/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Pro vil ikke starte/genstarter hele t~
Fra : goldeneye
Vist : 1302 gange
50 point
Dato : 16-10-03 15:35

Min maskine med Win XP Pro vil ikke starte. Når jeg når til den sorte baggrund med XP Pro logoet, så genstarter maskinen simpelthen, og det fortsætter den med indtil jeg slukker den. Hvad er der galt ??

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 15:38

Du har fået besøg af blaster ormen

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/dcom/

Hent alle opdateringerne på windowsupdate :

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Derefter fjerner du blasterormen med stinger :

http://vil.nai.com/vil/stinger/

her en video der guider dig trin for trin :

http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124

Arlet

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-10-03 15:40

Arlet, det sker jo nok før han kan klikke på start, så vidt jeg forstår.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 15:43

als -> UPS, du har ret, sorry.

goldeneye-> Når det at komme med nogen opstart lyde??

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-10-03 15:46

Prøv evt. at se om du kan starte op i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 16:08

ja tryk F8 under opstart, så kan du komme ind i fejlsikker tilstand! Det lyder som en driver der driller! Så kan du køre en systemrestore og gå tilbage til en dato fra før problemet opstod!

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 16-10-03 16:09

Den vil heller ikk starte op i fejlsikret tilstand.
Den lyder ganske normal under opstart, men som sagt, når den kommer til den sorte skærm med XP logoet (med den blå aktivitetsbjælke), jamen så genstarter maskinen simpelthen bare.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 16:14

Hmm kunne lyde som et hardware problem! Har du kørt XP før uden problemer?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 16:17

prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation

Kommentar
Fra : milles

Dato : 17-10-03 02:01

Har du haft skilt din pcer ad! eller er den flyttet? Det lyder mest som et hardware problem. Sidder ram klodserne godt nok? eller er der et kort, der ikke sidder godt nok? Prøv at at gå alle stikforbindelser efter.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 17-10-03 09:12

Nu har jeg prøvet en repair .... uden held. Maskinen kommer dog et skridt videre, nemlig til en blå skærm hvor der står "Installationen genstarter". Når den genstarter kommer til så igen til samme blå skærm "Installationen genstarter" ... og så kører det hele i ring igen.

Hardware problem læser jeg så nu? Det kan godt være. Mit modem duede ikke, så jeg ville teste porten med en labelmaskine istedet for, og det var faktisk der fejlen kom første gang ......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 14:28

Du kan prøve at disable porten inde i bios!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-10-03 23:20

tjæk cpu køler (støv..fjern med vatpind,støvsuger på...forsigtig)
åbnen kabinet
andre/færre ram
hvilket bundkort er det
prøv evt med win2000

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 19-10-03 08:02

Som sagt kan det være hardware problemer,nu ved jeg ikke om du har ændret nogle indstillinger i bios,men du kan prøve at sætte den tilbage til standart indstillinger,tag stiket ud på din cdrom/brænder/floppy/,på nær
din HD,find resete jumperren på dit bundkort(Cmos,se manual)den sidder som reglen lige under Cmos baterriet,der tre pinde og jumper capen sidder som reglen på pin 2 og 3 .++ nu flytter du jumperen til pin 1 og 2 ++. i et par
sekunder,nu har du sat din bios tilbage til standart indstillinger(husk at
tage strøm stikket ud før du går igang)prøv så at starte pc'en og se om du kan komme ind,kan du det så kør en regclean og få renset ud i reg databasen,
vis du ikke har en reg cleaner så er der en her>
http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?go=9745
Når du så har gjort det så prøv og slukke pc'en og sæt dine andre drev til igen et for et,sæt et drev til og genstart o.s.v
Du kan også prøv og sætte bios tilbage til standart inde i selve bios,først,
og så slukke maskinen,fjerne dine andre drev.
Manse9933

Kommentar
Fra : milles

Dato : 19-10-03 10:31

Pas på hvad du roder med!! - hvis du ikke er dreven udi brugen af Bios-opsætning og jumper flytning, husk, at skrive alt hvad du foretager dig ned, hvordan var stillingen før du gjorde noget og hvad har du gjort!!
Er det ikke lidt bemærkelsesværdigt, at maskinen fungerede før og du har formodentligt ikke pillet ved hverken bundkort eller Bios, alt hvad du gjorde var, at skifte modem med labelmaskine. Det vil sige, at enten er modemmet defekt og har muligvis brændt porten af, eller du har sat labelmaskinen på porten, uden at ha' slukket maskinen og derved selv brændt porten af! Har du prøvet at starte windows op i "bekræft opsætning" og sige nej til indlæsning af windows driver?
Milles

Kommentar
Fra : Jensen_Danmark

Dato : 19-10-03 14:13

Start med at afmontere al din hardware, (Printer, modem, Scanner, om hvad du ellers har tilsluttet). Prøv derefter at genstarte PC'en. Har selv haft samme problem, og det var åbenbart min HP scanner der lukkede PC'en .

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 20-10-03 16:28

Der var ikke rigtigt noget der hjalp, så jeg har måtte gå den tunge vej og formattere harddisken .....

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 11-02-04 20:21

Maskinen gjorde det igen efter 2 måneder. Sendte harddisken tilbage til leverandør, og de bekræftede at den var defekt.

Godkendelse af svar
Fra : goldeneye

Dato : 11-02-04 20:22

Jeg løste selv problemet.