/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs netværk og webspeed
Fra : tblaabjerg
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 16-10-03 09:43

Da mit stik (webspeed) sidder ret uhensigtsmæssigt overvejer jeg at lave trådløs opkobling til min bærbar. Jeg er lidt uvidende på området og vil gerne høre om der er nogle der har tips og ideer. Jeg skal ikke ud og bruge flere tusind kroner, men vil gerne have noget der fungerer og med en vis grad af sikkerhed.

Er der forskellige former for trådløs opkobling (skal kun bruges mellem en pc'er og internettet") ?
Aktuelle tilbud ?
Hvad skal jeg købe ud over kort til pc'er og en "kasse" til stikket ?

Gode tips og ideer imødeses, på forhånd tak.

Kommentar
Fra : arly

Dato : 16-10-03 10:35

Hej,
Dette er et link som jeg mener at du også kan anvende. Det er relativt billigt og virker indendørs ca. 30 m. (også i min kælder, afstand ca 15m.). Husk at du efter installation skal anvende kryptering af sikkerheds grunde.
http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?id=58137

Mvh.
Arly

Kommentar
Fra : arly

Dato : 16-10-03 10:41

Hej igen,
Desværre virker linket ikke, men prøv at gå ind på:

http://www.computercity.dk/
Netværk - Wireless og fin nede på siden:

SMC 11 Mbit Wireless accesspoint + PC-Card
EZ Connect 11Mbps Wireless Accesspoint (SMC2655W)

Mvh.
Arly

Kommentar
Fra : tblaabjerg

Dato : 16-10-03 12:35

Sorry, men hvordan anvender jeg kryptering, er det et større indgreb eller ?

Kommentar
Fra : arly

Dato : 16-10-03 12:49

Hej tbaabjerg,

Der følger en vejledning med - så det er ganske enkelt at instalere og skal ikke tastes mere end den ene gang.

Mvh.
Arly

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 08-11-03 12:26

du kan bare undgå den kryp!!! og i stedet godkende på mac- det er fint nok!!!

Dlink 614+ er en fin lille wireless router er dejligt stabil og jeg bruger den pt over en afstand på 50 meter indendørs

ellers se på http://support.dlink.com/Products/view.asp?productid=DI-614+ der er alt om opsætning

Annuller spørgsmålet
Fra : tblaabjerg

Dato : 16-08-06 00:31

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål