/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win2000 controlpanel kan ikke enable ser~
Fra : leifnel
Vist : 730 gange
100 point
Dato : 11-02-02 17:07

HJÆLP!
Jeg syntes, at der kørte for mange services, jeg ikke kendte på en win2000 server.
Så jeg lukkede mange ned og disablede dem.

Nu kan jeg ikke starte nogle services, f.ex. IIS, og jeg kan heller ikke klikke på properties i kontolpanel, services for at enable dem; der sker bare ikke noget.

Kan jeg enable noget via regedit?

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 11-02-02 18:06

Nu er jeg kommet nærmere
Jeg har enablet servicen ved med regedit at sætte
My Computer\hkey_local_machine\system\controlset001\services\[servicenavn], start=3 , som svarer til Manual.

Nu får jeg dette:

SYMPTOMS
When you attempt to start a service manually, you may receive the following error message:

Error 1058: The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.

CAUSE
This behavior can occur if the service is disabled or if the service is disabled for the hardware profile that you are currently using.

RESOLUTION
To resolve this issue:

Click Start , point to Programs , point to Administrative Tools , and then click Services .

Double-click the service that did not start.

Click the Log On tab.

Verify that the service has not been disabled for the hardware profile that you are using. If it has, click Enable .

Click the General tab. Verify that the service has not been disabled in the Startup Type box. If it has, click Automatic to have it start when you start the computer.

Så hvor mon i registreringsdatabasen finder man hardware profilen <-> service nøglen?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 11-02-02 18:24

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:%RR98.9285$B43.420537@news000.worldonline.dk...
> Jeg syntes, at der kørte for mange services, jeg ikke kendte på en
> win2000 server.
> Så jeg lukkede mange ned og disablede dem.
>
> Nu kan jeg ikke starte nogle services, f.ex. IIS, og jeg kan heller ikke
> klikke på properties i kontolpanel, services for at enable dem; der sker
> bare ikke noget.
>
> Kan jeg enable noget via regedit?

Du ka styre opstarten af services i Recovery Console med komandoerne Enable og Diable.
Kør Recovery Console ved at boote på CD'en eller installer det på harddisken med
\I386\Winnt32.exe /cmdcons

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 11-02-02 20:25

Tak for svaret Bjarne Duelund.
Imellemtiden lykkedes det mig ved et par gange at med regedit at sætte alle services, der var disabled til manual, at komme i luften.

Py ha...