/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HJÆLP TIL COUNTER-STRIKE
Fra : Gibbon
Vist : 740 gange
20 point
Dato : 16-10-03 20:08

Jeg lånte Half-life Generation pack, af en ven og dermed også hans cd-key. Jeg har installeret Half-life og Counter-strike, men nu er problemet at vi jo selvfølgelig ikke kan spille på samme server :( Jeg har derfor købt min egen Generation pack med Half-life, Counter-strike, Opposing force og Blue shift. Der har jeg kun fået cd-key'en til Half-life og Opposing force. Jeg tror godt at Opposing force cd-key'en kan bruges(fordi den består af det samme antal bogstaver og tal som Counter-strike cd-key'en), men jeg ved ikke hvordan man skifter cd-key'en. Jeg har prøvet at slette manuelt og fjerne det hele fra min computer så der overhovedet ikke var nogle spor fra Half-life, Counter-strike osv. Så installere jeg det igen, men den vil ikke komme frem til der hvor jeg skal skrive cd-key. Jeg går ud fra at den så stadig bruger til gamle cd-key. Er der nogle der ved hvordan jeg skifter cd-key'en????
Og så et andet problem, hver gang jeg har spillet lidt Counter-strike (bare jeg har været i et spil i 5 sek.) når jeg så skal lukke computeren kommer der en Blue screen of Death, fejlmelding bare uden tal og bogstaver så jeg kan ikke finde fejlen. Hvad er der galt??

Accepteret svar
Fra : mariusn

Modtaget 20 point
Dato : 17-10-03 10:22

Hej Gibbon
En reinstall sletter ikke CD-key'en, da den ligger i registreringsdatabasen.

Åbn "kør" og skriv regedit og tryk enter.

Find derefter den nøgle der hedder KEY, den ligger i mappen HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Half-Life\Settings

Dobbeltklik på nøglen og ændre din key der, skriv den uden - , altså bare alle 13 cifre ud i en køre (som den gamle står)

Du kan også bruge programmet HL Key Changer det er meget lettere: http://planetmirror.com/pub/majorgeeks/games/keychanger.zip
--

Dog hvis du vil spille Cs 1.6 så er det Gratis!! Du skal da bare downloade den fulle Steam install den er på lidt over 700 mb.

Kommentar
Fra : gcblazer

Dato : 17-10-03 13:11

jep.... enig med marius..

Jeg har også en generations-pack.. og en ven har lånt den, så vi heller ikke kan spille sammen...

andet er.. at du kan finde forskellige cd-keys på internettet, kan ikke lige huske adressen.. (men dem er der mange der bruger, så forvent intet!!) hvis i vil lave jeres egen server.. så lad en af jer bruge en internetkey og den anden den almindelige.. (lav server med password) og så kan i nok spille.. uden det store.. selv om i havde den samme key..

og marius.. jeg har steam.. hvordan downloader du 1.6?? og kan man så også spille med samme cd-key (lissom den der er med i Half Life Generations Pack?)

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 17-10-03 13:19

#gcblazer
I cs 1.6 så er det meningen at en går væk i fra wonid (cd-key). en får en SteamId som er den som fungere som verifisering.
dvs i cs 1.6 --> ingen cd-key

http://www.steampowered.com/index.php?area=getsteamnow eller
http://download.boomtown.net/da_dk/Mods_onlinespil/Counter-strike/steam_complete/

Kommentar
Fra : gcblazer

Dato : 17-10-03 13:41

øhh... et lille prob. jeg HAR steam.. hvad skal jeg så gøre??

Godkendelse af svar
Fra : Gibbon

Dato : 17-10-03 16:59

Tak for svaret mariusn, men ved du ikke hvorfor hver gang jeg har spillet og når jeg så lukker computeren kommer The blue screen of death, altså den blå fejlmelding, men bare uden tal og bogstaver, så jeg kan ikke finde fejlen... Ved du hvad der er galt? Du kan sende en e-mail til: Jimny.gibbon@e-mail.dk

Kommentar
Fra : gcblazer

Dato : 17-10-03 17:04

gibbon.. hvad system bruger du? jeg har 2 pc'er, den ene med Windows XP, den anden med Windows 98... når jeg lukker computeren med 98, så komme "the Blue Screen Of Death" også.. men der står noget... der går der til gængæld ikke på XP.. der kommer den slet ikke..

Kommentar
Fra : Gibbon

Dato : 17-10-03 17:30

Hej Gcblazer. min computer er en AMD1400MHz med windows 98 og nVidia GeForce2 MX/MX 400 skærm kort. Er der andet du skal bruge, eller kan du godt finde et svar ud fra det?

Hilsen Gibbon

Kommentar
Fra : gcblazer

Dato : 17-10-03 18:54

godtnok.... den anden jeg har.. er en pentium 2 333mhz windows 98 og samme grafikkort... jeg ved ikke hvad der er galt.. kun at det kommmer frem..

sorry

Kommentar
Fra : pinkyjog

Dato : 27-12-03 14:44

takker