogen anbefale et godt og billigt sted at handle ?

/VMEK

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-10-03 23:31

Det afhænger vel af hvilken kvalitet, type og størrelse du vil have, men prøv at kigge ind hos Silvan.
Her hvor jeg bor er de helt klart billigst.

mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : JohnSmith

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-03 21:44

Den kan købes ved grænsen til tyskland hos flere firma'er med fordel da den tyske moms ikke er så høj.
Køb ikke en brugt medmindre den er nysynet/synet indenfor et år.
Skal du selv til at syne den koster delene de hvide ud af øjnene. Mangel på konkurrence antager jeg.
lejer pr side løber nemt op i 700 kr eller mere. Er den med bremser er der bakker og tromler + kabler. Tromlerne er specialmål som regel og løber i 800 stykket.
Så er der reglerne for kørekortet b+e !!!
750 kg uden bremser for alle biler. Men en totalvægt aldrig over bilens egenvægt + 50 kg En undtagelse for enkelte firehjulstrækkere
der må tage op til 3500 kg i trækket. men så er det e i kørekortet!!
Nærmere regler kan hentes i folder på motorkontoret.
Og så lige .... 40 % overvægt på traileren giver - ingen kørekort. Håber det var en hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : VMEK

Dato : 23-10-03 23:07

Tak for svaret JohnSmith.