/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
WORM AGOBOT.M???????
Fra : jakiil
Vist : 280 gange
100 point
Dato : 16-10-03 20:27

Jeg har lige scannet min pc online (HouseCall) og der blev fundet spor af: "WORM AGOBOT.M" i følgende to filer:
c:\windows\system32\services.exe
c:\windows\system32\winhlpp32.exe

Mit spørgsmål er nu kan jeg unden problemer slette disse to filer? Eller hvad skal jeg gøre? Housecall kan ikke cleane dem.

Efter at jeg havde scannet med HouseCall opdaterede jeg min Antivir og scannede med den, men den fandt ikke noget.

Jane

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-10-03 21:02

Norton kender heller ikke den virus, (heller ikke på deres hjemmeside)så jeg tror du skal glemme alt om det, men ikke slette noget, så er du da først helt lost.
services.exe er på 99kb i søge feltet
Den anden findes ikke i min XP Pro, men kan jo godt være installeret af et program, men lad være at klikke på dem, for det er selv"kørende programmer, der aktiveres ved klik.
Hvis din comp. kører fint nu uden at lukke ned, så sov roligt og glem alt om dem, hvis Norton ikke kender en worm, så kender heller ikke andre. HouseCall har bare set nogle ettaller og nuller der kom i en bestemt rækkefølge.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-03 21:13

c:\windows\system32\winhlpp32.exe er en virus(læs om den her http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.gaobot.p.html) og skal slettes.

Derefter kører du et scan med panda : http://www.pandasoftware.com/activescan/

Arlet

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-10-03 21:28

se lige her
http://www3.ca.com/virusinfo/virus.aspx?ID=37320

pallebhansen >> husk nu lige at norton ikke altid er det bedste
der findes jo også andre

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-10-03 21:39
Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 16-10-03 22:14

Jeg kan ikke få panda til at virke - min explorer lukker hele tiden ned med fejl når jeg prøver.

Jane

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 16-10-03 22:41

Hvad gør jeg med c:\windows\system32\services.exe? den anden fil har jeg slettet

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 16-10-03 22:46

jeg kan se at det ligger følgende to filer i mit systen32 katelog:

c:\windows\system32\services.exe

og

c:\windows\system32\SERVlCES.exe (det er ikke et stort i men et lille l)

Jeg har prøvet at slette den sidste men kan ikke få lov. Nogle forslag?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 23:07

skulle lige til at spørge om det var et l. når det er et l skal den slettes, hvis du ikke kan slette den, så hent dette program og indtast filen, så sletter den filen. Programmet er http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Så er de væk og du er ren.

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Arlet

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 17-10-03 00:14

Jeg har nu fjernet filen.

Jeg omdøb den først (det kunne jeg godt få lov til) så genstartede jeg windows og kunne derefter fjerne filen. Nu har jeg kørt HouseCall igen, og denne gang var jeg ren.

Jeg holder altid min windows (og windowsprogrammer) opdateret sammen med min Antivir og ca. en gang om ugen kører jeg HouseCall, så jeg skulle vel være rimelig sikker.

Tak for hjælpen til jer alle.

Jane

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 17-10-03 00:15

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-03 09:47

Takker for point *S*

Kommentar
Fra : dalle_

Dato : 18-11-03 13:47

Jeg har også fået denne virus. Man får en besked om det. Men hvad gør den ved ens computer? Jeg har heldigvis fjernet agabot nu, men nogen gange kommer den der wormblaster hvor den genstarter, og når jeg søger efter den med nortons wormblaster søger finder den intet. Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-11-03 13:52

opret et spg selv, så vi ikke spammer dette her, så skal jeg nok hjælpe, men vi skal fjerne den manuelt og det er lidt stort arbejde, derfor andet spg..

Så gør det, så giver jeg information med det samme

Arlet

Kommentar
Fra : dalle_

Dato : 18-11-03 14:08

Jeg har haft agabot virussen også, jeg har nu slettet winhllp32.exe men mangler stadig services. Men jeg har 2 services filer den ene er et standard ikon og det andet ikon er 2 skruer af en art. Hva gør jeg ?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-11-03 14:11

dalle_ Det var dig jeg skrev til ang oprettelse af eget spg *S*

Kommentar
Fra : jaiNt

Dato : 20-12-03 14:57

Har samme problem.. 5-10 min. efter jeg har startet min comp, kommer der et lille vindue op, hvor der står der er 1 min. til min comp lukker.. Hvad gør jeg?!?!?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-12-03 15:02

Opretter et nyt spørgsmål i sikkerhedsgruppen

Så følger du anvisningen her :
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

og lægger loggen ind i spørgsmålet, så skal jeg kom hjælpe dig med at fjerne det